TURGUT YILDIZ
TNT Genel Müdürü
TNT General Manager


TNT EKSPRES TÜRKİYE'YE "TPG MASTERS 2003 İŞ MÜKEMMELLİĞİ" ÖDÜLÜNÜ KAZANDIRDI


TNT Ekspres Türkiye, bağlı bulunduğu grup içinde “Orta Ölçekli İş Birimleri” kategorisinde birinci oldu ve “TPG Masters İş Mükemmelliği” ödülünü aldı. Böylece 2004 yılına da kendi grubunda dünya lideri olarak giren TNT Ekspres Türkiye, verdiği hizmet kalitesini bir kez daha belgelemiş oldu. TNT Ekspres Türkiye, ödül aldığı grupta, 69 ülke arasında finale kalan Doğu Avrupa, Kuzey Amerika, Belçika, Singapur, Polonya ve İngiltere’nin arasından sıyrılarak birinci oldu. 2001 yılından beri tüm dünya TNT ülkelerinin katılabileceği, ülkelerin performans verilerine bakılarak değerlendirme yapılan, bir yarışma olarak adlandırabileceğimiz ‘TPG Masters’ Ödüllerinde 2001 yılında yaptığımız başvuru ile finale kaldık. 2002 yılında ise ilk aşamayı geçtik. 2003’de ise ödül kazandik.

TPG Masters ödülünün amacı; TPG organizasyonu içinde, gelişimde sürekliliği teşvik etmek ve en iyi uygulamaları belirlemek ve paylaşmaktır. Başvurular aynı zamanda şirket stratejilerini gerçekleştirmekte ülke sonuçlarının katkılarının neler oldugunu da net bir şekilde göstermek zorundadır. TPG Masters’da ülkeler tarafindan sunulan ölçümler son beş yıldaki iş performansına göre yapılmaktadır.

Bu başvuruyla ülkeler başarılarının mükemmel olduğunu gösterme, anahtar iş sonuçları ile ilgili değerlendirilme, en iyi uygulamaların paylaşımına katkıda bulunma ve tüm dünya TNT’lerinin gözü önünde imajlarını güçlendirme imkanına sahip oluyorlar. TNT Ekspres Türkiye anahtar performans göstergeleri kategorisinde başvurdu. Bu kategoride iki ana gösterge üzerinden değerlendirme yapılıyor. Finansal ve finansal olmayan göstergeler.

Finansal göstergelerden bazıları; bilanço, nakit akışı, projeler maliyeti, bakım giderleri Finansal olmayan göstergelerden bazıları; operasyon performansı, satış performansı, müşteri hizmetleri performansı, insan kaynakları performansı, bilgi işlem performansı, gelişime yönelik yenilikler, external kaynaklar (tedarikçi anlaşmaları, tedarikçilerin performansları, katma değerli ortaklıkların içeriği), ofisler ve servis donanımları, envanter hacmi, envanter kullanımı) teknolojik kullanım, teknolojik olanaklar ve teknolojiye kolay erişim, bilgi paylasimi ve butunlugu

Ödül dört kategorinden oluşuyor;

Küçük ölçekli iş birimleri dalinda TPG Masters Ödülü: Bu ödül için çalışan sayısı 250 kişiden az ve karlılığı olan TNT ülkeleri başvuruda bulunuyor.

Orta ölçekli iş birimleri dalında TPG Masters Ödülü: Bu ödül için çalışan sayısı 250 ile 2000 kişi arasında ve karlılığı olan TNT ülkeleri başvuruda bulunuyor. TNT Ekspres Türkiye bu dalda ödül aldı

Büyük ölçekli iş birimleri dalında TPG Masters Ödülü: Bu ödül için çalışan sayısı 2000 kişiden fazla ve karlılığı olan TNT ülkeleri başvuruda bulunuyor.

Destek Departmanları dalında TPG Masters Ödülü: Bütçe hedefi olan ve diğer çalışanları destekleme görevi bulunan departmanlar başvuruda bulunuyor. (IT, İnsan Kaynakları, İletişim, Genel Merkez gibi).

Müşterilerine sunduğu ayrıcalıklı hizmetlerle sektördeki öncülüğünü sürdüren TNT Ekspres, Türkiye’de 15 yılda büyük başarılara imza attı. TNT Ekspres Türkiye, 1997, 2000 ve 2001 yıllarında üst üste “Operasyon Kalite” ödülleri kazanarak yine dünya birincisi olmuştu.

Ayrıca 2001 ve 2002 yılında büyüme alanında gösterdiği başarı nedeniyle ödül alan TNT Ekspres Türkiye, 2001 yılında en iyi satış ekibi ödülünü almıştı.

Bir yıl içinde, her hafta ortalama 32 binden fazla teslimatın zamanında yerine ulaştırılmasındaki başarıya verilen “En İyi Performans Ödülü”nü de tüm dünyadaki TNT'ler arasında performans başarısı gösteren TNT Ekspres Türkiye kazanmıştı. 2003 yılında ise “En Fazla Satış Yapan Ülke” ödülü yine TNT Ekspres Türkiye’nin olmuştu. Kapıdan kapıya hızlı kurye taşımacılığı sektörünün en hızlı ve en güvenilir şirketi olan TNT Ekspres, 220’nin üzerindeki ülkedeki 1000 depo ve dağıtım merkezi aracılığıyla, haftada yaklaşık 3.6 milyon adet gönderi taşıyor. Dünya çapında 21 binden fazla kara taşıtı ve 43 hava taşıtından oluşan güçlü ulaşım filosuna ve Avrupa'daki en geniş teslimat altyapısına sahip. Sektörde insana yaptığı yatırımlarla küresel ün kazanan ilk şirket olan TNT Ekspres’in 2002 yılı cirosu 11,782 milyar Euro olarak açıklandı.


“TPG MASTERS 2003 BUSINESS EXCELLENCE” AWARD TO TNT EXPRESS TURKEY


TNT Express Turkey became the first among 69 countries in the category of “ Medium-sized Business Units” and received the “TPG Masters Business Excellence” award. TPG Masters Awards have been given annually since 2001. The aim of the award is to promote continuous progress and to determine and share the best practices within the TPG organization. The applications are also an indicator of how much country results contribute to realizing company strategies. The assessments presented by the countries are based on their 5-year performance. TNT Express Turkey applied in the category of key performance indicators. The two main indicators assessed in this category are financial and non-financial indicators. The financial indicators include balance sheet, cash flows, project financing and maintenance expenditures. Non-financial indicators include operational performance, sales performance, customer relations performance, human resources performance, progress-oriented innovation, external sources, offices and service equipment, inventory volume, inventory utilization, technology utilization, technological capabilities, easy access to technology, information sharing and information integrity.

TNT Express, which maintains its pioneering role in the sector with high quality services, created great success stories in the past 15 years. In 1997, 2000 and 2001, it won “Operational Quality” awards and became number one in the world. TNT Express Turkey was awarded in 2001 and 2002 for its growth success. In 2001, it received the best sales force award. TNT Express Turkey was granted the “Best Performance Award” among all TNTs in the world for its success in achieving the timely delivery of more than 32,000 items a week. TNT Express Turkey received the “Highest Sales Award” in 2003.



# # # # # # # #