JAN E. CHOVANEC
Swissôtel The Bosphorus, İstanbul Genel Müdürü
The General Manager of Swissôtel The Bosphorus


MICHEL VAN DER ELST
Swissôtel Hotels&Resorts Ortadoğu Bölge Koordinatörü ve Swissôtel The Bosphorus, İstanbul Genel Müdür Yardımcısı
Resident Manager of Swissôtel The Bosphorus


İSTANBUL'UN TURİZM DESTİNASYONU OLARAK DAHA ÇOK TANITIMI HAKETTİĞİNE İNANIYORUM


Swissôtel The Bosphorus, Istanbul Genel Müdürü JAN E. CHOVANEC ve Genel Müdür Yardımcısı Michel VAN DER ELST ile kariyerleri, Türkiye'deki turizm endüstrisinin bugünkü durumu, Raffles Hotels&Resorts'un ileriye dönük projeleri ve Swissôtel The Bosphorus, Istanbul'u diğer Raffles otellerinden ayıran hizmetleri ve olanakları hakkında konuştuk.

Eğitiminiz ve profesyonel kariyerinize nasıl başladığınız hakkında kısa bir bilgi verebilir misiniz?

Jan E. CHOVANEC -Bratislava Ekonomi Fakültesi'nden Turizm&İş İdaresi Master programını tamamlayarak mezun oldum. Profesyonel kariyerime turizm sektöründe, Amerika'nın en iyi restaurantı seçilen Le Marquis de Lafayette Restaurant'da Yiyecek ve İçecek Departmanı Müdürü olarak başladım. Daha sonra, Copley Plaza Hotel'e Genel Müdür olarak atandım. 1990 yılında Boston Ritz Carlton otelinde Genel Müdür olarak çalışmaya başladım. Sonrasında sıra ile 1991 yılında Ritz Carlton Washington D.C.'de Genel Müdür, 1994 yılında otel, hükümet ve iş yönetimi alanlarında danışmanlık servisi veren Dunhill Yönetim ve Danışmalık Group Ltd.'nin kurucu ve Genel Müdür, 1998 yılında Swissôtel Chicago'da Genel Müdür, 2000 yılında The Watergate- Washington'da Genel Müdür ve son olarak da Haziran 2002 itibariyle şu anda da hala devam ettirmekte olduğum Swissôtel The Bosphorus, Istanbul'da Genel Müdür pozisyonunda görev yaptım.

Türkiye'de turizm endüstrisinin bugünkü durumunu değerlendirebilir misiniz? Türkiye'nin uluslararası konferans ve kongre turizminde geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Genel olarak, insanlar Türkiye'deki ve Türk ulusundaki geniş potansiyelini anlamış durumdalar. Bütün pazarlama kitaplarında 'Dünya'daki en iyi ürünlere sahip olabilirsiniz, ancak onları satana kadar onlara sahipsinizdir' gibi bir ifade yer almaktadır. Türkiye tarihi ve doğal kaynakları bakımından zengin bir ülke. Eğer Türkiye bu kaynaklarından yeteri kadar faydalanabilirse, turizm sektöründeki yabancı sermaye artacaktır. Bu nedenden, tarih ve turizme olan ilgimizi arttırmalı ve bu kaynakları ülkemizin tanıtımı için kullanmalıyız. Son zamanlarda ABD ve Almanya'da mükemmel ve kaliteli tanıtıma şahit oldum. Ayrıca, İstanbul'un turizm destinasyonu olarak daha çok tanıtımı hakkettiğine inanıyorum. İstanbul, Boğaz üzerinde olması, kültürel gezileri, emsalsiz Türk mutfağı, mükemmel otelleri ve uygun fiyatları ile büyük toplantılar ve sergiler için mükemmel bir şehir. Bu konuda hükümet, belediyeler, seyahat acentaları, otelciler ve bütün iş dünyasından- herkes toplantı ve kongreler için faydalanacağından, ortak destek ve finansal taahhüte ihtiyacımız var.

Ayrıca, bütün işadamlarının, iş sahiplerinin ve özellikle -göç edenlerin- veya bu harikulade ülkede iş ve sosyal hayatın parçası olma ayrıcalığına sahip olan ve dünyanın dört bir yanından gelmiş olan bizlerin, Türkiye'nin şu andaki gerçeklerini tüm dünyaya yayılması konusunda çok büyük sorumluluk ve yükümlülük taşıdığımızı düşünüyorum.

Raffles Hotels&Resorts'un bir üyesi olmanın ayrıcalıkları nelerdir? Raffles Hotels&Resorts'un yakın gelecek için hedeflerinden bahsedebilir misiniz?

