Elegans Logo

WOLFGANG MAINZ YES Yönetim Kurulu Başkanı - BJU
Yes'in Yeni Stratejisi: Avrupa için Bir Gelecek



Avrupa'nın genç ve girişimci ruhunu yansıtan YES (Avrupa Genç işadamları Konfederasyonu)'in Yönetim Kurulu Başkanı Wolfgang MAINZ, yeni stratejilerinin çerçevesini çizerken hızlı, somut, dış dünyaya açık bir politika uygulayacaklarını ve Avrupa'nın yeniden yapılanmasında önemli bir rol oynayacaklarını da belirtti.


YES Konfederasyonu'nun, hem Avrupa politikalarının hazırlanmasında oynadığı teorik rolü hem politik konularda gerçekleştirdiği somut çalışmaları ve hem de bugün biraz daha fazla ortaya çıkan gerçek önemini tanımamız.
gerekmektedir. Geçen yılki çalışma komiteleri toplantılarında bu yoğun problemler yaşanmıştı. Avrupa Birliği karar alma mekanizmalarının artan önemine paralel olarak, YES bünyesindeki politik çalışmaların durumu geliştirilmekte ve üzerlerinde hassasiyetle durulmaktadır. Elbette ki, Avrupa seviyesindeki lobi faaliyetlerini artırmak ve politik baskı unsuru olmak bizlerin sorumluluğundadır ve bu yıl YES'in temel amacını teşkil etmektedir.
Politik etkinliğimizi artırmak için, iç haberleşme ve bilgi ağımızı iyileştirmenin yanında, dış kamu ilişkilerine de önem vermek durumundayız.
YES olarak üyelerimizin toplantı katılımlarını teşvik etmeliyiz. Bunun için de AB kurumlarının ne şekilde işlediği ve karar prosedürlerinin neler olduğu konusunda bilgi verici toplantılar düzenlenecektir. Böylelikle, Avrupa fikri konusunda üyelerle birlikte çalışabilme ve bu fikri geliştirebilme imkanına sahip olabileceğiz.

YES'in temel görevlerini şu şekilde sıralayabiliriz :
o ilk olarak, Avrupa kurumları ve politikacıları nezdindeki imajımızı, politik ve etkili faaliyetleriyle güçlendirmek ve geliştirmek.
o ikinci olarak, YES üye ağımızı tüm üyelerin katılımına imkan verebilecek şekilde güçlendirmek ve üye şirketlere somut ve yararlı bilgiler sunmak.
Bu iki konu üzerine konsantre olarak, tüzüğümüzde de açık bir şekilde tanımlanmış olan bu hususu geliştirebiliriz. Bu çalışmaları gerçekleştirmek için yapılması gerekenler şöyle sıralanabilir :
YES'in yeni çalışma organizasyonu ve iç ilişkiler : YES bünyesinde Presidency Team, Execom ve Lobby komitesi olmak üzere farklı bir görev dağılımı sözkonusudur. Presidency Team yönetim ve mali işleri yürütürken, Lobby komitesi tarafından somut politik metinler ve YES Forum hazırlanacaktır. Execom ise, politik ve iç düzenlemelere konsantre olacak ve üyelerin farklı politik görüşlerini tartıştığı bir ortama dönüşecektir. Değişik konuları değerlendirmek için uzmanlar buraya düzenli olarak davet edilecek ve bilgi alınacaktır.
Misafir üye ülkeyi öğrenmek ve kültürünü tanımak amacıyla, kültürel geziler organize edilecektir. YES yeni haberleşme ağı : YES iç ve dış haberleşme ağını ve aktiviteleri artırmak amacıyla, modern bilgi teknolojileri kullanılmasına yönelik, web-page, entrepreneurial-mail, üye data bankası güncelleştirilecektir. YES info days : YES bilgi günleri, AB kurumları ve politikaları hakkında üyelerimizi bilgilendirmek amacıyla, Nisan ve Eylül 2000 aylarında Brüksel'de düzenlenecektir.
YES'in Politik Çalışma Konsepti : YES faaliyetlerini; hızlı, somut, dış dünyaya açık bir şekilde yürütecektir.
YES'in Politik Konuları : Sosyal yönü olan serbest pazar ekonomisini amaçlayan ve az bürokrasi (deregulation) ve şirket-dostu vergi sistemini (company-friendly taxation) amaçlayan YES, lobi faaliyetlerini üyelerinin ihtiyaçlarına ve içinde yaşanılan sosyal çerçeveye göre uyarlamak durumundadır. Bu açıdan aşağıda sunulan profil YES'i sembolize edecektir:
o Genç,
o Yenilikçi,
o KOBI'lere yönelik.
AB'nin genişleme stratejisi bünyesinde, YES üye ülkelerin taleplerine ve menfaatlerine paralel olmak üzere, AB kurumları nezdinde lobi faaliyetlerini sürdürecektir. YES aynı zamanda kendi ağının genişlemesi yönünde yeni potansiyel ülkelerle kontak kurup, bu ilişkileri ciddiyetle değerlendirecektir.

