ADEM ÜNAL
GEMSAN A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı
Chairman of Board of Directors of GEMSAN Inc.


GEMSAN Gelecek Nesillere Yaşam Hakkı Tanınmasını Sağlayaak Önlemlerin Alınmasına Katkıda Bulunmaya Kararlıdır


Bugün, 25.yılını kutlayan GEMSAN, başta tekstil olmak üzere, tekstil lubrikantları, deri, metal ve temizlik-hijyenik malzemeler konusunda yardımcı kimyasallar formüle eden, sahibi olduğu ve sektörünün en büyük AR&GE'si ile; müşterilerine satış öncesi ve satış sonrası sınırsız teknik destek veren imkanlarıyla, Türkiye'nin önde gelen firmalarındandır.

"1975 yılı başında kendimi hazırlıksız bir şekilde piyasanın içinde buldum. Hayatımı sürdürebilmek için iki İtalyan firmasının Türkiye temsilciliklerini üstlendim. Bu firmalardan bir tanesi poliüretan makineleri ve tesisleri üretip pazarlıyordu. Diğer firma ise poliüretan malzeme üretimi için kalıp ayırıcıları ve metal sanayi enjeksiyon parça üretimi için kalıp yağları üretiyordu. Her iki firmanın ürünlerini Türkiye pazarında satmak için yoğun bir faaliyete girdim. Çeşitli sebepler ileri sürerek, sattığım malların komisyonlarını, yapılan anlaşmalara uymayarak tam ödemediler. Kendilerine bu malları Türkiye'de üreteceğimi söylediğimde ise güldüler. O zamanın ölçülerine göre fabrikalarının maliyeti olan 1 milyon USD'nı verirsem bana formül vererek yardım edebileceklerini söylediler.
Bir yıldan daha az bir zamanda aynı ürünlerle karşılarına çıktım ve müşterilere mal vermeye başladım. Yabancı kökenli olan bütün rakiplere karşı başarılı olmuş ve GEMSAN'ın mayası oluşmuştu. Yoklukta kazanılan bu zafer, 1978 yılında organize olmuş ve vizyon kazanmış bir şirket çıkartmıştı ortaya. Ürün yelpazemiz; tekstil sanayiini de içine alarak genişledi. Ülke dışına satışlarımız da aynı yıllarda başladı.
İstanbul merkezimiz dışında, Bursa, İzmir, Denizli ve Adana bölge bayiliklerimiz ile birlikte İran, Mısır ve Pakistan temsilciliklerimiz kuruldu. Başarılı çalışmaları ile arkadaşlarımız, şirket ürünlerini sadece yurtiçine değil yurtdışına da taşıdılar. Çok çalışıyorduk. Çalıştıkça başarılı oluyor ve başarılı oldukça da güvenimiz yerine geliyordu. Şirket bünyesinde sürekli bir eğitim faaliyeti başlattık. Tüm çalışanlar bu eğitimlere iştirak ettiler. Kalitemiz yükseldi, standartlarımız oluştu. Firmanın şahsiyeti ortaya çıktı. Sürekli eğitim, sürekli gelişim, kalite güvencesi, müşteri ilgisi ve memnuniyeti, teknik ve ticari servis, güvenilirlik ve mantıklı fiyatlar anayasamız oldu. Zaman içerisinde bu tutarlı politikamızın semeresini gördük.
1986 yılında İkitelli' deki yerimize taşındık. Başarılı çalışmaları belirli sistemlerin içine almaya başladık.
1994 yılında ISO 9000 kalite güvence sistemini başlattık. Pazarlama ve satış faaliyetlerini geliştirmek için "PROFIT CENTER" prensiplerini geliştirmeye çalıştık. İç ve dış iletişimi artırmak için software imkanlarımızı artırdık. Her şeyi rakamlara dökmeye başladık. Performanslar ölçülmeye başlandı. Müşteri ilişkilerimizi daha iyiye götürebilmek için karşılıklı güven, kalite ve hizmet standartlarımızı revize ettik. Kalite güvence sistemini kurduk. Aynı prensipleri, mal aldığımız kaynak firmalarda da geliştirdik. Vizyonumuz yine revize oldu. Değişik zamanlarda yaşanan krizlere rağmen yolumuza devam ettik. Tüm çalışanlarla birlikte, 21. yüzyıla yeni parametrelerle başladık.
Dünya şirketi olmanın fiziksel boyutlarına Hadımköy bölgesinde, yeni yerimizde ulaştık. Yeni konularla artık vizyonumuz; bir dünya şirketi vizyonuna dönüştü. Böylece, altyapımız tamamlanmış ve şirketin vizyon olarak hedeflediği yeni atılımlara başlama zamanı gelmiş oldu."
Tekstil yardımcı kimyasallarında GEMSAN A.Ş. ilk Türk firması olma özelliğinin yanı sıra modern işletmecilik anlayışına paralel olarak kimya dalında 1994 yılında ISO 9001 Toplam Kalite Güvence Standardı almaya hak kazanan ilk Türk firmasıdır. Ayrıca, Üçlü Sorumluluk taahhütnamesini gönüllü olarak imzalayarak Kimya Sanayiciler Derneği'nin ilk 35 üyesinden biri olan GEMSAN A.Ş., üzerine düşenleri en çabuk ve en doğru olarak yapmaya devam etmektedir.
Gelecek nesillere yaşam hakkı tanınmasına ve sürdürülebilir kalkınmanın devamlılığını sağlayacak olan önlemlerin alınmasına tüm gücü ile katkıda bulunmaya kararlıdır. Bugün, 25.yılını kutlayan GEMSAN, başta tekstil olmak üzere, tekstil lubrikantları, deri, metal ve temizlik-hijyenik malzemeler konusunda yardımcı kimyasallar formüle eden, sahibi olduğu ve sektörünün en büyük AR&GE'si ile; müşterilerine satış öncesi ve satış sonrası sınırsız teknik destek veren imkanlarıyla, Türkiye'nin önde gelen firmalarındandır.
Günümüzde firmaların büyümelerinin ancak gelişen teknolojileri zamanında yakalayarak mümkün olabileceğini bilen GEMSAN, eğitime de çok büyük önem vermektedir.
Bu bağlamda, gerek yurtdışından getirilen eğitimcilerin şirket bünyesindeki programları, gerekse şirket personelinin yurt dışındaki merkezlere eğitimlere iştirakleri, değişen piyasa koşullarında GEMSAN rekabet gücünü arttırmaktadır.

GEMSAN IS DETERMINED TO CONTRIBUTE TO THE INTRODUCTION OF MEASURES WHICH WILL ENSURE THE RIGHT TO LIFE FOR FUTURE GENERATIONS


Turkish company to have started operations in the field of textile auxiliary chemicals. The company was founded in 1970s. We started from scratch and grew in time by way of opening up dealerships in several cities in Turkey and establishing representative offices in Iran, Egypt and Pakistan. In time, we developed our own quality level and standards. In 1994, we initiated the ISO 9000 quality assurance system and also commenced work on our marketing and sales activities making use of "profit center" principles. As we grew, our vision turned into a global one. Meanwhile, we moved into our new and larger facilities at Hadımköy. Gemsan was also the first Turkish company to acquire ISO 9001 Total Quality Assurance Standard in 1994. We formulate auxiliary textile chemicals including textile lubricants, leather, metal and cleaning-hygienic materials and we own our own R&D facility which is the largest in the industry. Gemsan is one the leading companies in the country offering before and after sales support to its customers and we continue to work hard with the aim of increasing our competitive power in the market.

# # # # # # # #