Raffles Hotels&Resorts, Raffles International Holdings Limited'ın otel yönetim dalıdır. 1989 yılında kurulan Raffles Intenational Limited, kalite standartları, ödüllü konseptleri ve otel yönetimine getirdiği yenilikçi yaklaşım ile sektörün önde gelen isimlerinden biridir. Raffles International Hotels&Resorts 2 marka altında pazarlanmaktadır: Raffles Hotels & Resorts ve Swissôtel Hotels & Resorts.

Raffles Hotels & Resorts (www.raffles.com) büyük şehirlerdeki 12 lüks hotelin bir araya getirilmesi ile oluşturulmuş ve kendisini benzerlerinden ürün ve hizmet alanındaki yüksek standartları ile farklı kılmaktadır. Raffles Hotels & Resorts kapsamındaki bütün oteller bulundukları şehirlerin önemli otellerindendir ve çoğu yerel piyasadaki en üst otellerdir. Raffles Hotels & Resorts bünyesinde Singapur'daki Raffles Hotel and Raffles The Plaza, Amerika Birleşik Devletlerinde Raffles L'Ermitage Beverly Hills in the US, Hamburg Almanya'da Raffles Hotel Vier Jahreszeiten, ve Montreux, İsviçre'deki Raffles Le Montreux Palace ödüllü hotellerdir. Son olarakta, Raffles Resort Canouan Island, The Grenadines Hotel'i portföyümüze katmış bulunuyoruz. Karayipler'in merkezinde kurulan bu resort 15 Temmuz 2004 tarihinde hizmete girdi.

Swissôtel Hotels & Resorts www.swissotel.com ise günümüzün iş ve tatil amaçlı yolculukları için uygun lüks otellerin oluşturduğu bir gruptur. Bu oteller bireysel, modern ve fonksiyonel dizaynlarını, yerel özellikler ve ünlü Swiss misafirperverliğinin standartlarını, ürün kalitesi ve hizmet etkinliği ile birleştiriyor. Ana geçiş noktalarında ve şehir merkezlerinde bulunan bu oteller iş ve alışveriş merkezleri ile yerel mekanlara uygun erişim sağlıyor. Merchant Court Singapur, Swissôtel The Bosphorus Istanbul, Swissôtel The Drake New York ve Swissôtel Berlin Am Kurfurstendamm gibi Swissôtel Hotels&Resorts bünyesindeki birçok otel ödül ve övgü kazanmıştır. Resorts bünyesinde 24 otel bulunmaktadır. Raffles'ın ana hedefi otel ve resorts endüstrisinde global bir güç olabilmek ve Raffles bu hedefini başarmak için her türlü uzmanlık, tutku ve rekabetçi güce sahip. Raffles International 'Başarılı bir hotel yeri, dekorasyonu ve tüm oda içindeki detaylarının ötesinde bir yerdir. Başarılı bir otel en iyi şekilde ağırlandığınız ve bu yüzden tekrar gelmek isteyeceğiniz yerdir' inancındandır, ve bu inanç doğrultusunda en iyi hizmeti vermektedir.


Swissôtel The Bosphorus, Istanbul'un son 2 yıl içinde başlattığı girişimlerden bahsedebilir misiniz? Swissôtel The Bosphorus, Istanbul'u diğer Raffles otellerinden ayıran hizmetleri ve olanakları nelerdir?

Biz, Swissôtel olarak kaliteli hizmeti yönetim prensibi olarak benimsedik. İstanbul'a ilk geldiğimde, öncelikli hedefim Swissôtel hizmetini İstanbul'un değişik yerlerinde uygulamaya koymaktı. Şimdiden tarihi Dolmabahçe Sarayı ile bağlantımız oldu. Sepetçiler Kasrı projesi ile kaliteli servis anlayışımız eski şehrin kalbine getirmiş olduk. Sepetçiler Kasrı 25-1500 kişilik sosyal etkinlikler için çok uygun bir yer. Mayıs 2004 itibariyle hizmete girmiş olan yeni teknemiz 'The Istanbul' ise hizmet kalitemizin genişlemesi için yaptığımız ikinci girişimdir. Swissôtel tarafından dizayn edilen yeni teknemiz ile birlikte, yerel ve uluslararası misafirlerimize, tüm özel organizasyonları için 5 yıldızlı hizmet anlayışımızı dünyanın en güzel doğa güzelliklerinden biri olan Boğaz manzarası ile birlikte sunmaya başladık. Kosifler Otomobil ile geçmişten beri süregelen yakın iş ilişkilerimizin sonucunda kalite, esneklik, yaratıcılık, girişimci ruh, gibi ortak hedeflerimizin olduğunu keşfettik. Swissôtel her zaman için Türkiye'de yeni fikirlere ve büyüyen iş fırsatlarına karşı açık olmuştur.