Yapı Kredi, 1999 yılının zorlu iç ve dış ekonomik şartları altında bilanço aktif toplamını %102 oranında artırarak 4.9 katrilyon TL'ye ulaşmıştır. Aktif büyümesinde en önemli kaynak mevduat kalemindeki artış olmuştur. Yaygın şube ağı ve alternatif dağıtım kanallarının etkin kullanımı sonucunda toplam mevduat geçen yıla göre %104 artarak 3,5 katrilyon TL'ye ulaşmıştır.
Aktif büyümesinde önemli diğer bir gelişme ise yurtdışı kaynaklarının 160 milyon USD artarak toplam 715 milyon USD seviyesine ulaşması olmuştur.
Gelişmekte olan piyasalarda yaşanan mali kriz neticesinde uluslararası piyasalardan kaynak temininin zorlaştığı bir dönemde elde edilen bu sonuç Yapı Kredi'nin yurtdışı faaliyetlerindeki güvenilirliliği ve etkinliğinin önemli bir göstergesidir.
Yapı Kredi, 1999 yılında ülke ekonomisinde yaşanan durgunluğa bağlı olarak gerileyen toplam kredi talebine rağmen "gerçek bankacılık" yapma iddiasını sürdürmüş ve müşterilerinin yanında yeralarak krediler portföyünü 1998 yılına oranla %49 oranında artırarak 1,9 katrilyon TL seviyesine çıkartmıştır.

YAPI KREDI INTERNET'TE YENI UFUKLAR AÇIYOR
Yapı Kredi müşterilerine internet dünyasına kolayca erişmeleri ve aynı zamanda pek çok bireysel bankacılık işlemini yapabilmeleri için "farklı" bir hizmet paketi sunuyor. internet kullanıcılarına yönelik özel bir kredi kartı: «telew@bcard"»... Telewebcard bakiyelerinin Teleweb'de anında görülebilir olması sistemin güvenli kullanımına önemli ölçüde katkı sağlamaktadır. Kartla yapılan alışveriş borcunun istendiği an ödenmesi bir diğer kolaylığı beraberinde getirmektedir. Superonline alışveriş sitesinde bu karta özel uygulanan indirimin yanı sıra 31 Ağustos 2000'e kadar internet üzerinde yapılan alışverişlerde müşterilere %2'lik bir indirim daha sağlanmaktadır. Bu hizmet paketi ile aylık Superonline sınırsız internet erişim aboneliğini ücretsiz sunmanın yanısıra, Teleweb'den yararlanmayı sürdürdükleri sürece cazip fiyatlarla aboneliklerini yenilemeyi de garanti ediyoruz.

EVREN ARAS MANAJANS THOMPSON'DA
Türkiye'nin en köklü reklam ajanslarından biri olan Manajans/Thompson, yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında Evren ARAS'ı bünyesine kattı. ARAS, Manajans/Thompson'da, Çokuluslu Müşteri Hizmetleri'nden sorumlu genel müdür yardımcılığı görevini üstlendi.
Çalışma hayatına Pars McCann Erickson'da müşteri temsilcisi olarak başlayan ARAS, daha sonra Moran Ogilvy & Mather'da 4 yıl müşteri direktörü olarak görev yaptı. ARAS, Manajans/Thompson'dan önce Grafika Lintas'ta müşteri grup direktörü olarak çalışıyordu.

WOLFGANG MAINZ: "THE NEW STRATEGY OF YES: A FUTURE FOR A YOUNG AND ENTERPRISING EUROPE"
This year, as YES, we are focusing on increasing our lobbying activities in Europe. Within this framework, as YES, we need to improve our internal communication and information network.
In an attempt to realize this objective, we are now planning to establish a Presidency Team, Execom and a Lobbying Committee, all of which will focus on different aspects of our activities and efforts. Moreover, YES will be making use of the new technological opportunities for better internal and external communication such as a web page, entrepreneurial-mail and an updated membership database. Meanwhile, we will be organizing "YES Info Days" in Brussels twice in 2000 to inform our members on the procedures and policies of the European Union institutions. The political activities of YES will mainly focus on helping to build a free market economy with a strong social dimension involving deregulation and company-friendly taxation practices. These activities will go hand in hand with YES's profile of being young, innovative and SME-oriented.



MEDYATEXT
Elegans'a mail