ARZU ARTAR KIRKLAND
GAGGENAU Türkiye Direktörü


GAGGENAU: Yüksek Teknolojiyle Üretilen Üstün Dizayn


1995 yılından bu yana BSH grubu bünyesinde faaliyet gösteren Gaggenau, 2000 yılı başında Türkiye ofisini kurarak ,yerel dağıtım ağını oluşturmaya başladı. 2002 yılının Ağustos ayında Gaggenau Genel Müdürü Ruediger Nickel'in emekli olmasının ardından markanın Türkiye'de Direktörlüğünü, 1999'dan beri Satış ve Pazarlama Müdürlüğünü yürüten Arzu KIRKLAND devraldı.

Gaggenau, sınıfının en iyisi ankastre mutfak cihazları geliştiren, üreten ve pazarlayan bir markadır. Gaggenau'nun ürün yelpazesinde, fırınlar, buharlı kombinasyon fırınlar, gaz ve elektrikle çalışan ocaklar, havalandırma sistemleri, davlumbazlar, bulaşık makineleri, buzdolapları ve mikrodalga fırınlar bulunmaktadır.
Gaggenau şirketinin kökleri 1681'e dayanıyor. Gaggenau şimdiki merkezinde Margrave Ludwig Wilhelm Von Baden tarafından dövme demir ve çivi üretilen bir işletme olarak kurulmuştu. Aradan yüzyıllar geçti ve küçük atölye geniş ürün yelpazesi olan büyük bir şirkete dönüştü. 1948 yılından 60'lı yıllara kadar Gaggenau'nun ürün yelpazesi ağırlıklı olarak ekonomik kömürlü fırınlardan oluşuyordu. 60'lı yıllarda mutfak mobilyasına entegre edilen ilk ürünleri çıkaran Gaggenau, yenilikçi, ultra modern mutfak cihazlarının öncüsü oldu. Takip eden yıllarda, şu an standart ürün programının bir parçası olan ve çok sayıda tasarım ödülüne layık bulunan ankastre mutfak cihazlarıyla Gaggenau dünya çapında ün yaptı. Ödüllü ürünler arasında; şu an New York Modern Sanatlar Müzesi'nde sergilenen 90 cm genişliğindeki ankastre fırın, ilk full entegre derin donduruculu buzdolabı, fısıltı sessizliğinde çalışan davlumbaz, pişirme sonucu ortaya çıkan buharı, pişirme yüzeyi alanından çekebilen havalandırma cihazı, ilk entegre elektrikli ızgara ve ankastre Wok (Çin tavası) bulunuyor.
Sektörün yenilikçi markası Gaggenau, mutfak cihazları üreticileri arasında "tasarım markası" olarak tanınıyor.
Bauhaus'un "Çizgiler işlevselliği izler" ilkesi doğrultusunda yapılan ürün geliştirme faaliyetleri; evlerde profesyonel düzeyde yemek pişirmeyi sağlayan yenilikçi teknolojiler, kullanım kolaylığı, bakımı kolay malzemeler ve ürün tasarımı üzerinde yoğunlaşmaktadır.
Cihazların işlevsel özelliklerinden kaynaklanan gereklilikler, Gaggenau'yu ev kullanımı için profesyonel tarzda ürünler geliştiren ankastre mutfak üreticisi konumuna taşımıştır. Bunun bir örneği de kombine ED 220 buharlı fırındır.
Gaggenau buharlı fırınıyla, kombine buharlı pişirme yöntemini ilk kez sunarak, bugüne kadar sadece profesyonel aşçılar tarafından kullanılan bir metodu evlere taşımıştır. Gaggenau 2002 Şubat ayında Berlin'de yapılan HomeTech Fuarı'nda, ankastre fırın, ocak, havalandırma sistemleri ve hava kontrollü entegre şarap saklama dolabından oluşan yeni ürün kolesiyonunu sergiledi.
Gaggenau ürünlerinin tasarım ve teknoloji alanındaki ayrıcalıkları ve markanın pazarlanmasında sofistike yaklaşım; iyi bir eğitimden kaynaklanan teknik birikim ve uzun soluklu bir birliktelik gerektiriyor; Gaggenau da satış kanalını yapılandırırken tüm bu faktörleri esas aldı. Yüksek teknolojiyle üretilen ve üstün dizayn anlayışını yansıtan 85 modelden oluşan 2002 yılı koleksiyonunun tamamını ünlü tasarımcı Reinhard Segers'in Türkiye için tasarladığı konsept stüdyolarında sergiliyor.
Gaggenau'nun dünya'da ilk defa Türkiye'de uyguladığı bu Stüdyo konsepti, tamamen Türkiye pazarının özelliklerine göre tasarlandı.
Gaggenau iki tip dağıtım kanalı ile çalışıyor. İkisi İstanbul'da olmak üzere Ankara ve İzmir ile birlikte toplam 4 konsept Stüdyosu bulunuyor. Gaggenau Stüdyolar markanın her türlü tanıtım ve eğitim faaliyetlerinin de yürütüldüğü, yemek kursları ile canlı yemek sunumlarının yapıldığı merkezler olma özelliği taşıyor. Bu noktaların toplam ciroya katkısı % 55 oranında gerçekleşiyor.
Mutfak Stüdyo Partnerleri ise Gaggenau ürünlerini hazır mutfaklarla birlikte teşhir edip, tanıtım ve satışını gerçekleştiriyorlar. Her iki kanalın birbiriyle uyumlu çalışması Gaggenau'nun en önem verdiği konulardan biri.
Fiyat ve satış stratejileri içeren bu düzenli satış ve pazarlama politikası nedeniyle Gaggenau bir çok bayilik talebi ile karşılaşıyor, buna rağmen yavaş ve nitelikli büyüme konusunda ödün vermiyor. Satış noktalarının oluşturulmasında öncelikli olarak İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Gaziantep ve Antalya illerini hedefleyen Gaggenau, 2003 yılı Türkiye pazar satış hedefini, 2002 yılına oranla % 30 artırarak, 4 milyon Euro olarak belirledi.
Tüm Gaggenau ürünleri 3 yıllık garanti güvencesinde satışa sunuluyor. Gaggenau'nun satış sonrası hizmetleri kapsamında keşif ve montaj hizmetlerini yürüten 22 ilde toplam 27 teknik servis bulunuyor. Servisler montaj hizmetlerini ücretsiz olarak tüketiciye sunuyor.

