Elegans Logo

AYHAN APAK
İhlas Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üye
Chairman and Managing Director of İhlas Sigorta


Bilgi Teknolojisinde Öncüyüz

İhlas Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üye Ayhan APAK, bilgi
sistemlerinin şu andaki ve gelecekteki
durumu hakkında bize şu açıklamalarda bulundu.


Şirketimiz 1998’den beri, Türkiye genelinde 70 ilde, 282 acente ile gerçek zamanlı olarak çalışabilmektedir. İstihsalimizin %98’i ihbar icmali, ödenen hasar icmali, acente bazında ve ürün bazında hasar/prim rasyoları, yaşlandırılmış acente alacakları ve acente teknik kar/zarar hesapları güncel olarak sistemden izlenebilmektedir. İhlas Sigorta, mevcut sigorta şirketleri arasında, acenteleri ile gerçek zamanlı bağlantı kurma oranı itibariyle birinci sırada yer almaktadır.

- İhlas Sigorta’nın bilgi sistemleri alt yapısı ve bilgi teknolojisi çözümleri hakkında bilgi verir misiniz?
İhlas Sigorta 1995 Nisan ayında kurulduğunda Stratejik Finansal Sistemler (SFS) firmasının hazırlamış olduğu sigortacılık programını kullanarak poliçe üretimine başladı. 1996 yılında IBM AS/400 ana sistemi alınarak şirketimizin kendi yazılımını üretmek üzere bir proje ekibi oluşturuldu. Bilgi işlem personelimiz tarafından geliştirilen sigorta yazılımı, iletişim ağları üzerinde çalışan, sigortacılık uygulamalarının ihtiyaç duyduğu alt yapıya sahip olacak şekilde özel olarak tasarlandı. 1998 Haziran ayında AS/400 üzerinden ilk poliçemizi üretmeye başladık.
Globalleşmenin doğal sonucu olarak işletmeler arası rekabet ulusal sınırları aşıp, uluslararası hale gelmiştir. Üretilen bilgi, üretildiği sınırları kolayca aşarak sınırlar ötesine ulaşmaktadır. Bunun doğal sonucu olarak da; bilgiyi çok hızlı üreten veya kullanan kuruluşların yoğun rekabet ortamında başarılı olacakları aşikardır. Bu anlamda Yönetim Bilişim Sistemlerinin globalleşen bir ortamda önemi daha da artmaktadır. Böyle bir ortam içerisinde, kuruluşların sahip oldukları alt yapı ve bilgi sistemlerinin kurumun rekabet gücü ve stratejilerine etki ve katkılarını sürekli olarak değerlendirmeleri gerekmektedir. Teknolojik gelişmelerden yararlanarak rekabette öne geçmenin yollarını aramak ve alt yapılarını, stratejilerini bugün ve yarın destekler durumda tutmak şirketlerin birinci önceliği olmuştur. Bu değerlendirmenin yapılması ve yeni teknolojilerin sağlayabileceği avantajların kuruluşumuza uygun bir şekilde entegre edilebilmesi için çeşitli bilişim ağları teknolojilerini inceledik. En kolay ve maliyet açısından en cazip alternatif olarak TTNET üzerinden, noktadan noktaya Frame Relay servisi olarak, merkez ve bölgeler arasındaki data/ses entegrasyonunun uygun olduğuna karar verdik. Yedi Bölge Müdürlüğümüz Frame Relay hatlar üzerinden Genel Müdürlük’teki ana sisteme bağlanmakta ve tüm sigortacılık uygulamalarını gerçek zamanlı olarak yapabilmektedirler. Ayrıca bu hatlar üzerinden bölgeler kendi aralarında ve Genel Müdürlük ile telefon görüşmelerini yapmaktadırlar. Acentelerimizin ana sisteme bağlantısında iki yol izledik.
İşlem hacmi yüksek acentelerimiz X25 Turpak diğer gruptaki acentelerimiz Internet üzerinden dial-up olarak ana sisteme bağlanıp 7 gün 24 saat sürekli iletişim kurabilmektedirler.

