Elegans Logo

BÜLENT ŞENVER TABA-AmCham Başkanı
Dünyanın Kavşak Noktası Türkiye



"Türkiye, uluslararası şirketler için bölgesel bir sıçrama tahtası olacak" diyen Türk-Amerikan iş Derneği & Türk-Amerikan Ticaret Odası (TABA-AmCham) Başkanı Bülent şENVER, Türkiye'nin geleceğini parlak görüyor, ekonomik büyümenin de bizi OECD ülkeleri içinde birinci sıraya yerleştirdiğini belirtiyor.


Merkezi istanbul'da bulunan Türk-Amerikan iş Derneği & Türk-Amerikan Ticaret Odası (TABA-AmCham) Ankara, izmir, Adana ve Denizli'deki bürolarıyla büyüdü. 1999 yılında çeşitli sektörlerden gelen 165 yeni üyenin TABA-AmCham ailesine katılmasıyla toplam üye sayımız 620'ye ulaştı. Yeni binyılda TABA-AmCham'in rolü, sorumlulukları ve taahhütleri değişecek. Kuruluşumuz iki ülke arasındaki iş ve yatırım fırsatlarının genişletilmesinde öncü bir rol üstlenecek.

ABD Başkanı Bill Clinton Kasım 1999'da Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde yaptığı konuşmada "Eski Başbakan Turgut ÖZAL'ın vizyonu, Cumhurbaşkanı DEMiREL ve Başbakan ECEVIT'in devam eden liderlikleri ve Türk halkının dinamizmi sayesinde, Türkiye bölgesel büyümenin lokomotifi haline gelmiştir. Önümüzdeki aylarda, başta enerji sektörü olmak üzere pek çok sektörde birlikte başlatacağımız milyarlarca dolarlık projeler, hem Türk insanına yeni iş olanakları yaratacak hem de iki ülkeyi birbirine daha da yakınlaştıracaktır." diyerek iki ülke arasındaki işbirliğinin geliştirileceğini gösteren bir işaret verdi.
Yeni binyılda Türkiye'nin önünde pekçok fırsat ve güçlük var. Türkiye "Dünyanın Kavşak Noktası" olmaya, Asya ile Avrupa arasında bir kara köprüsü teşkil etmeye devam ediyor. Türkiye, dünyanın bu yeni gelişen bölgesindeki faaliyetlerinin kapsamını artırmak isteyen tüm uluslararası şirketler için bölgesel bir sıçrama tahtası teşkil ediyor. Türk şirketleri Rusya, Kafkaslar, Orta Asya ve Ortadoğu'da son derece faaller. Dinamik özel sektörü, 64 milyondan fazla tüketiciyi barındıran genç nüfusu, Avrupa Birliği ile arasındaki "Gümrük Birliği"nin de dahil olduğu bölgesel ilişkileri ve büyük altyapı ihtiyacı ile Türkiye, dünyanın en önemli gelişmekte olan on dünya pazarından biri. Türk ekonomisi büyüyor. Geçtiğimiz on yıllık dönemde, Türkiye'nin ortalama büyüme hızı tüm OECD ülkeleri arasında birinci sıraya yerleşti. GSMH'si 300 milyar doları aştı, yıllık dış ticaret hacmi ise 75 milyar dolara ulaştı. Özel sektörün dinamizmi, orta ve uzun vadede Türk ekonomisi için iyimser bir tablo çizmeye devam ediyor. Türkiye'nin elektrik enerjisi talebi yılda ortalama %10 büyüyor. Önümüzdeki 10-15 yılda Türkiye'nin elektrik üretim kapasitesini her yıl 2000-2500 megawatt artırması gerekiyor. Türkiye'de şu anda %25 yoğunlukta 17 milyonun üzerinde telefon hattı var. Artan talebin karşılanabilmesi için Türkiye'nin yılda 2-2.5 milyon ilave hat kurması gerekiyor. 1991'de Çevre Bakanlığı'nın kurulmasıyla birlikte, piyasada çevreyle ilgili konular iyice ön plana çıktı. Türk hükümeti özellikle ulaşım alanındaki dev altyapı projelerine öncelik veriyor. Hükümet bu projelerin büyük çoğunluğunu yap-işlet-devret modeli çerçevesinde hayata geçirecek. 1999 yılında kabul edilen Uluslararası Tahkim Yasası, yap-işlet-devret tipi yeni projelere hız kazandıracak. Tekstil sektörü Türkiye'nin en büyük imalat sanayii ve ihracat sektörü. Büyümenin hızlı olduğu diğer önemli alanlar arasında savunma, turizm altyapısı, inşaat malzemeleri, otomobiller ve elektronik eşyalar sayılabilir. Aralık 1999'da Avrupa Birliği'ne üyelik için aday ülke statüsü kazanan Türkiye, aynı zamanda G-20'nin de bir parçası. Avrupa Birliği ile arasındaki mevcut Gümrük Birliği ve ABD tarafından "Gelişmekte Olan Büyük Piyasalar" arasına dahil edilmesi Türkiye'nin 21.yüzyılda daha büyük sorumluluklar ve taahhütler altına girmesi anlamına gelecek. Yeni binyılda Türkiye'nin önünde pekçok fırsat ve güçlük var. Lütfen dünyanın bu bölgesindeki demokrasiyi ve serbest girişim ilkelerini güçlendirme yönündeki çabalarımıza katılın. Türkiye, yeni binyılda dünyanın bu bölgesinde ortaya çıkan yeni fırsatlardan mümkün olduğunca yararlanmaya muktedir ve hazır. Türkiye, yeni binyılın fırsat ve güçlüklerini karşılamaya hazır. şimdi Türk şirketleriyle iş yapmanın tam zamanı. şimdi Türkiye'de yatırım yapmanın tam zamanı!


