INPUT
INPUT Araştırma ve İletişim A.Ş.
INPUT Research and Communication Inc.


Türkiye'de Pazar Araştırmaları Konusu Her Geçen Gün Daha da Önem Kazanacaktır.

INPUT Araştırma ve İletişim A.Ş. kurucularından Genel Koordinatör Murat BEKDİK ve araştırma yöneticileri Baldan HEPER ve Biriz KARLI ARSLANOĞLU ile pazar araştırması ve Türkiye'de bu sektörün geleceği hakkında konuştuk..

S n. Arslanoğlu INPUT Araştırma, "Pazar Araştırması" yapan bir şirket olarak biliniyor. Esas olarak şirket yapınızı özetleyebilirmisiniz?
B. KARLI ARSLANOĞLU:
INPUT Araştırma belirsizliği azaltmak, etkin stratejik pazarlama kararları almak, alınan stratejik kararlarının etkilerini ölçmek, rakiplerin pazarlama stratejilerini kavramak, iletişim stratejilerini oluşturmak, potansiyel sorunları önceden görmek ve tüketicinin ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik pazar araştırma sektöründe, müşteriye özel geliştirilen projeler ile yürütülen, etkili ve çözüme yönelik araştırmaların gerçekleştirilmesi amacı ile 2001 yılında kurulmuştur. Temel olarak ticari pazar araştırmaları ile sosyal / kamuoyu araştırmaları bazında yoğunlaşan şirketimiz, ad-hoc araştırmalar, periyodik araştırmalar ve fizibilite çalışmaları yürütmektedir. Tam zamanlı çalışan 15 kişilik uzman bir ekibimiz bulunuyor. Özellikle fizibilite çalışmalarımızdan dolayı endüstri mühendisliği, işletme mühendisliği, mimar gibi çok farklı mesleklerden seçtiğimiz uzman arkadaşlarımızın bilgilerini araştırma teknikleri ile birleştirerek farklı bir bakış açısı yakalayabilmeyi başardığımızı söyleyebilirim. Türkiye genelinde yedi bölgede gerçekleştirdiğimiz saha araştırmalarımızı ise yine kendi şirketimiz bünyesinde bulunan 200 kişilik tam veya yarı zamanlı çalışan araştırmacı ve süpervisörler aracılığıyla gerçekleştirmekteyiz.

Neden özellikle Pazar Araştırması?
B. HEPER.
INPUT Araştırma temel olarak müşterilerine karşılaşmış oldukları problemleri algılamada ve bu problemleri gidermek için üretilebilecek çözüm önerilerini artırabilmeyi hedeflemiştir.
Esas olarak pazarda oluşan belirsizliklerin azaltılmasında ve özellikle etkin stratejik kararların alınmasında potansiyel sorunları önceden belirleyebilmeyi hedeflemekteyiz. Şirketlerin hedef müşteri profillerinin belirlenmesi ile başlayan ve pek çok aşamadan oluşan çalışmalarımızın temel hedefleri arasında gelecek stratejilerini ilgilendiren medya planlamalarının etkileri gibi pek çok konu ele alınmaktadır.

Pazar Araştırmaları bünyesinde fizibilite çalışmalarını da kapsamlı bir biçimde yürüttüğünüzden bahsettiniz. Bu yaklaşımın klasik pazar araştırması tanımına pek uymayan bir yaklaşım olduğunu söyleyebilir miyiz?
B. HEPER:
Klasik pazar araştırmaları, yapmış olduğumuz fizibilitelerin yalnızca temelini oluşturmaktadır. Fizibilite çerçevesinde verdiğimiz hizmetler pazar araştırmasını ve yatırım danışmanlığını kapsamaktadır. Bu anlamda, fizibilite konusunda özellikle, konsept projeler üzerinden, maliyetlerin çıkarılması, bütçe tahminleri ve planlama konularında hizmet vermekteyiz. Pazar araştırması, konseptlerin test edilmesine ve ileriye yönelik tahminlerin yapılmasına katkıda bulunmaktadır. Dolayısıyla, klasik pazar araştırması şirketlerinin yapamayacağı fizibilite çalışmalarını, yukarıda da belirttiğimiz gibi kendi alanlarında uzman ekibimiz sayesinde gerçekleştirebilmekteyiz.

