Ziya Erdem
Turk Nokta Net Genel Müdür Yardımcısı


Turk Nokta Net & E-ticaret

Dünyada internetin yaygınlaşmaya başladığı 90'lı yıllardan beri zamanın arama motorları (günümüzün portalları) internetin bu kadar büyük bir hızla yayılmasını ve kullanıcılar tarafından kabul görmesini sağlamış en önemli etkenlerdir. İnternetin gelişimine sundukları katkıya paralel olarak bu arama motorları, internet kullanıcılarının da en çok uğradığı, tanıdığı ve etkileşimde bulunduğu siteler olma ayrıcalığını elde etmişlerdir.

Günümüz portalları özellikle internet kullanıcısına yönelik yapıda olmalarından dolayı işletmeden tüketiciye (BtoC) e-ticaret modelini benimseyerek sanal alışveriş merkezleri diyebileceğimiz yeni bir olguyu ortaya koymuşlardır. Bu portalların ortak yanı, hiçbirinin ürün satan konumda olmamasıdır. İzledikleri strateji ürünlerini internet üzerinden satmak isteyen satıcılarla, ürün talep eden tüketicileri, portalları bünyesinde buluşturmak ve ortaya çıkan ticaret hacminden komisyon ve/veya reklam-tanıtım, klikleme gibi ücretler almak olmuştur.
Portalların aralarındaki farklar ise fiyatlandırma, site yapısı, tüketici ve satıcılara sundukları hizmetlerin genişliği ve uygulama süreçlerinde ortaya çıkmaktadır. Turk Nokta Net, Türkiye'nin lider portalı olarak AOL, Yahoo, Lycos ve Altavista'nın geçtiği süreçlerden geçmektedir. Aynı zamanda portalların e-ticarete başlamaları, yeni bir gelir kalemi yaratmakla beraber müşterilerine sundukları hizmetlere bir yenisini eklemek anlamına da gelmektedir. Özellikle satılmakta olan ürün veya hizmetin gelen portal ziyaretçilerine doğru zaman ve yerde sunulması durumunda ziyaretçiye özel, son derece katma değerli bir hizmet ortaya çıkmaktadır. Artan rekabet ortamında müşteri sadakati açısından bakıldığında bu tür bir uygulama portalların geleceği için hayati önem taşımaktadır. Turk Nokta Net Türkiye'de müşteri sadakati en yüksek olan internet servis sağlayıcısı ve portalıdır. Bunun temel nedeni tüm hizmet ve ürün geliştirme çalışmalarından iletişim faaliyetlerine kadar tek odak noktasının müşterilere en kaliteli internet deneyimini sunmak olmasıdır. Aynı yaklaşım 2001 yılı için de geçerli olacak ve e-ticaret çalışmalarımızın da çıkış noktası olacaktır. Turk Nokta Net 2001 yılında hayata geçireceği sanal alışveriş merkezi ile satıcılarla tüketicileri biraraya getiren bir e-ticaret yaklaşımı sergileyecektir, aynı dünyanın lider portallerinin benimsediği stratejide olduğu gibi. Turk Nokta Net Alışveriş Merkezi, halihazırda internet üzerinden satış yapmakta olan sanal mağazaların daha çok görünebilir ve ulaşılabilir olmasını sağlama ve satış artırma, yer verme özelliğinin yanı sıra, geleneksel yöntemlerle satış yapmakta olan mağazaların internet üzerinde kolaylıkla ve son derece düşük maliyetlerle ürünlerini satmalarını sağlayan sanal mağazalarını yaratabilecekleri bir anlayışla çalışacaktır. Amaç tüm firmalar için 24 saat çalışan, minimum maliyetli, müşteri memnuniyeti odaklı ve güvenilir bir alternatif satış kanalı yaratmaktır.
Turk Nokta Net Alışveriş Merkezi, Türkiye'de en çok ürünün satışa sunulduğu sanal ortam olacaktır. Tüketiciler Turk Nokta Net'de aradıkları her türlü ürünü kolaylıkla bulabilecek, yapılan tüm alışverişlerde Turk Nokta Net markasının bugüne kadar esas aldığı koşulsuz müşteri memnuniyeti yaklaşımı ile karşılaşacaklardır. Amacımız, kullanıcıların Turk Nokta Net Alışveriş Merkezine girmesinden itibaren yapacakları alışveriş deneyimini en yüksek seviyede tutabilmektir. Bu da ürünlerin aranması sürecinde geçerli olacak etkin yönlendirmeden, ödemelerin yapılması aşamasındaki güvenliğe, ürünün zamanında ve doğru teslim edilmesinden, iade süreçlerine kadar her aşamada detaylıca ele alınmaktadır. Turk Nokta Net gerek mağazalarla yapacağı ticari çalışmalarda gerekse tüketicilere yönelik hizmet anlayışında henüz Türkiye'de uygulanmayan yaklaşımlar sergileyecektir. Bu anlayışla, Türkiye'de sanal alışveriş merkezi işleyiş ve çalışma standartlarını ortaya koyma misyonunu da bir anlamda üstlenmektedir. Turk Nokta Net'de başlatmış olduğumuz e-ticaret çalışmalarıyla birlikte hedefimiz, 2001 yılı içerisinde Türkiye'de tüketiciye yönelik (BtoC) e-ticaret hacminin %60'ını Türk Nokta Net Alışveriş Merkezi üzerinden geçirmek, internet üzerinden alışveriş yapan kitlenin tamamına en az bir ürün satmayı hedeflemektedir. Türkiye'de rakamların 2005 yılında 16.5 milyon internet kullanıcısı, 5 milyon internet üzerinden alışveriş yapan müşteri adedi ve 1 milyar $ seviyesinde tüketiciye yönelik e-ticaret hacmine yükseleceği gözönüne alındığında Turk Nokta Net olarak varmak istediğimiz nokta açık ve net olarak ortaya çıkmaktadır.

