BAHRİYE BAYRAKLI TAVUKÇUOĞLU
Siemens Ev Teknolojisi Pazarlama Müdürü
Marketing Manager Siemens Home Techonology


YAŞAM BİÇİMİ YARATAN DETAYLAR


Tasarım çoğunlukla bir detay veya entelektüel sohbetlerde gündeme getirilen bir kavram olarak algılanıyor. Oysa bizim tasarımdan anladığımız bu dar çerçevenin çok ötesinde. Tasarım yaşamda farklı dünyalar yaratan detayların bütünüdür. Tasarım dediğimiz zaman; “yaşadığımız mekanları, kullandığımız cihazları, nesneleri güzelleştirme ve işlevsel kılma sanatını” kastediyoruz.

Endüstriyel tasarım açısından bakarsak tüketicilerin satın alma tercihlerini belirleyen unsurlardan biri de cihazların estetik güçleridir. Bugün artık bir cihazın sadece fonksiyonel olması, tüketicilerin tercihlerine yön vermede yeterli bir etken değildir. Tüketicilerin karar verme sürecinde belirleyici olan faktörlerden biri de ürünün tasarımı; yüzeyi, biçimi ve malzeme kombinasyonlarıyla farklı beklentilere cevap verebilmesidir. Ayrıca farklı markaların ürünleri arasındaki teknolojik farklar azaldıkça, tercihleri en çok etkileyen ve farklılaşmayı yaratan unsurlardan biri tasarım olmaktadır.

Bu açılardan bakıldığında bir endüstri devi olan Siemens için tasarım çok önemli. Ürünlerimizi tüketicilerin talepleri ve pazardaki eğilimlere göre geliştirirken teknolojimizle olduğu kadar, bu ürünlerin tasarımıyla da tüketici beklentilerine yanıt veriyoruz. Uluslararası tasarım yarışmalarında ödüller alan, eskimeyen, sadece bir ürün değil aynı zamanda bir yaşam biçimi sunan tasarımlar geliştiren Siemens, dünyada endüstriyel tasarımı en iyi uygulayan markalardan biri.

Beyaz eşya sektöründe teknoloji açısından ankastre cihaz segmentinde Avrupa’ da ve Almanya’ da olduğu gibi Türkiye’de de lider markayız ve bu başarımız söz konusu ürünleri Türk pazarına tanıttığımız 1992 yılından beri devam ediyor. Buradaki liderliğimiz aynı zamanda tasarım vasfını da sahiplenmemizin önemli bir nedeni. Üstlendiğimiz bu misyon gereği, tasarım konusunda değişik görüşlere yer vermeyi, Türkiye’de tasarım konusunu irdeleyecek temaları ve kişileri gündeme getirmeyi 2004 yılında da hedefliyoruz. Dünyaca ünlü tasarımcı Karim RASHID’i 2003 yılının Aralık ayında Marka 2003 Konferansı çerçevesinde Türkiye’ye getirmemiz de üstlendiğimiz misyonun bir parçası. Karim RASHID’in konferansıyla kısıtlı bir çevre içine hapsedilen tasarım kavramının tartışılmasını sağlayarak bir adım da olsa, bu hedefimize yaklaştığımız inancındayız.

Böylesi önemli bir gücü kullanarak ev teknolojisinde tüketicilerin beklentilerine yanıt verebilmek ehil ellerin işi elbette. Ayrıntılara sızarak, detaylardan bir yaşam biçimi yaratmak üstelik teknolojiyle konfor katmak hem önemli bir beceri hem de büyük sorumluluk. Bu nedenle Siemens için tasarım, estetik ve teknolojiyi buluşturmak ve insanla teknoloji arasında bir bağ kurmak anlamına geliyor.

Bu anlayışın somut örneklerini 2004 yılı başında pazara sunmaya devam ettiğimiz Intercooker serisi fırın ve ocaklarımızda görebileceksiniz. Çelik, alüminyum ve beyaz renk seçenekleriyle tüketicilerin beğenisine sunduğumuz Intercooker serisi ocak ve fırınların tasarımında birçok yeniliğe imza atıyoruz. Örneğin SymControl özelliğine sahip fırınlarda tuşlar simetri ve kullanım mantığı ön planda tutularak yerleştirildi. Fırınların dış ölçüleri değişmemesine karşın iç hacimde XL ölçülere ulaşıldı. 60 cm genişliğindeki diğer fırınlarda bulunmayan bir iç hacme sahip yeni Siemens fırınlar, geniş pişirme alanı sağlayarak kalabalık yemek davetlerine hazırlanırken büyük kolaylık sağlıyor. Yeni serinin tasarımındaki diğer yenilikler arasında, tamamen paslanmaz çelik ve profesyonel görünümlü tutamaklar, ışıklı göstergeli ve ışık halkalı ocak kontrol düğmeleri de yer alıyor.

Siemens Ev Teknolojisi’nin kullanıldığı bir yaşam alanına dikkat ederseniz, Siemens’in her zaman “insan”ı ve onun ihtiyaçlarını düşündüğünü, detaylardan yaşam biçimi yarattığını göreceksiniz.



DETAILS THAT CREATE A LIFESTYLE


Design is generally perceived as a detail or a concept brought up during intellectual conversations. Our understanding of design goes far beyond this tight frame. Design is the totality of all the details that create new life worlds. Design mean “the art making the places we live in, the devices and objects we use aesthetic and functional.”

In industrial design, one of the factors that determine the preferences of consumers is the aesthetic power of the products. Function is no longer a sufficient factor in this decision-making process; the design of the product and its ability to cater to different expectations with its surface, form and material combinations have gained equal weight. Therefore, design is of utmost importance for Siemens. As an award-winning brand in international design competitions, Siemens offers not only products but also life styles that do not age. This aspect makes Siemens one of the best industrial design implementers in the world. In line with our mission, we are aiming to continue giving voice to different design ideas and bringing into light the themes and persons that examine the issue of design in 2004. As a part of this mission, we invited the world famous designer Karim Rashid to Turkey for the Brand 2003 Conference in December. Creating a life style by focusing on details and welding them with technology and comfort is both an important skill and a great responsibility. Consequently, for Siemens, design stands for bringing together aesthetics and technology and connecting the “human” factor with technology. The concrete examples of this can be seen in the Intercooker series ovens and cookers have been marketing in 2004. With steel, aluminum and white options, the brand new Intercooker series is a breakthrough in oven and cooker design. Whereever Siemens Home Technology is used, Siemens always considers the “human” factor and needs and creates a lifestyle out of details.



# # # # # # # #