Türkiye'de Ankastre Pazarı

Türkiye'deki beyaz eşya sektörü, Avrupa'dan farklılık gösteriyor. Avrupa'da %95 ankastre %5 solo cihazlardan oluşan pazarın, Türkiye' de yaklaşık %3'ü ankastre ürünlerden oluşuyor.
Gaggenau'nun hitap ettiği premium segment ise bu pazarın yaklaşık %10'unu kapsıyor. Gaggenau ise premium segment'in %60'ına sahip bulunuyor.
Türkiye'de hazır mutfak sektörünün canlanması, gelir seviyesinin artması ve Türk tüketicisinin yeniliklere açık olması nedeniyle ankastre pazarının kısa sürede % 10'lara ulaşması bekleniyor.
Değişen mutfak planlaması çerçevesinde, Gaggenau ürünlerinin bu büyümedeki etkisinin büyük olacağı öngörülüyor.
2002 yılına satış ağını İstanbul dışına taşıma hedefiyle başlayan ankastre mutfak cihazları ustası Gaggenau, başkentteki ilk konsept mağazasını hizmete açtı.
Geliştirdiği ankastre ocak, fırın, davlumbaz gibi ürünlerdeki estetik, kullanım kolaylığı, işlevsellik gibi özelliklerle öne çıkan Gaggenau, Ankara Gaziosmanpaşa'da açtığı yeni mağazası ile İstanbul dışındaki satış ağına yeni bir halka daha ekledi. 2000 yılında Türkiye ofisini kuran ve 20 satış noktası ile faaliyet gösteren Gaggenau'nun Ankara'daki mağazası aynı konsepteki üçüncü Gaggenau Studio olma özelliği taşıyor. Ankastre mutfak cihazları pazarının Türkiye'de son yıllarda yeni markaların pazara sunulması ve tüketicilerin artan ilgisi nedeniyle ivme kazandığını belirten Gaggenau Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Arzu Kirkland, "Son yıllarda inşa edilen lüks konut sayısının artış göstermesi nedeniyle Ankara, İstanbul'dan sonra Gaggenau'nun ikinci büyük pazarı olacak. Dördüncü Gaggenau Studio Ekim ayında İzmir'de açıldı. 2003 yılında ise Adana ve Bursa illerini hedefliyoruz" dedi.





# # # # # # # #