AYŞE ERTUNÇ
Profilo Telra Pazarlama Müdürü
Profilo Telra Marketing Manager


GEÇMİŞTEN BUGÜNE, BUGÜNDEN GELECEĞE;
PROFİLO TELRA


Elektronik sektörü bugün diğer tüm sektörleri geliştiren, temel ve yenilenen bir sanayiye dönüşmüştür. Bu sektörde Türkiye'de akla ilk gelen isimlerden biri, belki de en önemlisi Profilo Telra’dır.

Profilo Telra, 1972 yılında siyah beyaz televizyon üretimi ile başladığı elektronik yolculuğuna halen yaklaşık 1700 çalışanıyla sadece televizyon üreterek değil, sürekli teknoloji geliştiren ve bu teknolojisini tüketicilerine en kaliteli ve en uygun şartlarla sunmayı kendisine ilke edinmiş bir kuruluş olarak devam etmekte. Profilo Telra, hali hazırda yıllık 2.500.000 adet televizyon, 250.000 adet Ev Sinema Sistemleri/DVD, 400.000 adet yazar kasa ve diğer ürün üretim kapasitesine sahiptir.

Profilo Telra, ürünlerinin elektronik, mekanik ve kozmetik tasarımını kendi bünyesinde gerçekleştirmekte ve sektörde kalite sistemi ISO 9001 ile belgelendirilmiş ilk kuruluşlardan biri. En son teknolojiler kullanarak sistematik ve organize montaj hatları oluşturan şirket bu sayede verimlilik ve güvenilirlik konularında sektörde öncü konumunu üstleniyor. Profilo Telra Türkiye’de ürünlerini sektörde lider konumdaki BSH PEG A.Ş. aracılığı ile dağıtmakta. BSH PEG A.Ş. sahip olduğu geniş Bosch, Siemens ve Profilo bayi ağları ile Profilo Telra ürünlerini tüketicilere sunmakta. Profilo Telra tarafından üretilen elektronik ürünler Türkiye pazarında Olivetti, Philips ve Telefunken markaları ile Bosch bayilerinde, Profilo ve Saba markaları ile Profilo bayilerinde, Siemens markası ile Siemens bayilerinde satılmakta. Profilo Telra, bugün Türkiye ve dünya pazarı için renkli televizyon, LCD TV, Projeksiyon TV, Sinema TV, Trueflat TV, Internet TV, EPG (Elektronik Program Rehberi) TV, 16:9 ve 4:3 format kombi DVD’li ve VCD’li TV’ler, plazma TV, yazar kasa, POS sistemli yazar kasalar, terazi, analog ve digital uydu alıcısı, DVD player, set top box, gibi elekteronik ürünler üretmekte. Ar&GE, yeni ürün tasarımı, kozmetik çeşitlenme gibi konularda durmaksızın yeni yatırımlar yapan Profilo Telra, yeni ürünleriyle de pazardaki iddiasını güçlendirmekte.

Üretiminin %80’ini ihraç eden Profilo Telra, zengin müşteri portföyü ile dış pazarlara yönelik sürekli bir ihracat akışı sağlamakta. Halen Türkiye’den yapılan televizyon ihracatının %15’i Profilo Telra tarafından gerçekleştirilmekte. Önümüzdeki dönem bu oranın % 20 ila % 25 oranlarına gelmesi beklenmekte ki bu oran toplam Avrupa televizyon pazarının % 10’una karşı gelen bir miktarı ifade ediyor. Profilo Telra bugün başta İngiltere, Almanya, Fransa ve Portekiz dahil olmak üzere bir çok Batı Avrupa ülkesi olmak üzere , Kuzey Afrika, Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri, Avustralya, Güney Amerika gibi dünyanın pek çok bölgesine ürün ihraç etmekte.

2003 Yılı Değerlendirmesi

2001 yılında yaşanan kriz ve bu krizin 2003 yılına kadar devam eden etkisi tüm sektörlerde olduğu gibi elektronik sektörünü de olumsuz yönde etkilemiştir. Ancak 2003 yılında özellikle tek partili iktidarın devreye girmesi ve hükümetin mali planlamalarının istikrarlı bir çizgide seyretmesinin genel olarak ülke ekonomisine olumlu yansımaları olmuş ve bu durum genelde tüm sektörleri olumlu olarak etkilemiştir.

Bu sektörlerden bir tanesi de elektronik sektörüdür. Özellikle elektronik sektöründe, bu sektörde söz sahibi olan diğer firmaların da desteği ile 2003 ikinci yarısı hedeflenenin de üzerinde bir başarı ile seyretmiştir. Direkt olarak tüketiciye yansıtılan kampanya ve uygulamalarla özellikle Eylül – Aralık dönemi elektronik pazarına pozitif bir ivme kazandırılmıştır. Bu stratejik dönemde bizim firma olarak ilkemiz en büyük olmak değil, en iyi olarak tüketiciye hitap etmek ve sektördeki yerimizi korumak olmuştur.

