Elegans Logo

TAYFUN EROĞLU - DAHA ÇOK REKLAM DAHA ÇOK SATIŞ 2000' Lİ YILLARIN LİDER'İ



1961 Erzurum doğumlu A. Tayfun EROĞLU, Çukurova Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunu. Halen Lider Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Grup' a bağlı tüm şirketlerin genel müdürü, aynı zamanda Lider Ajans' ın başkanıdır. Ajans' da metin yazarlığı görevini de yürütmektedir.

A. Tayfun EROĞLU aile şirketlerinde arsa satışları ile gayrimenkul işine başladı. Zaman zaman değişik sektörlerde de faaliyet göstermesine rağmen, gayrimenkul sektöründe başarılı çalışmalar yaptı. Bu çalışmalar sonucunda, şirket olarak, bugüne kadar (1998 yılı itibarı ile) toplam 172.000 aileye arsa, villa, daire ve siteler satarak bu insanlarımızın tapu ve yüksek ile kazançlar elde etmelerine ön ayak oldu.

Lider Şirketler Grubu' nda aile dışından hiçbir ortak yoktur Ağabeyi Hulki EROĞLU Yönetim Kurulu Başkanı' dır. A. tayfun EROĞLU grubun otomasyona geçmesi, yeni kuruluşlarla güçlenmesi, değişik sektörlerde başarılı atılımlar yapması ve en önemlisi yeniden yapılanma ve kurumlaşma sürecinin başlatılmasında önemli çıkışları iel büyük katkılar sağladı. Lider Şirketler Grubu' nun Almanya başta olmak üzere Avrupa ülkeleri ile ABD' deki merkez şubelerinin kuruluşlarını gerçekleştiren EROĞLU bu şirketlerin yönetimini de başarıyla sürdürmektedir.

- Bulunduğunuz sektörün lider markaları olarak, bu konuma ulaşma başarınızda rol alan pazarlama ve iletişim stratejilerinizi nasıl tarif ediyorsunuz? Öncelikle reklamın gücüne bilinçli olarak inanmak ve bunu kabul ederek genel işletme yapısı içersine koymak gerekiyor. Bu bakış olduktan sonra gerisi kolay diye düşünüyoruz. Reklamı, satış ve verimi artırıcı, kalite yükseltici, serbest piyasa koşulları içersinde daha başrılı olabilmenin ön koşullarından biri saymak yerine, sadece gider hanelerinde yeralan bir rakam olarak algılamamak... Sık kullanılan bir deyile, yarısının boşa gittiğini bildiğimiz halde tamamını kullandığımız bu bütçelerin marka ve satış geliştirmenin en önemli araçlarından belki de ilki olduğunu anlamak ve kavramak... Sekötrümüzün lider markaları arasında yeralmamızın ve bu başarı noktasına gelmemizin en önemli nedeni, işte bu bakış açımız. Pazarlama ve iletişim stratejilerimizin tarifi de bu temel bakışta temelleniyor. İlki piyasayı, talebi ve arzı doğru hissetmek ve oğru anlamak. Çünkü doğru çözümler üretebilmenin ön şartı bu. Önce doğru teşhis... Ürünün niteliğine göre kitle ya da birey üzerinde yoğunlaşabilmek. Maksimum ve doğru ilgiyi çekebilecek reklam etkinlikleri ile hedef kitleye ulaşabilmek. Sonrasında ise bu ilginin satış ve pazarlama kadrolarıyla bitirilmiş satış haline getirilmesi ve satış sonrası hizmetler... Ancak tüm bu evrelerde, reklam yaratıcı ve düzenleyici kadronun gözlemleme gücünün son derece önemli olduğunu biliyoruz. Piyasanın değişen koşullarına ve hatta kendi sektörümüzde çok etken bir satış faktörü olan iklim koşullarına göre bile, hemen değişen ve talep yönlendirici olmanın dışında talep oluşturucu nitelikte de olan ve bunu sürekli olarak kendi dinamiği içinde bulunduran pazarlama ve iletişim stratejileri... Markaların en önemli ve öncelikli startejik görevlerinin varolan talep üzerinden maksimum verim alma hedefleri dışında yeni talep oluşturan çizgileri de yakalamak olduğunu düşünüyoruz. Atırca geri dönüş elde edilen talebin moda deyimle "koşulsuz mutluluğu" bizim için de önemlidir. Lider Şirketler Grubu' nun kendi kulvarında müşterisine yaşattığı işte bu mutluluktur.
- Sektör lideri bir marka olarak, kriz yaşadığımız iddia edilen bulunduğunuz sektörde kriz dönemlerinde nasıl bir pazarlama ve reklam stratejisi izlenmeli? Daha yoğun bir reklam politikası çerçevesinde ve varolduğu iddia edilen kriz koşullarına uyum sağlayabilecek pazarlama ve reklam etkinlikleri... Krizin nedenleri ve onun yoğunlaşma bölgelerinin doğru çözümlenmesi, satış grafik ve hasılatlarında kriz öncesi dönemlere göre daha verimli ve yüksek cirolar elde etmeye de neden olabilir. Türkçesi, bilinçli poltikalarla krizden daha da kazançlı çıkılması mümkündür diye düşünüyoruz.
Sonuç; krizi çözümleyen ve daha yoğun reklamlar.

