LÜTFİ AYGÜLER
BALNAK Yönetim Kurulu Başkanı
Chairman of the Board of BALNAK


SELMA AKDOĞAN
BALNAK Holding Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi
General Manager and Member of Board of Directors of BALNAK Holding


Balnak, Gücünü ve Büyüklüğünü Toplam Kalite Yönetiminden Alıyor


1986 yılında %90 Alman sermayesi ile kurulan Balnak, 1994 yılında Türkiye'de yeni yatırım ve atılımlara sıcak bakmayan Alman ortağın hisselerinin Türk ortak Lütfi AYGÜLER tarafından satın alınması ile %100 Türk sermayeli bir şirket haline dönüştü.

Bu dönem itibariyle bir holding çatısı altında verdikleri hizmetlere göre şirketler kuran Balnak Gurubu, Balnak nakliyat ve lojistik hizmetler; Balship Hava ve Deniz taşımacılık; Balnak Alba adlı 3 şirketten oluşuyor. Kara, hava, deniz,demiryolu taşımacılığı,gümrükleme, gümrüklü antrepo işletmeciliği, ara depolamalar, depo için stoklama, yeniden ambalajlama, sipariş takibi ve yurtiçi dağıtım konularında hizmet veren Balnak, 1986 yılında 12 kişi ile başladığı yaşamına 180 kişi ile yılda 40.000.000 dolar ciro tutarında hizmet üreterek devam ediyor.
Sektörde ürün çeşitliliği ve öncü hizmetleri ile ön sıralarda yer alan Balnak, gücünü ve büyüklüğünü 1996 yılından bu yana uyguladığı Toplam Kalite Yönetiminden alıyor.
1998 yılında Kalder Ulusal Kalite Harekatına imza atıp,katılan Balnak, iş mükemmeliyeti modelini geliştirerek, 2003 yılında Ulusal Kalite ödülüne aday olmayı hedefliyor.
Yönetimde, yalın yönetim; hedeflerle yönetim; katılımcı yönetim; bütünsel yönetim ilkelerini benimseyen firma bu ilkeler ile tüm çalışanların fikirlerinden, önerilerinden, yaratıcı beyinlerinden faydalanarak fark yaratmayı; tüm çalışanlarının bir tüccar zihniyeti ile çalışıp, işin pazarlamasından, operasyonuna, paranın kasaya girişine kadar takip edebilir bilgi ve beceri seviyesinde olması için sürekli eğitimler veriliyor.
Her yıl hedeflerin tüm çalışanlar ile ortak belirlendiği Balnak'ta tüm şirket bilgileri şeffaf olarak tüm çalışanlara açık. 2001 yılı sonlarında teknolojiye yapılan yatırımlarla, tüm şubeler, depolar birbirleri ile ana bir sistem üzerinden on-line çalışabilir konumdalar. Entegre yazılım sistemleri üzerinden karlılık takip ediliyor ve her türlü gelir, gider, kar, müşteri analizleri, tedarikçi analizleri yapılabiliyor. Web üzerinden bilgi takibi yapan sistem ise sürekli yenilenerek, kullanıcıya hızlı ve maximum bilgi sağlayabileceği yapıya getiriliyor. Yurtdışındaki acenteler ile Edı bağlantıları sayesinde elektronik ortamda data transferleri yapılıyor.
Balnak Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Selma AKDOĞAN, şirketin vizyonunun MARKA olmak olarak tüm çalışanlar ile birlikte tespit edildiğini ifade ederken, hep mükemmeli ve sektörde en iyi olmayı hedeflediklerini ve müşteriler tarafından tercih edilir konumda olduklarını belirtti.
Sürekli iyileştirme yaklaşımları ile verdikleri hizmetin kalitesini sorguladıklarını, bu sorgulamayı kendi içlerinde yapmanın ötesinde, müşterilerine "Balnak'tan nasıl bir hizmet almayı hedefliyorsunuz" sorusunu sorup, bu beklentilere göre hareket ettiklerini anlattı.
Balnak işbirliği içinde olduğu firmalara yaklaşım modeli olarak WIN-Wın teorisini benimsiyor ve bir hizmet üreticisi firma olarak, outsource edilen hizmetlerin kalite seviyesinin, ürettikleri hizmet ile birebir bağlantılı olduğuna inanıyor.
1960'lar sonrasında ABD'den başlayarak dünyaya yayılan outsource felesefesi ile birlikte, üretici firmaların hammadde temininden, ürettikleri ürünün son tüketiciye ulaştırılmasına kadar geçen sürecin Lojistik servis üreten firmalara outsource edilmesi ve üreticinin kendisini uzman olduğu üretim alanına odaklaması yönünden dünyada uygulamalar başlamıştır.
Türkiye'ye 1995 sonrasında giren bu akım; Türkiye'de de hızla yayılmaya başlamıştır.
Balnak yönetim kurulundan Lütfi AYGÜLER ve Kosta Sandalci'nın kurucu üyeleri oldukları; Lütfi AYGÜLER'in 7 yıl başkanlık; Selma AkdoĞan'ın ise şu anda yönetim kurulunda çalıştığı uluslararası taşımacılık ve lojistik hizmet üretenler derneği UTİKAD'ın vizyonunda yer aldığı gibi Türkiye coğrafi konum özelliklerini kullanarak bölgesel bir "lojistik üs" olma imkanına sahip.
Balnak yöneticileri de bu hedefe gönülden inanıyor ve gelecek 10 yıl içinde lojistik sektörü Türkiye'ye en çok döviz girdisi kazandıracak sektörlerden biri haline gelecek ve yabancı firmalar, Türkiye'de yapacakları yatırımlar ile; Ortadoğu; balkanlar ve Türki Cumhuriyetler'e ürünlerini Türkiye üzerinden satmaya başlayacaklar ve Balnak'ta bu büyüyen pazarın tercih edilen firması olacak diyorlar.

BALNAK OWES ITS POWER AND SIZE TO TOTAL QUALITY MANAGEMENT


Balnak was established in 1986 with a headcount of 12 people. Today, the group of companies employs 180 people and produces 40 million dollars worth of services every year. These services include land, air, sea and railroad transportation; customs transactions; customs warehousing and storage facilities. Balnak has been part of Kalder's National Quality campaign since 1998 and has adopted the principles of the latest management techniques. Member of Board of Directors Selma Akdoğan states that Balnak's goal is to become a brand adding that they maintain a continuous improvement approach that is highly customer-focused. Balnak approaches its partners with a win-win philosophy in mind and believes that services which are outsourced are directly linked to the quality of services they provide. According to the company's executives, logistics is one of those sectors that will flourish in the years to come. Within this context, Turkey will become a major logistics base in its region within a period of ten years and Balnak will then be the leading company of the growing logistics sector.

# # # # # # # #