Elegans Logo

SAİT EROĞLU
SONY Profesyonel Ürünler Bölge Müdürü
Professional Products Country Manager

SONY Türkiye Pazarını Her Zaman Önemsedi.


Sony Euroasia; Sony Corporation Japonya'nın kardeş kuruluşu olarak, %100 yabancı sermaye ile 1990 yılında kuruldu ve şu anda toplam 65 çalışanı bulunmakta.

Ev ürünleri ve profesyonel ürünler olarak iki grup; aynı çatı altında farklı pazar ve sektörlerde hareket etmekteyiz ve konusunda uzman yetkili bayiler kanalıyla; Televizyon Yapım/Yayın, Seslendirme, Görsel Sunum, Audio Konferans, Multimedia E¤itim, Kapalı Devre Güvenlik, Medikal Görüntüleme ve Video Konferans sektörlerinde satış ve pazarlama faaliyetlerinde bulunmaktayız.
Örneğin, televizyon yapım ve yayın stüdyoları ile alanında dünya lideri olan Sony, ülkemizde de ulusal, bölgesel ve yerel televizyon kanallarının yanı sıra bir çok TV prodüksiyon şirketine de yayın / yapım teçhizatı ve servis sağlamadaki önderliğini sürdürmektedir.
Görüntü teknolojisinin en son yeniliklerinden olan plasma ekranlar ise, son derece ince yapısı ve geniş ekran yüzeyi ile banka şubelerinde, havaalanlarında, alışveriş merkezlerinde, fuarlarda ve evlerde yerlerini almaya başladı. Yönetim binaları, alışveriş merkezleri, fabrikalar, havaalanları, askeri tesisler ve benzeri yerlerin güvenlik ihtiyaçları içinde geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Halen kamera CCD çiplerinde dünya pazarının %55´ini elinde tutan Sony, dijital kayıt teknolojisi ile 6.5 milyon adet görüntüyü bir parmak uzunluğundaki kasete sığdırabilen dünyadaki ilk kayıt cihazını üretmiştir.
Ayrıca, en son geliştirdiği dijital vesikalık sistemi ile klasik polaroid fotoğrafçılığa dijital bir alternatif sunmaktadır. Bu sistem, dijital ve termal baskı tekniğini uygulayarak, fotoğrafçıya istediği kadar masrafsız prova çekimi ve rötuş yapabilme ayrıcalığı sağlamaktadır.

ISDN veya bilgisayar ağlarını kullanarak uzaktan sesli ve görüntülü toplantı yapabilme imkanı sağlayan ve böylelikle şirketlerin seyahat masraflarını azaltan video konferans sistemleri de; Sonynin görüntü konusundaki tecrübesini yansıtmaktadır. PC´ye entegre edilen kişisel video konferans üniteleri ile grup toplantılarının yapılabileceği daha kapsamlı ve gelişmiş sistemleri de üretmekte olup, dünyanın en küçük TV setüstü video konferans cihazını üç ay önce pazara sunmuştur.
Henüz ülkemizde ISDN yaygınlaşmadığı için şirketlerin gündemine pek girmeyen bu sistemlerin, gelecekte toplantı odalarımızın standart bir aksesuarı olacağı düşünülmektedir.

Sony, Türkiye pazarını nasıl görüyorş
Sony; Türkiye pazarını her zaman önemsedi, bunun en önemli kanıtı da; Türkiye´de tamamen Japon sermayesi ile kurmuş olduğu şirket ve bu şirket aracılığı ile vermekte olduğu servis, özellikle de ses ve görüntü teknolojileri konularında know-how aktarımı için çok sık aralıklarla düzenlediği seminerleri gösterebiliriz.

E- ticaret
Sony çok ciddi olarak bu konuda çalışmalarını başlatmış durumdadır. E-ticaret kapsamında internet üzerinden son kullanıcılara hizmet sunmaktadır ve bu servis kapsamını daha da geliştirecektir, ayrıca çalışmalarını başlatmış olduğu ExtraNet ile bayi ve çözüm ortaklarına hizmet sunacaktır. ‹ntranet servislerini ise çok sık olarak gündelik işlerimizde kullanmaktayız. Bu arada yeri gelmişken Sony profesyonel ürünler web adreslerini vermek isterim. www.pro.sony-europe.com. adresinden ‹ngilizce olarak hazırlanmış bilgilere ulaşılabilir. Ayrıca şu anda yeniden geliştirilmekte olan www.sony.com.tr. adresinden de, Türkçe bilgilere ulaşılacaktır.

Türkiye Ekonomisi
Avrupa, Asya ve Ortadoğu üzerinde çok önemli yeralan Türkiye, malesef bu stratejik konumunu ticari anlamda yeterince değerlendirememiştir.
Ancak sevinçle ifade edebilirim ki, son dönemde Türkiye´de önemli değişimler olmakta ve ekonomik tedbirler alınırken, ülkenin stratejik konumu da değerlendirilmektedir. Ve geleceğe dönük, Türkiye´nin bölgedeki liderliğini dikkate alarak yapılacak düzenlemeler, ülkenin ekonomisinin ayağa kalkmasına yardımcı olacaktır. Yüksek kaliteli ürünler bazında her zaman bir numara olmamıza rağmen; iş dünyasındaki genel durgunluk herkesi olduğu gibi bizleri de etkiledi. Ancak son dönemde piyasaya sunduğumuz yeni ürünlere olan talep artışları ile tekrar yükseliş trendindeyiz.

SAİT EROĞLU: "THE TURKISH MARKET HAS ALWAYS BEEN IMPORTANT FOR SONY"
Sony Eurasia was founded in 1990 as a sister company of Sony Corporation, Japan. It currently employs 65 people. It produces home appliances and professional products. As the world leader in television production and broadcasting studios, Sony provides relevant equipment for many regional and local TV stations in Turkey. Plasma screens-a recent technological introduction-are also widely used by banks, in airports and the like. A broad range of products for security needs is also available for users. Sony's experience in image is also reflected by its video conferencing systems.

What is Sony's view of the Turkish marketş The Turkish market has always been very important for Sony. This is evidenced by the fact that it founded a company fully based on Japanese capital and by the service and transfer of know-how provided for consumers.

E-commerce Sony provides services for end users on the web. The scope of the services will be broadened. Extranet and intranet services are provided for distributors and solution partners and for other users. Following is the web address of Sony professional products: "http://www.pro.sony-europe.com".

Turkish Economy
Turkey has unfortunately not been very successful in making use of its strategic location between Europe, Asia and the Middle East. However, recent developments show that the changes taking place in the country will help the economy recover.
Sony also was affected by the stagnation in the business world, however we are still on an increasing trend thanks to the new products launched in the market.


MEDYATEXT
Elegans'a mail