Araştırmalarınız hangi alanlarda yoğunlaşmaktadır?
B. HEPER:
Accenture gibi uluslararası danışmanlık şirketlerine sektörel raporlar hazırlayan INPUT, bir Euromoney kuruluşu olana ISI - Internet Securities Business Intelligence haber portalı aracılığıyla periyodik olarak hazırladığı ve petrol, sigorta, telekomünikasyon ve bankacılık sektörlerini konu alan 3 aylık raporlarını da yayınlamaktadır. Elektronik medya / İnternet / Yazılım-donanım konularında Boğaziçi Üniveristesi ve Hollandalı bir yazılım şirketi olan Baseline için yaptığımız araştırmalarda Türkiye'nin bilgisayar ve ilişkili donanımları hakkında kapsamlı bir profil çalışması yaptık.
B. KARLI ARSLAOĞLU:
Hızlı tüketim mallarında ise adhoc ve periyodik araştırmalarımız ile Dardanel ve Phillip Morris gibi müşterilerimize çok kapsamlı pazar araştırmaları seçenekleri üzerinde yoğunlaşma fırsatımız oldu.
Fizibilite çalışmalarımızda ise İstanbul Büyük Şehir Belediyesi ile çeşitli projeler bazında çalışabilme fırsatına sahip olduk.
Bu projelerde inşaat fizibilitelerinin yanı sıra şehir ulaşım planlaması üzerine de kendimizi oldukça geliştirdik. Havacılık ve turizm alanında Sabiha Gökçen Havalimanı ve Weekend Tour ile müşteri profillendirme araştırmaları ve pazarlama stratejileri yanı sıra ürün ve servis geliştirme projeleri üzerinde çalıştık.
Sigortacılık sektöründe, Axa Oyak Sigorta ile müşteri memnuniyeti araştırmaları yürüttük. Ön fizibilite araştırmaları çapında Oyak Renault Spor Kulübü ve İBB kuruluşu olan Kiptaş ile çalıştık.
Ayrıca, Milliyet Gazetesi gibi saygın medya kuruluşları ile birlikte Türkiye'nin sosyal, siyasi ve ekonomik konularında araştırmalar yürütmekteyiz.

Sayın BEKDİK, araştırma sektörü ile ilgili olarak gelecek öngörüleriniz nedir?
M. BEKDİK:
İngiltere'nin eski Başbakanı WİLSON 1978'de "Pazar araştırması olmasaydı birinin bulması gerekecekti" derken, iş adamlarının yıllar önce bulduğu bir gerçeği dile getiriyordu.
Dünyada son on yıl içinde pazar araştırması konusunda yapılan harcamalar üç kez artarak, sadece 2001 yılında 9 milyar ABD dolarını aşmıştır. Üstelik bu büyük gelişme ekonomik bir kriz dönemine rastlamıştır. Dolayısıyla, güç günlerde doğru kararlar almak ve doğru yatırım yapmak kaçınılmaz bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır.
Türkiye olarak dünya ile entegrasyonda stratejik ortaklıklar büyük bir önem arzetmektedir. Bu bağlamda, stratejik ortaklıkların tesisinde ciddi bir rol oynayacak olan yabancı sermaye konusunda Türk firmalarına önemli görevler düşmektedir.
Ayrıca, bugünkü ekonomik sıkıntılar içerisinde küçük firmalar pazar araştırması için yeni bir talep yaratmaktadırlar. Bu firmaların hangi tüketici kesimini hedef alacakları, pazarın büyüklüğünü kestirebilmeleri, pazar trendlerini tahmin etmeleri, ürün fiyatlarını koymak için pazarı tanımaları kaçınılmaz bir araştırma gereksinimi doğurmaktadır. Dolayısıyla, Türkiye'de pazar araştırmaları konusu her geçen gün daha da önem kazanacaktır.

"MARKET RESEARCH IS TO BECOME MORE AND MORE IMPORTANT IN TURKEY"

INPUT Research was established in 2001 with the aim of conducting customized effective and solution-driven research projects which serve to reduce uncertainty, to take effective strategic marketing decisions, measure the effectiveness of these strategic decisions, to comprehend the marketing strategies of competitors, create communication strategies and to be able to foresee potential problems. We conduct adhoc and periodical research as well as feasibility studies. In this respect, our services go beyond the scope of a traditional market research company in that our feasibility studies cover both the market research and investment consultancy aspects. Some of the customers that we have worked with so far include but are not limited to Boğaziçi University, Dardanel, Philip Morris, İstanbul Metropolitan Municipality, Sabiha Gökçen Airport, Weekend Tour and Axa Oyak.
Market research is in fact an area which will become more and more important in Turkey due to Turkey's strategic positioning on its path to full integration with the rest of the world. As a matter of fact, expenditures in the area of market research have tripled globally within the last decade having reached 9 billion US dollars in 2001. This is of course parallel to the need for more accurate decisions during crises which we have witnessed a lot during the same ten year period.
# # # # # # # #