BÜLENT ŞENVER: "TURKEY AT THE CROSSROADS OF THE WORLD"
The Turkish-American Business Association & Turkish-American Chamber of Commerce (TABA-AmCham) is growing with its head office in Istanbul and its chapters in Ankara, Izmir, Adana, Denizli and Bursa. During 1999, a total of 165 new members joined the TABA-AmCham family from various industries increasing our total membership number to 620. TABA-AmCham's role, responsibilities and commitments will change in the new millenium. Our organisation will be the leading force in the enlargement of the business and investment opportunities between our two countries. President Bill Clinton's remarks in address to the Turkish Grand National Assembly in November 1999 is a good sign for more close cooperation between our countries.

He said: "Thanks to the vision of former President, Turgut Özal, the continuing leadership of President Demirel and Prime Minister Ecevit and the dynamism of the Turkish people, Turkey has become an engine of regional growth. In the months ahead, together we will launch new projects worth billions of dollars, mostly in the energy sector, to bring jobs to Turkey and to bring our two nations even closer."

Turkey enters a new millenium with many new challenges. Turkey continues in its role as the "Crossroads of the World", a land bridge between Europe and Asia. Turkey is the regional market springboard for all international companies who want to expand their business in the new developing region in this part of the world. Turkish firms remain very active in Russia, the Caucasus, Central Asia and the Middle East. Its dynamic private sector, young population of over 64 million consumers, regional connections, including a "Customs Union" with the European Union and massive infrastructure requirements are why Turkey is one of the world's ten most important, "Big Emerging Markets"(BEM). Turkey's economy is growing. Average annual growth rates in Turkey over the past decade were the highest of any OECD country. Its GNP exceeded 300 billion USD and annual import and export volume reached to 75 billion USD. The dynamism of the private sector continues to generate optimism about the Turkish economy in the medium to long term. Electrical energy demand in Turkey is growing by approximately ten percent a year. Turkey requires 2.000-2.500 Mwatt of additional power generation capacity per year over the next 10-15 years. Turkey currently has over 17 million telephone lines with a density of 25 percent. In order to meet its growing demand, Turkey needs to install 2-2.5 million additional lines per year. With the establishment of a Ministry of Environment in 1991, environmental issues have taken on increased prominence in the market. The Turkish Government gives a special priority to major infrastructure projects, especially in the transport sector. The Government will realise the majority of these projects by utilizing the Build-Operate-Transfer (BOT) model. The approval of the "International Arbitration Law" in 1999 will speed up the new BOT projects. The textile sector is Turkey's largest manufacturing industry, and its largest export sector. Other principal growth sectors are defense equipment, tourism infrastructure, building products, automobiles and electronics.

During December 1999, Turkey has been announced as a candidate for membership to the European Union (EU) and it is also included into the G20 countries. Together with the existing "Customs Union" with the EU and the "Big Emerging Market" (BEM) recognition by the USA, Turkey will move ahead to the 21st century with greater responsibilities and commitments. Turkey enters a new millenium with many new challenges, please join us in our effort to secure democracy and the principles of free enterprise in this part of the world. Turkey is able and willing to make most out of the new opportunities arising in this part of the world during the new millenium. Turkey is ready to meet the callenges of the new millenium. It is the right time to do business with Turkish companies. It is the right time to invest in Turkey.



MEDYATEXT
Elegans'a mail