FEHMİ GÜLTEKİN
Finansal Danışmanlık Merkezi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı
Finans Consulting Center Inc. Chairman of Board of Directors


Tüm Sorunların Tek Bir Merkezden Çözümü


Finans Center, ülke ekonomisinde yaşanan sıkıntılar veya yanlış yönetim neticesinde; kapanmış olan sanayi kuruluşlarının yeniden açılma olanaklarının araştırılması, yönetim, finansman v.s. nedenlerle kapanma noktasına gelen sanayi kuruluşu ve firmaların yeniden yapılanma yolu ile ülke ekonomisine kazandırılması, gerektiğinde yabancı ortak ve yabancı sermaye gereksinimlerinin karşılanması veya yaşayan firmaların tüm sorunlarının tek bir merkezden çözümlenmesi amacıyla kurulmuştur.

Finans Center; şirketlerin alacaklarının takibi ve borçlarının yeniden yapılanmasından, vergi yönetimi, teknolojik yapılanma, hukuki yapılanma, mali yapılanma, finans yönetimi, idari yapılanma, Avrupa Birliği ilişkileri, sermaye piyasası ve yatırım bankacılığı, gayrimenkul ve ekspertiz değerlendirme, halkla ilişkiler ve iletişim, internet iletişimi gibi gereksinim duyulan tüm konulara cevap verecek kapsamda yapılanmıştır. Şirket, amaçlarının realizesini, şirket bünyesinde bulunan koordinatörlüklerin yanı sıra, Türkiye'nin önde gelen kişi ve kuruluşları ile "Danışmanlıklar" vasıtasıyla yürütür.

Hukuki Yapılanma Koordinatörlüğü; şirket Kuruluşlarının yapılması, Genel Kurul Tanzimi, şirketlerin Hukuki Yapılanmaları ile ilgili sistemin kurulması ve uygulanması, şirket Birleşmeleri ile ilgili işlemlerin yapılması, Şirket Satışları ve Alışları ile ilgili işlemlerin yapılması, Halka Arz İşlemleri ile ilgili işlemlerin yapılması, Sendikasyon ile ilgili işlemlerin Düzenlemesi ve Uygulaması, Ulusal ve Uluslararası Tahkim, Her Türlü Hukuki Takibatın Yönetimi, Özel Mahiyette Sözleşmelerin Hazırlanması, Patent ve Marka Hukuku Düzenlemeleri, Rekabet Hukuku Düzenlemeleri.

Mali Yapılanma Koordinatörlüğü; Stratejik ve Taktik Planlama Sisteminin Hazırlanması,Yatırım Değerlendirme Sisteminin Hazırlanması ve Analizi, Fizibilite Hazırlanması ve Analizi, iç Kontrol ve Denetim Sisteminin Hazırlanması ve Uygulanması, Bütçe Sisteminin Hazırlanması ve Uygulanması, Muhasebe Organizasyonunun Yapılması, Yönetim, Bilişim ve Karar Sisteminin Hazırlanması ve Uygulanması, Masraf Yönetimi Sisteminin Hazırlanması ve Uygulanması, Verimlilik Analizi Sisteminin Hazırlanması ve Uygulanması, Stratejik Ar-Ge ve Değer Yaratma, Bağımsız Denetim Planlama ve Koordinasyonun Yapılması.

Finans Yönetimi Koordinatörlüğü; Banka vesair finans kuruluşlarıyla olan ilişkilerin planlaması, yönetimi ve uygulanması, Maliyet Muhasebesi sisteminin kurulması ve uygulanması, Yönetim Muhasebesi sisteminin kurulması ve uygulanması, Finans yönetimi (Nakit akış ve fon yönetimi) sisteminin kurulması ve uygulanması, Varlık Değerlendirme sisteminin kurulması ve uygulanması, İştirak Yönetimi sisteminin kurulması ve uygulanması.

Vergi Yönetimi Koordinatörlüğü; Kurumsal olarak vergisel yük ve risklerin belirlenmesi, Vergi Yasalarının oluşturduğu vergi çevresi arasında uyum sağlayarak vergi yükünün minimize edecek yasal dayanaklı şirket vergi yönetimi modellerini ve simülasyonunun oluşturulması, Belge düzeninin ve muhasebe sisteminin kurulması, Vergi Danışmanlığı, Muhasebe Denetimi, Mali tablo denetimi ve analizi, Meslek içi eğitim ve sirküler hizmeti verilmesi, Mali, diğer ekonomi idareleri ve vergi hukuku ihtilaflarının çözümü.