Hiç kuşkusuz, bunlar projenin mekanına, üretkenliğine ve karlılığına bağlıdır. İstanbul Anadolu yakasında iş toplantılarını deneyimli Swissôtel kalitesi ile gerçekleştirmek isteyenler için Swissôtel Konferans Merkezi kuruldu, ve her iki taraf da bu ortaklığın üretkenliği arttıracağında hemfikirler. Rekabetçi bir piyasada ayakta kalabilmek için günümüz teknolojisinin şartlarına uyum sağlamak zorundayız. Swissôtel Toplantı/Konferans Salonlarında ve otel içindeki odalarda uzun dönemli ve geniş bir yenileme çalışması yapılmıştır. Toplantı odalarımızı yenilemekle kalmadık, ayrıca misafirlerimizn rahatı ve konforu için odalarımızı en son teknoloji ile donattık. Bütün bu yenileme çalışmalarının yanı sıra, Swissôtel'in İstanbul'da müşterilerine Kablosuz Internet Erişimi sağlayan ilk otel olması ile de gurur duyuyoruz. Swissôtel İstanbul, ayrıca özel dekorasyon ve olanakları ile birlikte çocuklara özel bir 'Kids Room' yaptıran ilk otel zinciri olmuştur. Otelimizi ziyaret eden ebeveynlerin bir çoğu, çocuklarının bu özel odada kalmasını istiyorlar.

Ayrıca, Swissôtel The Bosphorus, İstanbul, Bülent ÖZDEMİR denetimindeki Maçka Tenis Kulübü ile ortak çalışmalara başlamıştır. Maçka Tenis Kulübü ile birlikte Babalar Günü Çiftler Tenis Turnuvası, Veteran Tenis Turnuvası gibi özel turnuvalar gerçekleştirilmektedir ve misafirlerimizden bu etkinlikler hakkında oldukça iyi geri dönüşümler almaktayız. Bir başka özel mekanımız ise geçen seneden beri teras katımızda hizmet vermekte olan Boğaz ve eski Istanbul'un mükemmel manzarasına hakim Sky Bar. Genel Müdürlere daima otele katkıları konusunda sorular yöneltilir. Bu soruları aslında otel çalışanlarına ve sahiplerine sormalısınız. Günümüzde bütün sorunları tek başına çözecek olan tabiriyle 'Örümcekadam'lar artık bulunmamaktadır. Benim inandığım özellikle yönetimde olan tüm takım arkadaşlarımın 'kendileri gibi olmalarına' olanak vermektir. Herzaman yaratıcı ve katılımcı olmak fırsatına sahip olduklarını bilmelilerdir. İlginç ve şaşırtıcı fikirlerin çoğu takım arkadaşlarımızdan gelmektedir, fakat bu fikirlerini bizimle paylaşabilmeleri için kendilerini birilerinin dinlediğini, fikirleri konusunda daima destek alacaklarını ve bu fikirleri hayata geçirmek için teşvik edileceklerini bilmelilerdir.

Sloganımız şudur: Otelin işleyişi ile ilgili geleneksel zihniyeti kabul etmeyin, hergün kendinizi yeniden keşfetmelisiniz. Başarılı bir yöneticinin başarısının sırları şunlardır: Düşünce tarzını yenilemek ve pazarlama ve iş stratejileri konusunda yaratıcılık. Eğitiminiz ve profesyonel kariyerinize nasıl başladığınız hakkında kısa bir bilgi verebilir misiniz? Michel VAN DER ELST -Belçika'dan Otel İdaresi bölümünden, İsviçre'de MBA Finans ve Satış bölümünden ve Amerika'da üniversitenin Stratejik Yönetim bölümünden mezun oldum. Profesyonel kariyerime Brüksel'de Hyatt Grubu (Avrupa'daki ilk Hyatt) başladım, Hyatt Grubu ile birlikte Brüksel ve Nice Fransa'da 2 yeni otelin açılışını gerçekleştirdim. 1983 yılında Lüksemburg'da Swissôtel'de Finansal Denetleyici Asistanı olarak işe başladım. 1986 yılında ise Hollanda'ya transfer oldum ve Hollanda Bölge Finans Denetleyiciliğine atandım. 1987 yılında Asya Bölgesi denetleyicisi olarak Asya'ya gittim ve 1992 yılında İstanbul'a geldim.

