HANDE BERMEK
Biyer Internet Hizm. Rek. Yay. San. Tic. A.Ş. Yön. Krl. Başkanı


BİYER'DE MÜŞTERİ VELİNİMETİMİZ DEĞİLDİR...

Kabul, ilk bakışta göze pek de hoş gelmeyen bir başlık oldu. Sanki, yanlış anlaşılma ürünü bir cümle gibi duruyor. Genelde röportajlarda yaşanan "Ben öyle dememiştim ama muhabir arkadaş, laflarımı cımbızla toplayıp bu hale getirmiş" denen türden...
Ama bu sert başlığın arkasında duruyorum. (Hele, bu yazıyı benim yazdığım düşünülürse...) Duruyorum, çünkü "müşteri velinimetimizdir" sloganıyla bütünleşen köhne yağcılığın, 21. yüzyıla girmişken, hatıralarda "hatırlanmaması gereken kötü bir anı" olarak kalmasını istiyorum. İyi de neden ? Öyle ya, müşterinin kendi hesabına fayda maksimizasyonu sağlamak için önerdiği kreatif(!) fikirler, "Eh, aslında berbat bir fikir ama, n'apalım, bu şirkette suyla çalışmıyor. Berbat olsun ama nakit olsun." yaklaşımıyla kabul edilir, gül gibi geçinilirdi. İşin "gül gibi geçinme " kısmına benim bir itirazım yok. Elbette ki, müşterinin talepleri öncelikler sırasında en tepede durur.
Önemli olan müşterinin hedefine ulaşmasını sağlamaktır. Benim itirazım, kendi konularında uzman profesyonel yöneticilerin, yine kendi konularında uzman olan kreatif ekiplere "kreatif fikirler" sunmak zorunda kalmasıdır. Bugünlere kadar gelen bu zorunluluk, ister istemez "Profesyonel kreatifliği" sorgular hale getirmiştir. Eh, bu uzun girizgahla içimi döktükten sonra, artık yazımın temel amacı olan Biyer A.Ş.'nin neden kurulduğuna geçebilirim. Son beş yılda Türkiye'de de büyük bir ivmeyle kullanılmaya başlandı internet. Tabii, rağbet gören her yeni şey gibi, kaos da peşinden geldi. İnternet, yapısı itibariyle, çok kompleks ama aynı zamanda çok basit olduğu için, bu kaos şaşırtıcı olmasa gerek. İşte tam da bu nokta da, Biyer A.Ş. global dünyanın yeni dili internet için hizmet vermek misyonuyla kuruldu. Herkesin, öyle ya da böyle ilgilendiği bu mecrada Biyer A.Ş. hem içerik sağlayıcı olarak hem de gelen web site dizaynı taleplerini değerlendirmek üzere yerini aldı. İnternetin -şu an için varolan- teknik handikapları yüzünden, ulaşılabilecek kadar küçük, ama içeriği doyuracak kadar işlevli siteler tasarlayan Biyer A.Ş, bu bıçak sırtı iş için, genç ama (Niye "ama" dedim ki... Sanki genç olmak bir handikapmış gibi...) konusunda uzman bir ekibi bünyesinde barındırıyor. (Mizah ve internet dünyasının dahi çocuğu Erdil YAŞAROĞLU'nun ve televizyonların vazgeçilmez adamı Murat BAŞOĞLU'nun, Biyer A.Ş.'nin kurucuları arasında yer aldığını söylersem, sanırım bu konuyu daha iyi anlatmış olurum.)
Üç kişiyle başlayan ve bugün 30 kişilik bir ekibe ulaşan Biyer A.Ş'nin misyonunda yer alan bir diğer madde de, reklam ajansı hizmetleri sağlamak. İnternet için gerekli olan donanım ve ekibin, birkaç eklemeyle reklam ajansı hizmetlerine de yönelik olabileceği gerçeği, bizi, kreativitemizi bu alanda da kullanmaya yöneltti.
İnternet ve reklamın, "olmazsa olmaz" paydası yaratıcılık, Biyer A.Ş'nin en çok yatırım yaptığı konu. Toplam kalite anlayışının, bireysel kaliteden geçtiğini düşünüyoruz. Müşterilerimizin, kendilerini "birşeyler bulmak" zorunda hissetmemeleri için, her gün kendimizi daha da geliştiriyoruz. Nasıl Biyer A.Ş. "Yatırım Yönetimi" üzerine kafa patlatmıyorsa, müşterimizde kreatif fikirler bulmak zorunda değil. Bu, bizim işimiz. Sanırım yazımın ilk cümlesi, son cümleye de denk düşüyor: Biyer'de, müşteri velinimetimiz değildir...

# # # # # # # #