SİNAN SOLOK
Metro Motorlu Taşıtlar Taş. San. ve Tic. A.Ş. Genel Müdürü

HİZMET KALİTEMİZİ ARTTIRMAK İÇİN ÖNCELİKLE İNSAN KAYNAĞINA YATIRIM YAPMAMIZ GEREKTİĞİNİN BİLİNCİNDEYİZ


1992 yılında kurulan Metro Motorlu Taşıtlar Taş. San. ve Tic. A.Ş.,750 adet araç filosu, 133 hattı, 491 kişi Ğ Genel Müdürlük Personeli, 3943 kişi Ğ Acente, Tesis, Bölge Müd. ve Araç Personeli ve yıllık 8.000.000 yolcu sayısıyla ülkemizin önce gelen taşımacılık şirketlerindendir. 2003 yılından beri Metro Motorlu Taşıtlar Taş. San. ve Tic. AŞ.'nin Genel Müdürlüğü'nü yürüten Sinan SOLOK ile Metro Motorlu Taşıtlar Taş. San. ve Tic. A.Ş.'nin kuruluşu gelişimi, ileriye dönük hedefleri hakkında konuştuk.



Bize biraz kuruluşunuz ve gelişiminizden bahseder misiniz?

Metro Turizm olarak 1992 yılında Topkapı'da 3 araçla başlayan iş hacmimizi 2003'te 750 araca çıkardık. 11 yılın sonunda 133 hatta 370 merkeze yılda yaklaşık 200.000 sefer yaparak sektörün en büyük şirketi olmayı başardık. Çağdaş işletmeciliğimiz ve ileri teknolojik olanaklarımız ile kısa zamanda şehirlerarası yolcu taşımacılığının simgesi haline geldik.

Kritik anlarda aldığımız doğru kararlar, zor zamanlarda bile ödün vermediğimiz prensipler ve her zaman ön planda tuttuğumuz insani değerler sayesinde Türkiye'nin önde gelen yolcu taşıma şirketleri arasında yerimizi aldık. Güçlü bir altyapı üzerine kurulan, Metro Motorlu Taşıtlar'ın da bünyesinde bulunduğu Metro Turizm Yatırımlar Grubu; ulaşım, finans, medya, sigorta, turizm, karo, ikram ürünleri ve otelcilik sektörlerinde yapmış olduğu yatırımlarla daha da güçlendi. Metro Turizm Yatırımlar grubu bünyesinde bulunan 27 grup şirketinin sayısını artırmak ve holdingleşme sürecimizi tamamlamak üzere çalışmalarımız devam ediyor.

- Piyasadaki Pazar Payınız nedir?

Şu anda Türkiye yollarında yaklaşık 10 bin otobüs var. Bu otobüslerin 750 tanesinde Metro logosunu görebilirsiniz. Yüzde 15 düzeyinde olan pazar payımızı 2005 yılı sonunda daha da arttırmayı hedefliyoruz. Yönetim hedeflerimiz sadece pazar payını arttırmakla sınırlı değil.

Pazar payı yeni yatırımlarla, yeniliklerle, müşteri memnuniyeti ile korunur ve geliştirilir. Fakat bizce bir diğer önemli nokta kurumsal imaj, marka imajıdırÉ Metro gerek yönetim anlayışı gerekse hizmet kalitesi ile kamuoyunun yakından tanıdığı bir marka. Tüketicinin markamıza karşı olan olumlu yaklaşımını korumak ve geliştirmek için 2005 yılı içerisinde farklı pazarlama stratejileri geliştireceğiz. Bu pazarlama stratejilerinin Òsadık müşteriÓ grubumuzu daha da genişleteceği inancındayız.

- Yeni yatırımlarınız var mı?

Otomasyon Sistemi

Karayoluyla yolcu taşımacılığı sektörünün yıllar içinde durağanlaşan gelişimini yeniden sağlamak ve insanların kaygılarını yok etmek amacıyla kurumsallaşmak gerektiği fikrinden hareket ederek önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Hızın her şey demek olduğu günümüzde teknolojik yatırımlara öncelik vererek, 2002 yılında otomasyon çalışmalarına başladık.

Yaklaşık 1 milyon dolarlık maliyeti olan bu proje ile müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmayı hedefledik. Bilet satış ve rezervasyon işlemlerine büyük hız katan uygulama, tüm Türkiye'de 2003 sonu itibariyle uygulanmaya başlandı. Şu anda internet üzerinden ve telefonla bilet satış sistemi için gerekli altyapı çalışmalarını bitirmek üzereyiz, hedefimiz 2004 yılı sonuna kadar on-line bilet satış sistemini hayata geçirmek.

Metro ve ISO

8.000.000 yolcu taşımanın sorumluluğu ile başarımızı sürekli hale getirmek için firma genelinde kaliteyi bir yönetim kültürü olarak benimsedik. Sektördeki deneyimlerimizi ve bilgi birikimimizi Kalite Yönetim Sistemi'nde de kanıtlayarak başarılı bir denetim sonucunda ISO 9001:2000 belgesini almaya hak kazandık. Ülkemizde yolculuk yapan insanlar artık biliyorlar ki, Metro Turizm'in bütün bürolarında, bütün otobüslerinde, konaklama tesislerinde ve şehiriçi servislerinde aynı kaliteli hizmeti alabilirler ve aynı güleryüzlülükle karşılanırlar.

