AYŞE ÖZKAYA
Profilo Pazarlama Müdürü

PROFİLO TÜKETİCİSİNİN YANINDA OLAN BİR MARKA...


Yaklaşık 30 yıldır beyaz eşya pazarının önde gelen, köklü kuruluşlarından biri olan Profilo, 1995 yılında BSH ile birleşmesi sonucu, BSH PEG grubuna yerel marka olarak dahil oldu. Türkiye'nin dört bir yanında iki bin iki yüzü aşkın bayisi ile en geniş bayi ağlarından birine sahip olan Profilo' nun ürün gamında Beyaz Eşya, Elektronik Eşya, Küçük Ev Aletleri ve Ofis Aletleri bulunmaktadır. Üretim tesisleri BSH PEG Çerkezköy fabrikasıdır.

Profilo, dağıtım ağı ve satış stratejisinin yeniden yapılanmasıyla birlikte, yaklaşık son 2 yıldır Profilo pazarlama ve iletişim stratejisini tamamen yenileyerek farklılaştırmıştır. Markamızla ilgili dayanıklılık-sağlamlık-kalite unsurlarının tercih nedenlerinde en üstte yer alması ve bu unsurların uygun fiyat ve uygun ödeme koşullarıyla da birleşmesi, tüketicinin Profilo'yu tercih etmesinde önemli rol oynamaktadır.

Bunların yanısıra ürünlerimizin herkes tarafından son derece kolay kullanılabilen, pratik, kullanıcı dostu ürünler olması ve satış sonrası hizmetler ve servislerimizden duyulan memnuniyet de tercih nedenleri arasında sayabileceğimiz diğer unsurlardır. İletişim çalışmalarımızda beyaz eşya ve elektronik grubunun farklı iletişim stratejileri vardır. Bu bağlamda, beyaz eşyadaki iletişim stratejimizi 2001 yılı sonundan itibaren çocuk konseptine bağlı dayanıklılık mesajı üzerinde kurduk ve bu mesajımızı "dayanıklı ev aletleri" sloganı ile pekiştirdik. Bu çerçevede reklam filmleri hazırladık.

Aziz ÜSTEL'in rol aldığı yaramaz çocuklarla başlayan dayanıklılık konsepti filmimizi, çamaşır makinesini kaleci Rüştü gibi görüp gol atan küçüğün yer aldığı film ve buzdolabının kapısına asılan Hakan filmi izledi. 2004 yılının son imaj filmi ise ürünlere uygulanan gerçek testlerden esinlenilerek oluşturuldu.

Bu reklam filmi için ürünlerin çocuklar tarafından test edildiği bir laboratuar ortamı yaratıldı. Elektronik grubunda ise son teknolojiyi yakalayan yenilikçi ürünlerimizin iletişimini yapmaktayız. Ayrıca imaj reklamlarının yanısıra ürün yelpazemizin genişliğini ve çeşitliliğini satış filimleri ile tüketicimize ulaştırmaktayız. Yaptığımız reklam kampanyalarının yanında Profilo olarak tüketicilerimizle birebir ilişki içerisinde bulunmak için de lokal aktivitelere önem vermekteyiz. İşte bunlardan en büyüğü olan roadshow'umuzun ilk etabını geçtiğimiz günlerde tamamladık.

'Profilo BuluşmasıÓnı bu yıl 14 ilde gerçekleştirdik. Katılımcıların eğlenceli, interaktif oyunlarla 100'ü aşkın Profilo ürünleri ile tanıştığı herkese açık bir fuar şeklinde hazırlanan 'Profilo Buluşması', ilk etapta Bursa, Balıkesir, Manisa, Denizli, Aydın, Antalya, Konya, Adana, Mersin, İskenderun, Kahramanmaraş, Gaziantep, Diyarbakır ve Mardin'i ziyaret etti. Türkiye'nin en büyük lokal aktivitesi olan buluşmada 70 kişi, 13 TIR ve özel tasarım dev bir çadırla 8000 km yol aldı. Profilo'nun müşterisinin elini sıktığı, onlarla farklı ortamda buluşma imkanı yarattığı bu aktivitenin 2 yıl daha sürerek tüm Türkiye'yi tamamlamasını planlıyoruz.

Sanal ortamda da tüketicimize yakın olmak ve bu alanda da en iyi hizmeti verebilmek amacı ile internet sitemizi içerik ve görünüm olarak farklı konumlandırdık. "http://www.profilo.com.trÓde ürün özelliklerinin yanında sağlık bilgi hattı, püf noktaları, ziyafet sanatı, içinde yemek tariflerinden burçlara kadar günlük yaşamın içindeki birçok unsurun yer aldığı Pmag isimli e-magazin dergisi gibi farklı köşeler yarattık. 'www.profilo.com.tr" ile müşterilerimize alışılagelen firma ve ürün bilgisi dışında, faydalı içerik ve kampanyalarla çeşitli artı değerler sunuyoruz.

Bunun yanı sıra her yıl düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz interaktif kampanyalar sayesinde müşterilerimize daha da yakınlaşıyoruz. Dönemsel kampanyalarımızı, her türlü etkinliğimizi, Pmag dergisinin içeriğini ve daha birçok yararlı bilgiyi üyelerimize Profilo e-bülten vasıtasıyla da duyuruyoruz.

Profilo olarak sosyal sorumluluk çalışmalarımızı eğitim alanında yoğunlaştırdık. 17 Ağustos depremi sonrasında Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) işbirliği ile Diyarbakır'ın Çınar ilçesinde yaptırdığı ilköğretim okulu ve Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) ile gerçekleştirdiği Okuma Yazma Bilgi Hattı ve Mezun Anneler programı eğitim projelerinden bazılarıdır. Anne Çocuk Eğitim Vakfı'nın (AÇEV) İşlevsel Yetişkin Okuma Yazma Programı'na (İYOP) verdiğimiz destek ile yetişkinlerde okuma-yazma konusuna dikkat çektik.

Bu proje kapsamında Okuma Yazma Bilgi Hattı'na destek olarak, okuma yazma bilmeyen kişileri destek alabilecekleri kurumlara yönlendirilmeyi amaçladık. Yine AÇEV ile birlikte geçtiğimiz yıl Çocuk Esirgeme Kurumu yuvalarında yaşayan çocukların okul öncesi eğitimine katkıda bulunmak üzere hazırlanan Mezun Anneler Programı'nın sponsoru olduk.







# # # # # # # #