Elegans Logo

ARZU ARTAR
GAGGENAU Türkiye Satış Müdürü
GAGGENAU, Sales Manager in Turkey

Hedefimiz Farkı Yaşatmak


1995 yılında faaliyetlerini beyaz eşyada Avrupa'nın lider kuruluşu olan BSH bünyesinde yürütmeye başlayan Gaggenau, ilklere attığı imzalarla teknolojinin en yakın takipçisi olmanın yanısıra, farklı teknolojileri de sektörde uygulayan tek firma.

Bizim için mutfak çok önemli, çünkü biz mutfağın can dostuyuz.
1999 yılı Ekim ayında Gaggenau'nun Türkiye birimini kurmak için işe koyulduğumuzda hedef kitlemiz hakkında küçük bir araştırma yapmıştık. Sonuçları çok memnun ediciydi, çünkü bu kitle yeniliklerin takipçisi olmasının yanısıra, mutfak cihazları tasarımında öncü markamıza ilgisi çok büyüktü. Ocak ayında ürün paletimizin tanıtımını yaptığımızda, bizim için daha önemli olan lezzet ve sağlıklı yemek pişirmeye hevesli ve genç bir tüketici profili ile daha karşılaştık. Gaggenau'nun ürün tasarım kriterleri öncelikle görsel anlamda çarpıcı olsa da, fonksiyonları insanları hayrete düşürüyor. Örneğin, fırındaki etin çekirdek ısısını dışardan izleyebilmeniz, yemek pişirirken üzerinize hiç koku sinmemesi için geliştirilmiş Coanda teknolojisi, basınçsız buharda yemek pişirirken üzerini kızartabilen buharlı fırın gibi...Üstelik bayanlar kadar erkekler de bu profesyonel pişirme tekniklerine hayran kalıyorlar.

Türkiye'deki beyaz eşya sektöründe, ankastre ürünlerin pazar payı, tahmini %2. Refah seviyemiz hızla artıyor, pazar yeniliklere açık ve tüketicilerin yükselen değerlere ilgisi artıyor. Beklentimiz bu pazarın 5 yıllık dönemde hızla büyüyerek %10'lara yaklaşması. Değişen mutfak anlayışı çerçevesinde Gaggenau ürünlerinin bu büyümede etkisi büyük olacak. Ayrıca fiyatları 200.000 USD üzerinde alıcı bulan lüks konutlar ve yeni yaşam tarzları sunan projeler üreten inşaat şirketlerinden olumlu yaklaşımlar alıyoruz. Bu tür konut üreticileri tüketicilerini memnun etmek için alımlarında %20-25 fiyat farklarını gözetmeden Gaggenau'yu tercih ediyor. Fırın, mikrodalga, ocak, davlumbaz, bulaşık makinası ve buzdolabından oluşan bir set cihazının perakende satış fiyatı 3 milyardan başlıyor.

Gaggenau'nun Türkiye çapındaki dağıtım kanalı, 20-25 ayrıcalıklı satış noktasından oluşmaktadır. Satış noktalarımız, ilk yıl nüfus dağılımı ve gelir seviyesi kriterleri gözönünde bulundurularak ‹stanbul, Ankara, ‹zmir, Bursa ve Adana illerinden seçilmiştir. Gaggenau'nun Türkiye pazarındaki 2000 yılı planlanan satış hedefi 10 milyon DM olup, %10'luk pazar payı hedefi ile, pazarın en üst grubundaki müşteri kesimine hitap etmektedir. ‹yi bir mutfak planlamak için önce mutfağınızda hangi cihazı kullanacağınıza karar vermeniz gerekiyor.

Günümüzde artık tüketici bu konuda oldukça bilinçlendi. Önce cihazlarını seçiyor çünkü mutfaklardaki modüller bu ölçülere göre üretilmek zorunda. Ben tabii ki belirli bir kitleden bahsediyorum. Ankastre cihazlar sadece mutfakta estetik kaygılar taşıyanlara hitap etmiyor. Bu cihazlar ankastre olmayanlarla karşılaştırılamayacak artı fonksiyon ve özelliklere sahipler, izolasyonundan tutun da yaşam ömrüne kadar.