ESCORT VE BSH GRÜNBERG'DEN STRATEJİK İŞBİRLİĞİ

Dünyanın en büyük beyaz eşya üreticilerinden Bosch'un, Türkiye distribütörü BSH Grünberg A.Ş. ile Türkiye'nin önde gelen bilişim firmalarından Escort Computer arasında oluşturulan stratejik işbirliği anlaşması, 13 Aralık 2000 tarihinde, Ceylan Continental Oteli'nde düzenlenen toplantı ile imzalandı BSH Grünberg A.Ş. Genel Müdürü Ronald GRÜNBERG ve Escort Computer A.Ş. Genel Müdürü İbrahim ÖZER tarafından imzalanan stratejik işbirliği anlaşması ile, BSH Grünberg'in Türkiye genelindeki 1.350 Bosch satış noktasında, Bosch, Telefunken ve Olivetti markalarından oluşan mevcut ürün portföyünün yanı sıra, Escort ve PC'ler de satışa sunulacak.
Escort'un ev kullanıcıları, küçük ve orta boy ofisler için ürettiği ürün yelpazesi ile bilişim sektörüne girecek olan Bosch Satış Noktaları, satış sonrası teknik destek hizmetini Türkiye genelindeki 424 Telra Servis ağı ile verecek.
Toplantıda bir konuşma yapan Ronald GRÜNBERG, Escort'la gerçekleştirdikleri işbirliği sonucu Bosch bayilerinden 2001 yılı sonuna kadar yaklaşık 30.000 adet Escort PC satışı yapmayı hedeflediklerini açıkladı. Ürün yelpazesine dahil etmek için bir süredir bir PC markası arayışı içinde olduklarını söyleyen GRÜNBERG, Escort'u Türkiye'de ileri teknoloji ile üretilen geniş ürün yelpazesi ve yaygın teknik destek ağı nedeni ile seçtiklerini söyledi.
Ronald GRÜNBERG'in konuşması sonrası söz alan Escort Computer A.Ş. Genel Müdürü İbrahim ÖZER, BSH Grünberg ile yapılan işbirliği ile, Escort'un dağıtım ağını yaygınlaştırarak, bilgisayar kullanıcılarına her noktadan ulaşabilen bir marka konumuna geldiğini söyledi. 2001 yılında Escortland Mağazaları, Index
Bilgisayar Bayileri, zincir mağazalar ve Bosch Yetkili Satıcı kanalı ile Pazar lideri olmayı hedeflediklerini açıklayan ÖZER, perakende kanalındaki ağırlıklarını BSH Grünberg ve Bosch Yekili Satıcıları ile pekiştireceklerini sözlerine ekledi.

# # # # # # # #