Yüzde 15'lik pazar payımızı arttırmak için bir yandan son derece modern araçları filomuza katarken hizmet verdiğimiz noktalara da yenilerini ekliyoruz. 2004 yılı içerisinde 15 milyon Euro'luk yatırımla 24 adet Setra otobüsü ve 60 adet 27 kişilik İveco şehiriçi servis aracını filomuza kattık.

Türkiye'nin 64 noktasına hizmet veren Metro Turizm, 2004 yılı içerisinde faaliyete geçirdiği Çanakkale, Eskişehir, Bursa, Bandırma, Tekirdağ ve Erdek hatlarıyla da müşterileriyle buluşuyor.

Metro ve PTT

Türkiye'nin en eski kurumlarından biri olan PTT'nin yaygın şube ağı ile Metro Turizm'in gücünü insanlarımızın seyahat özgürlüğünden daha rahat yararlanabilmesi için birleştirdik.

PTT ile firmamız arasında süren görüşmeler neticesinde ortak çalışma koşullarımızı belirledik. İmzaladığımız sözleşme kapsamında yolcularımız seyahatleri için gereken otobüs biletlerini PTT şubelerinden alabilecekler. Bu suretle Metro Turizm'in 500 acentesi ile PTT'nin on-line sisteme açık 1.500 şubesi birleşince 2.000'e yakın satış noktasından Metro Turizm'e ulaşmak mümkün olacak.

Bu işbirliği ülkemizin uzun yıllardan beri uygulamaya çalıştığı, devlet kurumlarının rantabl hizmet vermesi , karlılığının artması açısından da önemlidir. Çünkü, bu hizmetinin karşılığında PTT'ye önemli bir gelir kaynağı da sağlanmış olacaktır. Sadece PTT değil, aynı zamanda firmamız nezdinde karayolu yolcu taşımacılığı sektörü de ihtiyaç duyduğu canlılığa kavuşarak , rekabet gücünü arttırmış olacaktır.

- Genel olarak sektörle ilgili neler söylemek istersiniz?

Ulaştırma sektöründe havayolları, deniz yolları ve demir yollarının canlandırılması, taşımacılıkta daha yüksek paylar alması hepimizin dileğidir.

Ancak, bu atıl ulaşım modelleri canlandırılırken, uzun yıllardan beri önemli bir misyon üstlenmiş olan karayollarının da ayrımcılık sonucu zor durumda bırakılması doğru bir uygulama olarak kabul edilemez. Biz, hava, deniz ve demir yollarının toplam taşımacılık içindeki payının arttırılmasından , ancak otobüslerle taşınan yolcu sayısının da azalmamasından yanayız.

- Gelecekteki hedefleriniz nelerdir?

Şirketimizin 2005 yılı hedeflerini ise şöyle özetlememiz mümkün; Öncelikle hizmet kalitemizi yükseltmek ve yolcularımızın konforlu yolculuk yapmalarını sağlamak için filomuzdaki araçların büyük bir kısmını yenilemeyi planlamaktayız. 2005 yılı içerisinde en az 60 adet yeni Mercedes otobüsü filomuza dahil etmeyi hedefliyoruz ki böylelikle, sektördeki en genç araç filosuna sahip firma ünvanına sahip olacağız.

Seyahatin keyifli geçmesini sağlayan önemli unsurlardan biri de dinlenme tesisleridir ki yine 2005 yılı içerisinde dinlenme tesislerimizin revizyonu konusunda önemli yatırımlar yapmayı planlıyoruz.

İstanbul / Anadolu yakasının ana terminali Harem yıllardır seyahat firmalarının önünde çözülemeyen bir problem olarak durmaktadır. Metro Turizm olarak yolcularımızı Harem otogarının karmaşasından uzak tutmak için Dudullu'da firmamıza özel bir terminal inşa ediyoruz. Dudullu Metro Tesisleri'ni Ekim ayı içerisinde faaliyete geçirmeyi hedeflemekteyiz.

Firma olarak, hizmet kalitemizi arttırmak için öncelikle insan kaynağına yatırım yapmamız gerektiğinin bilincindeyiz. 2004 yılı içerisinde yaklaşık 2.500 personelimize şirket içinde ve şirket dışında çeşitli konularda eğitim imkanı verilmiştir. Ulaştırma sektöründeki diğer firmaların eğitime ayırmış oldukları bütçeleri düşündüğümüzde bu rakamın çok önemli olduğuna inanmaktayız. Eğitime verdiğimiz bu önem doğrultusunda 2005 yılı içerisinde daha fazla personelimize hizmet içi eğitim imkanı sağlamak belirlediğimiz hedefler arasında yer almakta.

2004 yılında yeni faaliyete geçirmiş olduğumuz hatlarla birlikte Türkiye'nin 70 noktasına sefer düzenlemekteyiz. Her geçen gün yenilenen / büyüyen araç filomuzla ve eğitimli insan kaynağımızla 2005 yılında ulaştığımız noktalara yenilerini ilave etmeyi hedefliyoruz.







# # # # # # # #