Gaggenau ürünleri, kullanıcısı ile bire bir iletişim kurmakta çok usta. Ürün dili çok net, 2000 koleksiyonuna baktığınızda iki kumanda düğmesi ve elektronik paneli ile bu cihazlar konuşurcasına kendini anlatıyor. Bu sayede en sofistike yemekler ustanın elinden çıkmışcasına lezzetli pişiyor.

Gaggenau ürünlerinin tasarım ve teknoloji alanındaki ayrıcalıkları, markanın pazarlamasında da sofistike bir yaklaşım, müşteri nezdinde teknik birikimi ile iyi eğitimli satış kadroları gerektirmektedir. Bu amaçla pazarın üst kesimine hitap eden elit mutfak markaları ve ankastre konusunda uzmanlaşmış satış noktaları ile çalışmalara başlanmıştır. Alışılagelmiş bir soru var: Doğubank'da var mış Biz mutfakçılarla çalışıyoruz ve Gaggenau ürünleri sadece bizim tarafımızdan ithal ediliyor. Zaten bu kadar özellikli ürünlerin tüketicisini kaliteli servis hizmeti sağlamadan memnun etmek asla mümkün değil.
Gaggenau ürünlerinin garanti süresi 3 yıl ve montaj ücreti alınmıyor. Yetkili servislerimiz BSH grup servisleri içinde en gelişmiş organizasyon ve teknik bilgiye sahip olanlardan seçilmiş olup, Türkiye çapında toplam 22 adettir.

JUNIOR CHAMBER ISTANBUL
Junior Chamber ‹stanbul, 2002 yılında Junior Chamber International (JCI) Avrupa Konferansı'nın ‹stanbul'da düzenlenmesi için yapılan çalışmaları Hyatt Regency Oteli'nde düzenlediği bir toplantıda anlattı. Toplantıda, 2002 adayının belirleneceği Oostende Konferansı için sponsor firmalardan destek beklendiği üzerinde duruldu.
2002 hazırlıklarını izlemek ve görüş bildirmek üzere Türkiye'ye gelen, JC Fransa'nın önde gelen senatörlerinden JCI Akdeniz Ülkeleri Sorumlusu Charles GANDIA; ‹stanbul'un Avrupa Konferansı'ndan öte, Dünya Konferansı delegelerini de ağırlayabilecek özelliklere sahip bir şehir olduğunu söyledi. JC Türkiye'nin önemli ve başarılı girişimlerini yakından takip ettiğini belirten GANDIA "‹nanıyorum ki, JC Türkiye'nin yaptığı çalışmalar, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'nin Avrupa Birliği'ne girme çabalarını tamamlayıcı bir unsur teşkil edecektir." dedi.

‹stanbul ekibi adına konuşan JC ‹stanbul 2000 Başkanı Pırıl şENTÜRK ise, bu yıl Belçika'nın Oostende şehri'nde yapılacak konferansın, 2002 Avrupa Konferansı'nın yapılacağı yerin belirleneceği organizasyon olması nedeniyle, en güçlü adaylardan biri olan JC ‹stanbul ve Türkiye açısından büyük önem taşıdığı üzerinde durdu. şENTÜRK, 2002 Avrupa Konferansı'nda 3000 delegeyi ‹stanbul'a getirmeyi planladıklarını, böylece yaklaşık 5 milyon USD döviz girdisi yanında, çeşitli iş ilişkilerinde ve ticari anlaşmalarda bulunulmasına imkan sağlamayı amaçladıklarını söyledi.

Günümüzde 124 ülkede 500.000'i aşkın üyesi ile üyelerine liderlik vasıfları ve sosyal bilinç kazandırarak yaşadıkları toplumda pozitif değişimi sağlamalarına destek olmayı amaçlayan uluslararası bir organizasyon olan JCI'ın Avrupa Konferansları, her yıl Haziran ayında gerçekleştiriliyor. Toplam altı gün süren organizasyonda, eş zamanlı bir çok faaliyet yer alıyor.


MEDYATEXT
Elegans'a mail