Elegans Logo

OTOMOTİV



Uluslararası genişlemesine paralel olarak, Peugeot, Türkiye'de yaklaşık 70 bayiden oluşan bir teşkilat aracılığıyla pazarlama ve dağıtım alanlarında faaliyet göstermek üzere, Kıraça Grubu ile birleşmek suretiyle yeni bir şirket kurdu. Peugeot'nun amacı bu seneden itibaren, yılda 500.000 araç potansiyeli olan bir pazarda 24.000 araç satmaktadır.


Peugeot ve Kıraça Grupları, 1 Mart 2000 tarihinden itibaren, bütün Türkiye'de binek ve ticari araç dağıtımını yaklaşık 70 bayiden oluşan bayi teşkilatı yoluyla üstlenmek üzere kurmuş oldukları, bir ithalat ve dağıtım şirketi olan "Peugeot Otomotiv Pazarlama A.ş."nin faaliyetlerini başlattılar. Kıraça Grubu'nun katılımıyla Automobiles Peugeot tarafından kurulan bu yeni şirket, Türkiye'de markasını geliştirme politikası doğrultusunda, halen Türkiye'de Peugeot otomobillerinin ithalatını ve dağıtımını sağlayan bu iki şirketin faaliyetlerini yavaş yavaş ele alacaktır: Binek araçlarda "Peugeot Otomotiv A.ş". ve hafif ticari araçlarda 1998 yılından beri Kıraça Grubu'nun kontrolünde bulunan "Karsan Pazarlama A.Ş." istanbul'da kurulan bu yeni şirketin hisselerinin %60'ını Automobiles Peugeot elinde tutarken, Kıraça Grubu'nun hisse payı %40'tır. Bu yeni şirket için ayrılan başlangıç yatırım miktarı 30.000.000 Fransız Frangı'dır. Karsan Otomotiv Sanayii'nin Bursa'daki yeni fabrikası, Cumhurbaşkanı Süleyman DEMİREL'in de katıldığı bir törenle hizmete girdi. Fransız otomobil devi Automobiles Peugeot'nun Genel Müdürü Frédéric SAINT-GEOURS, Peugeot firmasının temsilen Karsan'ın açılışında bulunmasının kendisi için büyük bir ayrıcalık olduğunu belirterek, şöyle konuştu:"Bu açılış Peugeot ile Karsan arasında uzun zamandır süregelen işbirliğinin yeni bir aşamasını oluşturuyor. 1980 yılında başlayan bu işbirliği ziyadesiyle verimli oldu. O tarihten bu yana 70.000'den fazla Peugeot aracı Karsan tarafından imal edildi.Karsan'ın ürettiği araçlar Peugeot'nun dünya çapındaki organizasyonu sayesinde ihraç edildikleri başka pazarlarda da dolaşıyor. Tasarımına şirketimizin de katkıda bulunduğu bu sınai kuruluş son derece modern bir donanıma sahiptir. işte bu sayede imal edilecek araçlar, kalite bakımından bütün uluslararası standartların gereklerine cevap verecek."
24 şubat 2000 tarihinde açılan bu yeni fabrikanın yıllık başlangıç kapasitesinin 25.000 birim olmasına rağmen bu miktar 40.000 birime ulaşabilecektir. Fabrikanın faaliyet alanı Peugeot lisansı ile J9, Partner ve Boxer araçlarının montajını gerçekleştirmektedir. Kıraça Grubu'nun Türkiye'deki personel sayısı bugün 900 kişiden fazladır.

"THE BIRTH OF PEUGEOT AUTOMOTIVE MARKETING LTD. IN TURKEY"
Peugeot established a new company through its merger with Kıraça Group to create a marketing and distribution network composed of 70 distributors. Peugeot's objective is to sell 24.000 vehicles in a market with a potential of 500.000. Automobiles Peugeot holds 60% of the shares of "Peugeot Automotive Marketing Ltd." which was established in Istanbul on March 1,2000. The initial investment for this new company is Frf 30.000.000. At the opening ceremony, Peugeot's General Manager Frédéric SAINT-GEOURS said, "This opening is a new phase in the long-lasting cooperation between Peugeot and Karsan. Karsan manufactured more than 70.000 Peugeot vehicles since the beginning of our cooperation in 1980."


MEDYATEXT
Elegans'a mail