Avrupa Birliği İlişkileri Koordinatörlüğü;

Avrupa Birliği Hukuku ile ilgili Düzenlemelerin Yapılması ve Uygulaması, Avrupa Birliği ülkelerinde şirket Kuruluşları, Halka Arzlar, Sermaye Piyasası işlemleri, Avrupa Birliği ülkelerinde Yabancı Sermaye ve Yabancı Yatırım işlemleri, Tahkim ve Rekabet Hukuku, Uluslararası Ticaret Hukuku, Yabancılar Hukuku.

Sermaye Piyasaları ve Yatırım Bankacılığı Koordinatörlüğü; Şirket Birleşmeleri Ve Satın Almaları, Private Placements, Şirket Geleceğine Yönelik Finansal Senaryo Analizleri, Özelleştirme Projeleri, Finansal Yapılandırma, Proje Finansmanı, Halka Arz Ve Halka Arza Hazırlık, Debt Equity Swap (Borç Sermaye Değişimleri), Borçların Yeniden Yapılandırılması, Tahvil ihracı Danışmanlığı, Borsa Aracılık işlemleri Danışmanlığı, Kredili işlemler Danışmanlığı, Repo işlemleri Danışmanlığı, Kurumsal Tahvil ve Bono işlemleri Danışmanlığı, Diğer Para Piyasası Ürünleri Danışmanlığı.

Halkla İlişkiler ve İletişim Koordinatörlüğü;

1) iletişim ve Pazarlama Stratejilerinin planlanması ve uygulaması Stratejik PR planlanması ve uygulaması, Kurumsal Kimlik ve imaj geliştirme, Marka Konumlaması, Faaliyet Planlama, Organizasyon ve Koordinasyon, Hedef Kitlelere yönelik Showreal, TV, Prodüksiyonları, Dergi ve Newsletter Hazırlanması, " BELOW the LINE"

2) Reklam Hizmetlerinin planlanması ve uygulaması Kampanya üretim, planlama ve uygulama, Çeşitli Kampanya Uygulamaları (İmaj, Lansman, Satış, Promosyon v.b.)

3) Medya planlama ve uygulaması

4) Pazarlama Araştırma Hizmetleri Gayrimenkul Koordinatörlüğü;

Ekspertiz Değerleme Hizmetleri, Gayrimenkul değer yaratma, Gayrimenkullerin Yönetimi.

İdari Yapılanma Koordinatörlüğü:

Toplam Kalite Yönetim Sistemi Tasarım ve Uygulamanın yapılması, Kalite Belgelendirme Sisteminin kurulması ve uygulanması, Eğitim Organizasyonlarının yapılması ve uygulanması, Organizasyon ile ilgili sistemin kurulması ve uygulanması, Profesyonel Eleman Seçme ve Yerleştirmenin yapılması, Arama Konferansı Yönetimi, Performans Değerlendirme Sistemi ve Yönetimi, Ücret sistemin kurulması ve uygulanması, İş Tanımları ve Değerlendirmelerinin yapılması, Çalışanların Memnuniyetini Ölçme ve Değerlendirme sistemin kurulması ve uygulanması, Verimlilik Değerlendirme ve Geliştirme sistemin kurulması ve uygulanması, Metod ve Zaman Standardizasyonu sistemin kurulması ve uygulanması iş Yeri Yerleşim Optimizasyonu sistemin kurulması ve uygulanması Ürün/Hizmet Maliyet Sistemi Tasarım ve Uygulaması Teknolojik Yapılanma Koordinatörlüğü;

1) Teknolojik Altyapı Planlanması ve Uygulaması:

şirket ihtiyaçlarına uygun teknolojik sistemlerin belirlenmesi, şirket teknoloji ağının hazırlanması ve şirket dışına entegrasyonu, Gerekli yazılım ve donanımların temini, gerektiğinde adaptasyonu.

2) Ürün Geliştirme:

Firmanın geliştirmek istediği tüm ürünlerle ilgili gerekli yazılımların yapılması ve uygulamaya konulması.

