Elegans Logo

Mehmet Ali TOMBALAK / Probil Genel Müdürü



2000'li yıllarda yenilikçi teknolojilerin varmayı hedeflediği ana amaçlar, hayatı kolaylaştırarak en değerli şey olan zamanı daha iyi kullanmamızı sağlamak ve bunu yaparken de maliyetleri sürekli olarak azaltmaktır. Internet-intranet-extranet kavramları, yüksek hızlı haberleşme sistemleri, video konferans, akıllı kartların günlük yaşamda kendine yer edinmesi gibi şeyler göstermektedir ki, teknolojilerin karmaşıklığı gün geçtikçe artsa da, bu teknolojilerin sunduğu olanaklar hayatımızı kolaylaştırmakta ve yaşam kalitemizi yükseltmektedir.

Bu teknoloji dünyasında, "Sistem Bütünleştirici" firmaların görevi, şirketlerin ve insanların ihtiyaçlarını en verimli şekilde sağlayacak yapıları önermek ve oluşturmak, bu yapıları ile rekabette öne geçmelerine yolaçmak, dolayısıyla kararlılıklarını artırmak, uzman olmadıkları konularda yanlış yönlere gitmelerini engellemektir.

Özellikle bilişim dünyasındaki gelişmelerin hızlılığı, dünya devi denebilecek bile daha büyük şirketler tarafından satınalınmaları sonucunda ürünlerin üretiminin devam edip etmeyeceği ya da seçilen ürünün geliştirme ve desteğinin sürüp sürmeyeceği ciddi sorulardır. Bunlara bağlı olarak vereceğiniz karar, yarın kurduğunuz sistemin devamı açısından başarınızın ana etkeni olabiliyor. Hangi teknolojilerin kabul göreceği ve sizin ihtiyaçlarınıza hangi teknolojilerin daha iyi cevap vereceği de yine gelecekteki başarının altın anahtarı olabiliyor.

Geçmişten günümüze insanlar ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla satınalma yaparken, alacakları şeyin kompleksliğine bağlı olarak, her zaman birilerinden fikir ve tavsiye alıp karar vermektedirler. Öyle ki, fikir almak için insanlar aile, akraba, arkadaş ve nihayet o konuda fikir sahibi arkadaşlarının arkadaşlarına kadar gitmişlerdir. Buradaki temel yönlendiriciler, alınacak ürünün gerçekten ihtiyacı karşılayacak bir ürün olup olmadığı, gerekli teknolojiyi ve sürekliliği barındırıp barındırmadığı kaygısı gibi önemli unsurlardır. Örneğin, doğru seçim belki en yeni teknolojiyi barındıran ürün değil, ihtiyaca en iyi cevap veren teknolojiye sahip firmanın ürünü olacaktır. Öte yandan, ürününü satın aldığınız firmanın vizyonu ve kalıcılığı da önemli bir kriter haline gelmiştir; şirket satınalmalarının çok yoğun yaşandığı bu yüzyılda ve gelecek yüzyılda bu kriter önemli olacaktır.

2000'li yılların en önemli stratejisi, basitçe herkesin bir uzmanlık alanına odaklanması olacaktır. Verimlilik sadece üretimde değil, satışta, pazarlamada, her alanda en önemli konu olma yolundadır. Bunun sağlanmasındaki en önemli iki unsur bilgi ve insandır ki, bu iki kaynağı en iyi yönetenler başarıya ulaşacaktır. Hatta ve hatta, hayatta kalmanın olmazsa olmaz kaynakları olacaktır. Bu iki kaynağın senkronizasyonu, yani doğru bilgi, doğru insanlara, doğru zamanda sunulduğunda her servis kanalında verim getirmektedir.

