Elegans Logo

SEVAN ÇİZMECİOĞLU PROBİL Kurumsal Çözümler Satış Müdürü
İş Dünyasında Yeni Bir Dönem:
Müşteri İlişkileri Yönetim



Günümüzde teknoloji, insanlık tarihinin hiçbir döneminde olmadığı kadar günlük yaşantımıza entegre olmuş durumda. Tüm bu gelişmelerin sağladığı globalleşme özellikle iş dünyasında köklü değişikliklere neden oldu.


Ürün odaklı çalışan firmaların neredeyse tamamı, mevcut organizasyonlarını müşteri odaklı yapıya dönüştürmek zorunda kaldı. Bu değişimin kök nedeninin, tamamen kitlesel pazarlamadan bireysel pazarlamaya dönen firmalar olduğu söylemek yanlış olmasa gerek. Üretim maliyetleri belli sınırlara dayanınca , rekabette öne çıkış yolu olarak satış ve pazarlama kanallarının daha verimli kullanılması gerekiyor.
Rekabet Avantajı; Müşteri ilişkileri Yönetimi
Rekabet avantajı sağlamak için üretim teknikleri geliştirilmesi ve yönetilmesinin belirli noktalara kadar etkili olduğu hemen her alanda görülebilir. Bireyin ön plana çıktığı bu yeni dönemde, satış, pazarlama ve servis hizmetleri gibi aktiviteler için "Müşteri ilişkileri Yönetimi" uygulamaları kurumların imdadına yetişiyor.

CRM Nedir?
CRM uygulamaları, firmaların mevcut müşteriler ile sürdürdükleri ilişkiyi geliştirmek, yeni müşteriler kazanmak ve tüm müşterilerin elde tutulmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. CRM uygulamaları, çağrı merkezleri gibi günümüzde yaygın olarak oluşturulmaya çalışılan hizmet noktalarında da başarıyla kullanılmaktadır. Yapılan araştırmalarda memnuniyetsiz müşterilerin %82'si bu memnuniyetsizliklerini dile getirmiyor ve memnuniyetsiz olan müşterilerin sadece %4'ü hizmet aldıkları firma ile çalışmaya devam ediyor. işte bu rakamlar, müşteri ile kurulan ilişkinin yönetilmesinin gerekliliğini açıkça gösteriyor.

CRM Yatırımı Neden Yapılmalıdır? Müşteri ile doğrudan ilişkisi olan satış, pazarlama, servis ve lojistik gibi çeşitli noktalarda kurumun faaliyet alanı, organizasyon yapısı ve iş planına uygun olarak tasarlanan veri girişi ekranları ile kurulan ilişkiye ait veriler kaydedilebiliyor. Daha da önemlisi, farklı departmanlar tarafından kaydedilen bu veriler çeşitli analizler ve raporlar elde edilmek üzere ortak bir veri ambarında saklanabiliyor. Bu sayede de müşterinin belli başlı ihtiyaçları, talepleri ve çalışma prensibi daha yakından takip edilebiliyor. Unutulmaması gereken bir diğer nokta da kurumların müşterileri ile uzun soluklu ilişkiler kurabilmesi, müşterilerini yakından tanımasına bağlı. Ayrıca, organizasyonun yapısına göre dizayn edilen iş akışları ve görevlendirme tanımlamaları ile satış, pazarlama ve servis gibi departmanların daha verimli çalışması da sağlanmaktadır. Özellikle bünyesinde farklı sektörlerde faaliyet gösteren firmalar barındıran kurumlar için müşterilerini yakından tanımak çapraz satış imkanı sağlayacaktır. Günümüzde pazarlama karması tamamen müşteri odaklı bir formülle yeniden oluşturuluyor. Bu sebeple CRM gibi tamamen kurumların müşterileri ile kurdukları ilişkiyi yönetmelerini sağlayan konseptler hızla kabul görüyor, çağrı merkezleri, satış otomasyonu ve elektronik iş gibi belli başlı alanlarında yaygın olarak kullanılıyor. Probil olarak, Siebel Systems ürünleriyle müşterilerimize analiz, planlama, uygulama geliştirme konularında çözümler sunarak, yüksek memnuniyet sağlayarak katma değerimizi bir kez daha ortaya koymayı hedefliyoruz.



MEDYATEXT
Elegans'a mail