3) Proje Yönetimi:

Teknoloji projelerinin geliştirilmesi için gerekli proje yönetim hizmetlerinin verilmesi.

4) Dokümantasyon Yönetimi:

Elektronik arşiv oluşturulması ve fiziksel arşiv ile elektronik arşivin paralelliğinin sağlanması, Departmanlar arasında ve üçüncü partilerle yapılan yazışmaların elektronik ortama aktarılması, Şirkete ait yazışma standartlarının hazırlanması ve elektronik ortamda ulaşılabilirliğinin sağlanması.

5) Şirket İçi İletişim Sistemi:

intranet uygulaması, Elektronik yazışma standartlarının belirlenmesi ve uygulanması, şirket içi iletişimin güvenliğinin planlanması ve uygulanması, Gerekli yetkilendirmelerin hazırlanması.

6) Yönetim, Bilişim ve Karar Sistemi:

Şirkete özel rapor formatlarının hazırlanması ve elektronik ortamda ulaşılabilirliğinin sağlanması, Raporlama standartlarının hazırlanması ve ilgili yerlere gerekli sıklıkta elektronik olarak ulaştırılmasının temini, Gerekli olan yerlerde otomatik uyarı eşiklerinin belirlenmesi ve elektronik ortamda ilgili birimlerin uyarılmasının sağlanması, şirketin ihtiyaç duyulan departman/iş akışlarının otomasyonunun planlanması ve uygulanması. (Stok takibi, Muhasebe, Satış, Satın alma, İnsan kaynakları, Nakit Yönetimi, Yönetim Bilişim Sistemi)

7) E-şirket Oluşumu:

Web sitesi planlanması, dizaynı ve uygulanması, Gerekli hallerde "Web Hosting" sağlanması, Web sitesinin güncel halde tutulması için gerekli sistemlerin ve prosedürlerin hazırlanması, uygulamaya konması, şirketin yapısına uygun e-ticaret uygulamalarının planlanması ve uygulanması.

8) Veri Güvenliği Stratejisi ve Denetimi:

Şirket çalışanlarının kullanım ihtiyaçlarına göre yetki derecelerinin belirlenmesi.

Kullanıcı bazında yetkilendirme yapılmasını sağlayacak bir veri güvenliği sisteminin planlanması ve kuruluşu. Şirket ağına dışarıdan girişler olacaksa bunlarla ilgili üçüncü parti yetkilendirmelerinin planlanması ve uygulanması.

Erişim yapılacak üçüncü partilerin ağlarına giriş sırasında kullanılacak güvenlik protokollerinin planlanması ve uygulanması, Şirket ağının, dışarıdan yapılabilecek elektronik saldırılara karşı korumasını planlanması ve uygulanması, Gerek şirket çalışanlarının ve gerekse üçüncü partilerin yetkilerinin güncel kalmasını sağlayacak sistem ve prosedürlerin hazırlanması, uygulanması.

9) Data Mining, Veri Ambarı Oluşturulması:

Stratejik kararların verilebilmesi için gerekli bilgilerin elde edileceği sorgulama sisteminin kurul-ması.

10) Elektronik Güvenlik Uygulamaları:

İşyerlerinin elektronik olarak izlenmesi, Güvenlik sistemlerinin merkezi kontrolünün sağlanması, Güvenlik verilerinin (görüntü, ses kayıtları vb.) elektronik ortamda saklanması, istendiğinde yetkiler dahilinde erişiminin sağlanması, Güvenlik verilerinin istendiğinde şirket ağına veya internete aktarılmasının sağlanması. Bu ortamlarda güvenliklerinin sağlanması.





SOLUTIONS TO ALL PROBLEMS FROM A SINGLE CENTER


Finans Center was established with the following aims in mind: Finding ways to re-open industrial establishments that have been closed down due to the economic dire straits in the country or because of bad management; rehabilitating those industrial establishments and firms that are on the verge of being closed down due to management or financial reasons; meeting their foreign capital or foreign partner requirements if needed; and providing solutions to the problems of functioning companies from a single center.

The way Finans Center has been organized allows the company to render services in the areas of follow-up of companies' receivables and restructuring their payables; tax management; technological organization; legal organization; financial organization; financial management; administrative organization; European Union relations; capital market and investment banking; real estate and expertise assessments; public relations and communications; and Internet communications...





# # # # # # # #