NEYLAN SÜER CANSIN
BSH PEG San. A.Ş. Pazarlama Müdürü

BOSCH OLARAK ÖNCELİĞİMİZ
"ÇEVRE VE TASARRUF"


BSH Elektrikli Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan SÜER CANSIN; Avrupa'nın ve dünyanın önde gelen beyaz eşya üreticilerinden Bosch'un, 1886'dan beri endüstri devriminin önde gelen şirketlerinden biri olduğunu ve kurucusu Robert BOSCH'tan bu yana doğaya ve sosyal değerlere saygı ile yaklaşmayı bir yönetim ilkesi olarak benimsediğini söyledi.

İnsanların güvenini boşa çıkarmadan, üstün teknolojiyi kullanarak yüksek yaşam kalitesine ulaşmayı amaçlayan Bosch o günlerden beri tüm ürün geliştirme, üretim ve pazarlama süreçlerinde toplumsal ve çevresel fayda ilkelerini uzun süreli iş geliştirme stratejilerinin bir parçası olarak görerek tüm faaliyetlerini ve sosyal sorumluluk çalışmalarını bu anlayış etrafında şekillendirmiştir.

Yine çevre duyarlılığı paralelinde, Bosch Ev Aletleri de çevre ve eğitim alanında faaliyetler yapmaktadır. Bosch'ta çalışanların çevre koruma yöntemleri konusundaki sistematik eğitimi, çevre yönetim sisteminin ayrılmaz bir parçasını oluşturur. Çevreyi korumanın her çalışanı için öncelikli bir görev olduğunu düşünen Bosch, tüm çalışanlara çevre sorumluluk bilincinin kazandırılması ve çalışanların bu yönde teşvik edilmesi konusunda da üst yönetime önemli sorumluluklar yüklüyor. 1988 yılında FCKW oranını %50 oranında azaltıp, FCKW-FKW yerine soğutma cihazlarında karbondioksit kullanımına başlayan Bosch Ev Aletleri, bu süreçle ozon tabakasının korunmasına ve sera etkisinin azaltılmasına önemli bir katkıda bulunuyor.

Bu yıl piyasaya çıkardığımız yeni No-Frost soğutucularımız da, çevre ve tasarrufa olan kurumsal bağlılığımızın en iyi örneklerini oluşturuyor. A Enerji Sınıfı düşük enerji tüketimleri ile tasarrufu teşvik eden yeni nesil Bosch No-Frost soğutucular gerek tasarımı gerek içerdiği teknolojik özellikler itibariyle son derece farklı cihazlar. Bosch soğutucularımız, zehirli gazlardan tamamen arındırıldığı gibi, patenti sadece bizde olan AgION özelliğine sahiptir. Yani iç duvarları Antibakteriyel (AgION) gümüş iyonla kaplanmış ve kullanım ömrü boyunca küf, mantar ve bakteri üretimini %99.9 engeller duruma getirilmiştir.

Bosch olarak son iki yıldır önemli üzerinde durduğumuz bir diğer konu da sanata ve eğitime destek çalışmalarımız. Bosch, proje çerçevesinde TEGV için hazırlanan iki adet Ateş Böceği Gezici Öğrenim Birimi Tırı'nın sponsorluğunu üstlendi.

Sanatsız bir toplum olmanın, tıpkı çevreye zarar vermek gibi insani değerlerle bağdaşmadığına inanıyoruz. Bu çerçevede, Tünel Art Uluslararası Sanat Festivali'nin ana sponsorluğunu üstlendik. Bu yılki festivalde dört değerli sanatçı, 6 adet Bosch soğutucuyu çevre teması kapsamında boyadılar. Soğutucularımız daha sonra gezici bir sergi mantığında, çeşitli illerdeki alışveriş merkezlerinde halkın ziyaretine açılacak ve sergi sonrasında, tüm geliri eğitime aktarılmak üzere müzayede ile satışa çıkarılacak.

Bosch, gerek değerleri gerekse ürün kalitesiyle kamuoyunun yakından tanıdığı ve kendine yakın bulduğu bir marka. Markamızın tüketiciyle arasındaki sıcak ilişkiyi sürdürmesi için çeşitli faaliyetlerde bulunuyoruz. Özel günlerde kampanyalarımız oluyor. Örneğin Anneler Günü'nde Bosch bayilerine uğrayanlara, anneleri ile çektirdikleri fotoğraflar özel çerçevesi içinde armağan edildi. Buna benzer bir başka çalışmamız Sevgililer Günü'nde oldu. Bosch'un web sitesinden sevdiklerine e-kart gönderenlerin tüm Türkiye'den verdikleri adreslere birer kutu çikolata gönderdik.

Bunların dışında Bosch reklam filmleriyle de her zaman tüketiciyle bağını güçlendiren bir marka. Güven temasını işlediğimiz ürün ve kurumsal imaj filmlerimizden Robert Bosch'lu Òİnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederizÓ filmi, hala tüketicilerin hafızasında. İki yıldır Küçük Ev Aletleri'yle özdeşleşen ÒAşka zaman yaratırÓ sloganımız ise, son reklamımız olan elektrikli süpürge filminde de işlendi. Bu filmde her zamanki duygusal mesajımızı ürünümüzün güçlü emiş gücü ile birleştirmek istedik ve aldığımız tepkiler bunu başardığımızı gösteriyor.






# # # # # # # #