Profilo Telra bu anlamda en son teknolojileri kullanarak 2003 yılında tüketicilere her biri ayrı bir segment yaratacak özellikte yeni ve farklı ürünler sunmuş ve sürekli olarak yarattığı ilklerle gündeme gelmiştir. Dünyada olmayan bir çok teknolojiyi kendi bünyesinde geliştiren Profilo Telra’nın bu konudaki ilk öne çıkan adımları arasında Web TV ve EPG TV gibi ürünler sayılabilir.

Tüketicilerin televizyon üzerinden internet erişimi sağlayabildikleri WEB TV’ler, uzaktan kumandanın bir tuşuna basarak tüm haftalık TV program bilgilerini TV ekranında görmeye imkan sağlayan EPG özellikli (Elektronik Program Rehberi) televizyonlar bu teknolojik farklılaşmanın örneklerinden bazılarıdır.

Televizyonlarda kullanılan ve patenti Profilo Telra’ya ait olan EPG teknolojisi dünyanın birçok büyük TV üreticisinin dikkatini çekmiş ve bu üreticiler tarafından kullanılmaya başlanmıştır.

Yeni dijital teknolojilerden faydalanarak ürünlerde farklılık yaratma çalışmaları sürekli kendini yenileyen elektronik sektörünün vazgeçilmez bir parçasıdır. Sektörde bu anlamda öncü konumundaki Profilo Telra, 2003 yılında ilk olarak tamamen kendi Ar&Ge laboratuarlarında geliştirdiği kombi TV ürünleri ile sektöre damgasını vurmuştur. Farklı boyutlarda televizyonlara adapte edilen entegre VCD ve DVD oynatıcılar ile tüketicilere standart TV yanında bir katma değer olarak günümüzün en popüler görüntü teknolojileri sunulmuştur.

Dünyada ilk kez Profilo Telra tarafından gerçekleştirilen bu teknoloji sayesinde kombi TV’lerin tüketicinin gözünde bir standart haline gelmesi kaçınılmaz hale gelmiştir. DVD – VCD oynatma özelliklerine sahip kombi televizyonlar 2003 yılında tüketicilerin televizyonlara bakış açılarını baştan sona değiştirmiştir.

Gelişen dijital teknolojiler paralelinde günümüzde ev sinema sistemlerine olan talebin önlenemez yükselişi bu kulvarda da rekabetin en üst seviyede gerçekleşmesini beraberinde getiriyor. Birçok firma farklı özelliklerdeki ürünleri peşi sıra piyasaya sürerken buna paralel olarak tüketicilerin seçim yapması da giderek zorlaşıyor.

Profilo Telra bu alanda da bir ilke imza atarak kombi TV lerle başladığı atağına 2003 yılında “Sinema TV” lerle devam etmiştir. Ev sinema sistemini hangi ürünlerle kuracağına karar veremeyenler için özel olarak tasarlanmış yeni Sinema TV modelleri işte bu noktada tüm gereksinimleri karşılayacak, optimal ve kombine ürünler olarak tüketicilerin imdadına yetişmektedir. Sinema TV konsepti altında TV, DVD çalar ve 5.1 Ev sinema sistemi komple bir set halinde bulunmaktadır.

Tüketiciler bu üç farklı ürünü ayrı ayrı almak yerine, birbirleriyle mükemmel bir uyum içerisinde çalışan ve çok daha ekonomik bir çözüm olan Sinema TV’lere sahip olarak evlerinde gerçek sinema keyfini yaşayabiliyor.

2004 Yılı Beklentileri ve Stratejisi

2004 yılında 2003 yılının özellikle 2. yarısında yaşanmış olan olumlu etkinin devam edeceğini bekliyoruz. Hatta 2004 yılını özellikle elektronik sektörünün diğer sektörlere nazaran daha fazla büyüme göstereceği ve daha olumlu sonuçların alınabileceği bir yıl olarak görüyoruz. Bunun en büyük nedeni 2004 yaz aylarında gerçekleştirilecek Avrupa Futbol Şampiyonası ve Atina Olimpiyatları. Bu organizasyonların özellikle televizyon satışlarında ciddi artışlar yaratacağını bekliyor ve sektörü canlandıracağını düşünüyoruz.