Bugünkü sistemlerle artık sadece bilgisayara geçmek-bilgilerin bilgisayar sistemlerine yüklenmesi- farklılaşma yaratmaya yetmiyor. Her aşamada bu sistemleri kullanmak, bilgiyi paylaşmak ve verimlilik sağlamak gerekiyor. Yakın döneme kadar üretimde verimlilik çok önemliydi ama, bugün o da tek başına yeterli olmuyor. Ürünler arasındaki farklılıklar gittikçe azalıyor. şirketlerin ürün yanında, servise ağırlık vererek farklılaşma sağladıkları bir dönem yaşandı fakat, o dönem de geçti. şimdi, müşteriyi iyi tanıma, müşterinin ihtiyacına en verimli şekilde yanıt vermek için CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) uygulamaları ile satış ve pazarlamada verimlilik arayışları sürüyor.

Bugün iş dünyasına baktığımızda, özellikle hizmet sektörü firmalarında en zor olan, sektörde farklılaşmayı sağlamak. Bütün ürünler birbirine çok yakın; bir firma yeni bir ürün sunduğunda peşinden diğer firmalar da aynı ürünü sunmaya başlıyor veya müşteriye yeni kanallardan ulaşma çabası, internet kullanımı, call center uygulamaları, v.b. rakipler tarafından da hemen hizmete sunulabiliyor. Varılan noktada, bütün servis firmalarında, en düşük maliyetle, ihtiyaçların tamamına en kolay şekilde cevap verebilme ihtiyacı ön plana çıkıyor. Yani , hizmet sektöründe de verimlilik sağlama en önemli önceliği oluşturuyor. Sonuç olarak, şirketlerin ve insanların kendi ana konularında ihtiyaçları tam ve doğru olarak belirlemeleri başarıyı getirecek temel başlangıçtır. Bu ihtiyaçların sağlayıcıları ise IT (Information Technology-Bilgi Teknolojisi) ürünlerini ve danışmanlık hizmetlerini sunan şirketler ve iş süreçleri danışmanlığı sağlayan uzmanlaşmış firmalardır. Bu uzman firmalar, işleri ve işlevleri gereği yeni teknolojileri çok yakından takip edip, hangi ürün ve teknolojinin bugünün ihtiyacını karşılarken, yarının teknolojileriyle sağlam köprüler kurabileceğini; IT ürün ve teknolojilerinin, müşterilerinin üretim, satış, pazarlama ve hizmette nasıl yüksek verimlilik sağlayacak biçimde kullanılabileceğini ve sonuçta karlılığı ve rekabet üstünlüğünü sağlayacak olanakları elde ederken, son kullanıcının ya da tüketicinin mutluluğunu sağlamayı da mümkün kılacağını bilirler, bilmelidirler. IT sektöründe yeralan firmaların başarısı da bu rolü ne kadar benimsediklerine son derece bağlıdır.

MEHMET ALİ TOMBALAK: "A GENERAL OUTLOOK TO THE NEW MILLENNIUM'S TECHNOLOGY"

The main objectives of innovative technologies for the 2000's are to enable better usage of time by making life easier and to reduce costs as much as possible. While concepts such as internet, intranet, fast communication systems and video conferences seem to be complicated, it is true that they make life easier for us and improve our quality of living. The function of "System Integrating" firms is to constitute systems which efficiently meet the needs of companies and persons, enable them to be profitable and competitive and prevent them from proceeding in the wrong direction. In the 2000's everyone will concentrate on a certain field of expertise. Efficiency will be an important issue in relation to production, as well as sales, marketing etc. Success will depend on the appropriate management of information and human resources. Besides, the most essential and hardest achievement will be to "create a difference". As a first step towards success, companies and persons must determine their main needs properly. These needs should and will be fulfilled by firms providing Information Technology products and consulting services. The function of these expert firms is to closely follow up new technologies, master the usage of IT products and services to enable efficiency in production, sales and marketing, take advantage of opportunities so that profitability and superiority in competition is enabled and to ensure satisfaction of the end consumer. The success of firms functioning within the IT sector, depends on the extent to which they have adopted this role.


MEDYATEXT
Elegans'a mail