ANTONIO BENE
Tofaş CEO
Tofaş CEO'su


TÜRKİYE İLE BİRLİKTE BÜYÜYORUZ


Bugünün anlamı bizim için çok büyük. 2002 yılında başlattığımız "Atılım" projemiz devam ediyor. Uzun dönemli stratejik iş planımızın bir parçası olan atılımın, Punto lansmanıyla birlikte önemli bir unsurunu daha hayata geçiriyoruz. Yeni ve uzun soluklu çalışmalarla sürdüreceğimiz "Atılım" projemizde hedefimiz çıtayı daha da yükseltmek olacak.

Ekonomide gözlemlediğimiz olumlu seyir, satışlarımıza da yansıdı. OSD açıklamalarında da belirtildiği gibi, iç pazarda toplam otomobil satışları ilk sekiz ayda yüzde 97 ve buna paralel olarak sektörün toplam ihracatı yüzde 109 arttı. Bu dönemde biz, 26 bin 935 adet otomobil ve 27 bin 379 hafif ticari araç olmak üzere toplam 54 bin 314 adet hafif araçlık ihracat gerçekleştirdik.

Makro ekonomik göstergeler olumlu, taşlar yerine oturuyor. Otomotivde krizlerle baskılanan talep, faizlerin düşmesi ve istikrarın sağlanması ile yeniden canlanmaya başladı. Otomobil sahibi olmak bir yatırım kararı olduğu için satışlardaki canlılık krizden çıkışın en güzel göstergesi. Tüketicinin güvencesi geri dönüyor.

Sektörün küresel oyuncusu Tofaş olarak bizim bu ortamda, dünya otomotiv devleriyle rekabet edebilmemiz için iç pazarda da güçlü olmamız gerekiyor. İşte bu sebeple, ürün gamımızı zenginleştirerek pazar payımızı artırmak ise temel stratejimiz.

Temmuz ayında "Türkiye ile birlikte büyüyoruz" sloganıyla 2 milyonuncu aracımızı banttan indirdik. Fiat Palio'nun gençlere ve genç kalanlara özel versiyonu Palio Go.

Hemen ardından Ağustos ayının sonunda lanse ettiğimiz Fiat'ın 2. Nesil 1.3 Multijet Dizel motorunu Fiat Albea'da, Fiat Palio'da ve Fiat Doblo'da kullanacağız. Rakiplerine göre daha cimri, daha çevreci ve daha dayanıklı bu motorla dizel pazarında da söz sahibi olacağız. Yenilikçi ve rekabetçi ürünlerimizle, tüketicimizin bizden tüm beklentilerini karşılamayı amaçlıyoruz.

Şimdi ise, Yeni Fiat Punto ile bir hamle daha yapıyoruz. Avrupa ile aynı anda, iddialı bir ürünü Türkiye pazarına sunuyoruz. B segmentinde yer alan Yeni Fiat Punto gücümüze güç katacak.

Bugüne dek, 5 milyon Avrupalı'nın tercih ettiği Fiat Punto, yenilenen yüzü ve gelişmiş donanımıyla göründüğünden daha çekici. Avrupa'da lansmanın ardından geçen üç ayda 140 bin adet sipariş almış olması da bunun bir göstergesi.

Punto ile ilgili olarak şunları belirtmek istiyorum: Ürün gamımıza katılan, B segmentindeki dinamik temsilcimiz Fiat Punto, teknolojisiyle ve tasarımıyla marka imajımıza önemli katma değer sağlayacak.

Tofaş'ta atılım Yeni Fiat Punto ile devam ediyor. Önümüzdeki döneme, umutla bakmak istiyoruz.


WE ARE GROWING IN TANDEM WITH TURKEY


Today is a very significant day for us. Our "Progress" project, which we started in 2002, still continues. The launch of Punto will be another step taken in this regard.

The current favorable economic climate has reflected positively on our sales. According to the OSD, total automobile sales increased by 97% in the domestic market and parallel to this, total exports increased by 109% during the first eight months of the year.

Since purchasing an automobile is an investment decision, the resurgence in the sales is the best indicator that the crisis is over. Consumers are regaining their confidence.

As a global player, we have to be strong in the domestic market in order to be able to compete with the world automotive giants. To this end, our strategy is to diversify our product range and thus to expand our market share.

We aim to meet all of the expectations of our consumers with our innovative and competitive products. Now, we are taking another stride with the New Fiat Punto. Fiat Punto, which has been preferred by five million Europeans to date, is much more attractive than it looks with its brand new face and enhanced equipment. With its design and technology, Fiat Punto, our dynamic representative in the B segment, will generate an added value for our brand image.



# # # # # # # #