Raffles Hotels&Resorts üyesi olmanın ayrıcalıkları nelerdir? Raffles Hotels&Resorts'un yakın gelecek için hedeflerinden bahsedebilir misiniz?

Raffles, Asya ve Avustralya'daki güçlü mevcudiyeti ve ünü ile Swissôtel markasına önemli bir katkıda bulunmaktadır. Raffles Hotels&Resorts birleşmeler ve yeni yönetim antlaşmaları ile birlikte özellikle Avrupa, Çin ve Kuzey Amerika'da büyümeyi hedeflemektedir.



I BELIEVE THAT ISTANBUL DESERVES MORE PROMOTION AS DESTINATION CITY



Could you give brief information about your education and about how you have begun your professional career?

Jan E. CHOVANEC -I have graduated from Bratislava Economics Faculty, completing the Tourism&Business Administration Masters Program. I started my professional career in the hospitality industry as the F&B Director at the Le Marquis deLafayette Restaurant, which was selected as being  the best restaurant of America. Following that, I was assigned as the General Manager of Copley Plaza Hotel. In 1990 I started to work as the General Manager at the Ritz Carlton - Boston. Shortly, I worked in the following positions respectively; as the General Manager of Ritz Carlton - Washington D.C in 1991; as the Founder and the General Manager of Dunhill Management and Consulting Group Ltd in 1994, which gives consultancy services in the hotel, government and business management field; as the General Manager of Swissôtel Chicago in 1998; the General Manager of The Watergate -Washington in the year 2000 and finally the General Manager of Swissôtel The Bosphorus; Istanbul in June 2002.

Could you briefly evaluate the current situation of Turkish Tourism Industry? How can you evaluate the current position of Turkey in international conference and congress tourism?

In general, people realize the huge potentional of this country and nation. In any marketing book, we can read the statement "You can have the best product in the world, until you sell it, you still have it"  Turkey is very rich in terms of  historical and natural resources..If Turkey can manage to take advantage of this potential, foreign investments in the tourism sector will increase. Hence, we have to be engaged in history and tourism and use these two resources for the promotion of country as a whole. I have seen a great and high quality promotion  in USA  and Germany lately. I also believe that Istanbul deserves more promotion as a destination city not only as a transient city to Antalya. Istanbul is ideal city for a big convention and exhibition: wonderful location on Bosphorus, exciting leisure and cultural activities, incomparable Turkish cuisine, history, excellent hotels, and very reasonable prices. We need more coordinated effort and financial commitment from government, municipality, travel agencies, hoteliers and all business - because everyone will benefits from meetings and conventions - not only travel agencies and hoteliers. I also believe that every businessmen, business owners and specially - expatriates - or all of us from different parts of the world who have a privilege to be part of the business and social life in this wonderful country - have a tremendous responsibility and obligation to help to spread the  real facts about the current situtaion of Turkey around the world.

What are some of the priviliges of being a member of  Raffles Hotels&Resorts? Could you tell us about some of the main targets of Raffles Hotels&Resorts in the near future?

Raffles International Limited is the hotel management  arm of Raffles Holdings Limited. Formed in 1989, Raffles International Limited is a name well  respected in the industry for its standards of quality, award-winning concepts and innovative approach towards hotel management. Raffles International markets its hotels and resorts under two brands-Raffles Hotels&Resorts and Swissôtel Hotels&Resorts. Raffles Hotels&Resorts www.raffles.com is a collection of 12 luxury hotels located in major cities around the globe and distinguishes itself by the highest standards of products and services. Each hotel is a landmark in its  respective  city  and  most  are  positioned at the top of their local markets. The collection of award-winning hotels includes Raffles Hotel and Raffles The Plaza in Singapore, Raffles L'Ermitage Beverly Hills in the US, Raffles Hotel Vier Jahreszeiten, Hamburg, Germany and Raffles Le Montreux Palace, Montreux, Switzerland. The latest addition to the portfolio is Raffles Resort  Canouan  Island,  The Grenadines. Set in the heart of the Caribbean, this luxury resort will be launched on 15 July 2004. Swissôtel Hotels&Resorts www.swissotel.com. Swissôtel Hotels&Resorts is a distinctive group of deluxe hotels for today's discerning modern business and leisure traveller. It combines individual, modern and functional design with local character and renowned standards of Swiss hospitality, service efficiency and product quality. Located  in  gateway destinations and city centres, the hotels offer convenient access to business and shopping districts and local attractions. Many of the hotels have also won awards and accolades including Swissôtel Merchant Court Singapore, Swissôtel The Bosphorus Istanbul, Swissôtel The Drake New York and Swissôtel Berlin Am Kurfurstendamm. Swissôtel Hotel&Resorts has a portfolio of 24 hotels worldwide. The main target of Raffles is to become a global force in the hotel&resort industry; and it has the expertise, the passion and the competitive strenght to achieve these goals. Raffles International strives to provide the very best through its credo: "A successful hotel is something beyond its location, its décor or its amenities. A successful hotel is a place where you are treated so well that you want to come back.