Firma olarak biz bu konuda rakiplerimizden bir adım ileri çıkarak ve bu iki önemli spor organizasyonunu da dikkate alarak kombi TV’lere ve ev sinema sistemlerine DVD yazıcı özelliğini ilave ederek tüketicilerin bu programları kaçırma riskini sıfıra indirgiyoruz. 2003 yılında merkezi Amerika’da bulunan ve ö-zellikle multimedia ü-rünlere yönelik çözümler üreten Cirrus Logic firması ile, Cirrus Logic’in konseptini kullanarak DVD kaydedici geliştirmek üzere yapılan işbirliği çerçevesinde, hali hazırda Profilo Telra tarafından üretilmekte olan DVD oynatıcılı kombi televizyonların yeni konsept DVD kaydedici entegre olacak şekilde üretilmesi planlanmaktadır.

Bunun yanı sıra 2004 yılında DVD kaydedici cihazlar ayrı bir ürün olarak da sunularak, pazarda yerini alacaktır. Böylece televizyonda seyredilen herhangi bir program ayrı bir cihaza gerek duymaksızın dijital ortamda DVD olarak kaydedebilecek ve kişiye özel DVD arşivi oluşturabilecektir. Yeni bir devir açacak nitelikte bir teknoloji olan DVD kayıt özelliğine sahip televizyonlar ve stand alone ürünler 2004 yılında Profilo Telra’nın en büyük kozu olacaktır. Aynı zamanda 2003 yılında üretilmeye başlanılan Sinema TV’ler’in daha farklı ekran boyutlarına adapte edilmiş ekonomik ver tüm tüketicilere hitap eden versiyonlarının üretimine 2004 yılında devam edilecektir. Önümüzdeki yıllarda geleneksel tüplü TV’lerin yerini almasına kesin gözüyle bakılan LCD televizyonlar üzerinde Profilo Telra tarafından başlatılan çalışmalar herkesten farklı olarak 2004 yılında bu ürünlerin DVD ve DVD yazıcı entegre özellikli versiyonlarının üretilmesi ile sürecektir. 15” – 17” standart LCD televizyonlar beraberinde yine 15” – 17” – 30” ebatlarında DVD ve DVD yazıcı entegre LCD televizyonlar 2004 yılında ilk olarak Profilo Telra tarafından tüketicilerin beğenisine sunulacaktır. Yeni teknolojileri ne kadar benimsediğinin ve yeniliklerin ne kadar çabuk yaygınlaştığının bilincinde olan Profilo Telra, bu anlayışı be-raberinde 2004 yılında gerek dünya ve gerekse Türkiye pazarı için 15” Trueflat televizyonları tüketicilerle bu-luşturmaya hazırlanmaktadır. DVD‘li ve DVD siz olarak iki farklı tipte üretilecek yeni 15” Trueflat televizyonlar kendi dalında bir ilk olmanın ayrıcalığını taşıyor. Yine 2004 yılında farklı markalar altında pazarda yoğun olarak karşımıza çıkan dev ekran projeksiyon TV lere DVD ve DVD yazıcı entegresi ilave edilerek bu alanda da farklılaşma sağlanacak ve teknolojisini sürekli güncellemeye devam edecektir.

Profilo Telra’nın 2004 yeniliklerinden bir tanesi de yeni çift slot girişli “common interface” dijital uydu alıcısı. Bilindiği gibi dijital uydu alıcılar genelde tüm firmalar tarafından ithal edilen bir ürün. Ancak Profilo Telra bu gibi ürünlerin ithalatı yerine teknoloji üretme konusunda karalı bir tutum sergileyerek yeni dijital uydu alıcısını kendi bünyesinde tasarlayarak üretimini gerçekleştirecektir.



FROM PAST TO PRESENT, FROM PRESENT TO FUTURE:
PROFİLO TELRA


Profilo Telra is an electronics producer with a reputation that is a household name not only in Turkey but also in Europe, Africa, South America and the Middle East. Profilo Telra is rightly proud for having earned this reputation, coming a long and hardy route from a modest beginning of producing black and white TV sets in 1972. Today, it has 1700 employees who manufacture 2,500,000 TVs, 250,000 DVD home movie systems, 400,000 cash registers and many other sophisticated electronic products each year. Some 80% of these products are exported and account for about 15% of Turkey’s total TV sales abroad. Profilo Telra’s emphasis on R & D has allowed the company to produce innovative products such as EPG (Electronic Program Guide) TV, new generation DVD, digital satellite systems, POS system cash registers and many other ingenious products. Profilo Telra’s retail distribution network functions in an integrated system in collaboration with the sector leader BSH PEG, where Profilo Telra products are retailed together with Siemens, Bosch and other top brands. Developments in new digital technology coupled with Profilo Telra dedication brings about many exciting new concepts into the average household. The top US multimedia innovator Cirrus Logic and Profilo Telra have worked together to develop a latest generation integrated DVD Writer TV. This stand-alone set is foreseen to be Profilo Telra’s greatest success in 2004. Another area of Profilo Telra originality is in the new concept of LCD TV monitors which will eventually replace traditional tube TV.



# # # # # # # #