Lider' in 1999 yılında azımsanamayacak bir miktar ve önceki yıllara oranla çok katlı bir reklam bütçesi planlamasının da en önemli nedenlerinden biridir bu. Varolan projelerimiz de zorunlu kıldığı bu bütçenin elde edilecek satış ve cirolarla daha yükseğe çıkartılması ise, reklam ve işletme stratejimizin temel taşlarındandır. Kısaca; daha çok reklam daha çok satış ve daha çok satış ile daha çok reklam. Birbirini olumlu anlamda iten ve sonuçta işe yatırım anlamına gelen bu çizgi, iş dışı harcamalar ve öz kaynak dışı gelirlerle olası kriz dmnemlerinden fazlasıyla etkilenen kuruluşlara da doğru ve olumlu bir mesaj olacaktır. - Konut fiyatlarındaki düşüşün nedenlerini sıralar mısınız? Piyasadaki arz ve talep dengesizliğinin nedenini açıklar mısınız?
1998 yılının Ekim ayı itibarıyle global kriz nedeniyle zor günler geçirmeye başlayan kimi sektörlerdeki sıkıntılar, ilgili birimlerin köklü tedbirler almaması nedeniyle diğer sektörlere yansımış ve genel anlamda inşaat sektörünü de etkisi altına almıştır. Konut fiyatlarındaki düşüşün en etkili sebeplerinin başında yatırımcının global kriz nedeniyle de fiyatlarda bu nedenle bir düşüş sözkonusudur. Piyasalardaki arz ve talep dengesizliğinin nedeni ise, şöyle izah edilebilir; konuta gerçekten talep olan kesim alt ve orta gelir grubu olduğu halde, maddi imkansızlık ve günümüzdeki inşaat maliyetlerinin yüksek olması ile planlaması bölge, proje ve fiyat olarak uygun yapılmamış projelerdir. Üst düzey gelir grubuna haiz kişilerin % 80' inin en az bir evi vardır. İkinci ve üçüncü daireye yönelmesi ise kullanma amacına yönelik talepten ileri gelmemektedir. Sadece nakit ya da likit kaynakları için inşaat sektörünü kazançlı bir yatırım olarak görmemektedir. - Konut yatırımı için uygun bir dönemde miyiz?
Genelde her dönemde konut için uygun zaman kış sezonudur. Yatırımcının konut almak için mutlaka kış sezonunu tercih etmesi daima yararınadır. İnşaat sektörünün en ölü dönemi kasım ayı ile mart ayları arasındadır. Bu aylar içinde konut alımı daha caziptir. Ayrıca içinde bulunduğumuz kriz dönemleri de gayrimenkul alımı ve yatırımları için oldukça avantajlar yaratmaktadır.
- Konut yatırımı yapmayı düşünen yatırımcılara tavsiyeleriniznelerdir? Lider Şirketler Grubu, 40 yıldır gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren; İstanbul ve çevresinde, Yalova, Antalya, İzmir, Kuşadası, Bodrum' da 172.000 aileyi ev, arsa, işyeri, yazlık, dükkan ve konut sahibi yapan; yalnızca kendi ürettiği gayrimenkulleri yine kendi satış organizasyonu içersinde halkımıza doğrudan sunarak, alıcılara risk satmayan; gayrimenkul sektörünün lider firmasıdır. Yatırımcıya tavsiyem eğer konut almak istiyor ve konuta ihtiyacı varsa yukarılarda bahsetttiğim gibi Türkiye' de yaşanan global kriz nedeniyle inşaat sektöründe konut fiyatları en alt tabana gelmiş durumda, bundan daha gerileyeceğini tahmin etmiyorum. Bu nedenle yatırımcının konut ihtiyacını mutlaka bu sürede karşılamasını tavsiye ederim ve ayrıca güvenilir kooperatiflerde yapılan uydu kentlere üye olmasını öneririm.

TAYFUN EROĞLU: "MORE ADVERTISEMENT, MORE SALES, LEADER OF THE 2000s"
You first have to believe in the strength of advertisement and incorporate this belief into your organization. Advertisement should not be considered as an expense item but rather a way to increase sales and efficiency and to improve quality; advertisement is a prerequisite to be successful under free market conditions. Understanding the market, demand and supply is the first step in our marketing and communication strategies. Reaching the target group through maximum attraction comes nest. Changes experienced in the market should also be considered in your advertisement strategy. The so-called economic crisis can only be overcome through a comprehensive advertisement policy. If you correctly analyse and interpret the reason of the crisis and the regions affected by it, you can benefit from this opportunity and increase your sales and profitability.


MEDYATEXT
Elegans'a mail