Could you describe the initiatives that Swissôtel The Bosphorus, Istanbul has achieved within the last 2 years? What are the services and facilities that Swissotel The Bosphorus, Istanbul offers that distinguish itself from the other Raffles hotels?

We have a commitment to service quality as our management principle. When I first  came  to  Istanbul,  it  was one of my prime objectives to bring our service  to  different parts of Istanbul. We already have a connection with historical Dolmabace Palace.  With our Sepetçiler Kasrı project, we are now bringing our service to the heart of the old city with an marvelous view of the new city and the Bosporus. Sepetçiler Kasrı is an ideal place for social events from 25 to 1500 people. Our Boat is a second commitment we had in regards to our expansion in providing service objectives. 

With our new Boat, which in fact, is exclusively designed by Swissotel and made for Swissôtel, we will serve our local  and  international  guests an excellent 5 Star service on one of the most amazing natural beauties of the world, The Bosphorus. In the past we always had somehow a close business relation with Kosifler Group and we have discovered that both companies have the same objectives, which are: quality, flexibility, creativity, entrepreneur spirit and full commitment to the projects. Swissôtel is always open to new ideas and growing buisness opportunities in Turkey. Certainly, this depends on the location, productivity and profitabilty of the projects. In order to provide the choice for those wishing to experience Swissôtel quality at their business meetings on the Anatolian side, Swissôtel Conference Centeris launched, with both sides agreeing that a partnership will lead to increased productivity. It is a fact that in order to be in the competitive market, we must keep our property up to the technical  standards of the day. Swissôtel has performed  a long-term and large scale innovation at the Meeting/Conference rooms and rooms within the hotel. We have to not only renovate our meeting rooms, but also equip them with the latest technology for the convenience and comfort of our guests. In addition to all the renovation work, I'm proud  to  express  that  Swissôtel  is also the first hotel in Istanbul to provide Wireless Internet Access to its guests.

Swissôtel Istanbul is also the first Hotel in the chain to create a guest room only for the kids, with a special decoration and facilities. Many parents visiting our Hotel are interested to accommodate their kids in this very special room now. We also have a partnership with the Maçka Tennis Club with Bülent OZDEMIR's supervision and we are organizing interesting tournaments, such as Fathers and Sons Tournament, and we get quite a good impact and feedack from our guests. Another new project we have since last year is our summer operaiton bar, Sky Bar, has a fantastic view of the Bosphorus and the old city. There are always questions about General managers contributions - whoever ask these questions need to talk to employees and the owners. In this time there is no more s "Spiderman" who will solve all issues alone.

What I believe is important to allove my team members - specially on management leve -  to be themselves. They need to  understand that they all have oportunity to be creative, to be involved. Most of the amazing ideas come from our team members - they will share it if they know that someone is listening and they will get support and ecourigment for implementation of ideas. Our Motto is: Do not to accpet a convential wisdom of how the hotel business operates. Everyday you need to re-invent yourselves, Re-inventing of way of thinking, creativity in buseniss ideas and in marketing - these are the keys to the successful executive.

Could you give brief information about your education and about how you have begun your professional career?

Michel VAN DER ELST -Graduate in Hotel Management from Belgium, MBA in Finance and Sales from College in Switzerland and a PhD in Strategic Management from University in the USA.Started my career in Brussels with Hyatt Group (first international Hyatt in Europe), made 2 new openings with the Hyatt Group (Brussels and Nice - France).  Joint Swissotel in 1983 in Luxembourg as Assistant Financial Controller. Transferred to Holland as Financial Controller and promoted to Area Financial Controller Holland in 1986. Went to Asia to become the Area Controller ASIA in 1987. Came to Istanbul in 1992 and present position as Resident Manager

What are some of the priviliges of being a member of  Raffles Hotels&Resorts? Could you tell us about some of the main targets of Raffles Hotels&Resorts in the near future?

Raffles is bringing a strong presence and reputation in Asia and Australia to the Swissotel group. Raffles Swissotel is looking for growth from acquisition and new management agreement with or without equity participation mainly in Europe, China and North America.




# # # # # # # #