- Gelecek ile ilgili projeleriniz nelerdir?
Yapıcı düşüncenin en muhteşem örneği olan internet, hayatın her alanında egemenliğini ilan etmiş bulunuyor. İhlas Sigorta olarak biz de, internet’in tüm olanaklarından faydalanarak çağa ayak uydurmuş bulunmaktayız. Hedeflerimiz büyük olduğu için internet’i gözardı edemezdik.
Biz İhlas Sigorta olarak "www.ihlassigorta.com.tr" adresindeki sitemizde, sigortalılarımıza internet üzerinden İhlas Sigorta ile ilgili her türlü veriye ulaşıp, arzu etmeleri halinde poliçe yaptırabilecekleri bir ortam hazırladık. Geleceği görerek altyapı çalışmalarını çok önceden başlattığımız sitemiz 1998 yılından beri sigortalılarımızın ve ziyaret etmek isteyen herkesin hizmetinde. İhlas Sigorta’nın 2 yıldan fazla bir zamandan beri bu hizmeti veriyor olması, şirketimizin bilgi teknolojisinde öncü olduğunun bir kanıtıdır. Sigortanın teknik tanıtımının da detaylı olarak yapıldığı sitemizde, ürünlerin tamamı tanıtılıyor. İhlas Sigorta’nın verdiği hizmetler; İhlas Ev Yardım, İhlas Araç Yardım Hizmetleri. Sigorta formları bölümünde istediğiniz branşla ilgili formu doldurarak İhlas Sigorta’ya ulaşmanız ve akabinde sigortanın başlaması için sizinle temas kurulması sağlanıyor. Her bölümünde anlaşmalı tamir servislerinin detaylı listesi ile hasar yapan araç sahibinin internet aracılığı ile hasarını bildirebilme kolaylığı sağlanıyor.
Sigorta pazarlama ve satışı, internet dediğimiz sanal ortamda yaygınlaştırılarak sektördeki satışların büyük bir bölümüne hakim olacak. İnternet bazlı ekonomiye en iyi şekilde hazırlanmak, müşterilerimize, acentelerimize daha iyi hizmet verebilmek için kaynaklarımızı nasıl değiştireceğimizi ve yeniden yapılandırmamız gerektiğinin bilinci içinde internet tabanlı uygulama ve alt yapı üretebilmenin heyecanı içindeyiz. İnternet üzerinde elektronik ticaret gerek tüketiciye erişmek gerekse kurumlar arası ticaret için eşsiz imkanlar sunmaktadır. Sonuç olarak bilgiye en hızlı ve güvenli şekilde ulaşarak, karar alma süreçlerini kısaltmak ve hareket kabiliyetimizi hızlandırarak ve rakiplerimizin önüne geçerek 2000’li yıllarda sigortalılarımıza daha iyiyi sunmak amacında ve arzusundayız.


AYHAN APAK: “WE ARE THE LEADERS IN INFO TECH”
Since 1998, our company has been operating with 282 agents in 70 cities in Turkey. The up-dated version of 98% of our production can be followed on the system.
When Ihlas Insurance was founded in 1995, it started by using the insurance program prepared by the Strategic Financial Systems for the production of policies. In1996, the IBM AS/400 main system was bought and a project team was formed to write our own program. In June 1998, we produced our first policy through the AS/400...We examined various information communication networks in order to integrate the advantages brought by the new technologies into our system. We decided on the voice/data integration between the centre and the regions as a Frame Relay service from point to point over the TTNET as the optimum alternative... Our regional offices can also use these lines to make phone calls between themselves and the Central Office... To maintain constant communication with the main system, our larger agencies use the X25 Turpa and our other agencies use the dial-up system over the internet...
We can always be reached at "www.ihlassigorta.com.tr" for information or to establish a policy. Our web-site has been at the service of our clients and our visitors since 1998 for technical details and information about all our products...
We aim to reach information in the fastest and safest possible way and to leave our competitore behind in the 21st century by always presenting our clients the best through the speeding-up of our manoeuvring ability.

MEDYATEXT
Elegans'a mail