GENÇ DÜŞÜNCE Ayşen LAÇİNEL
İnsan Kaynakları Danışmanı
Başarı Hikayesi
 
Başarı amaca göre değişir tanımını hepimiz biliriz. Hayatta başarılar da dileriz birbirimize bazen imalı bazen espri yaparak.
Gerçekte nedir hayatın anlamı hayatın amacı:

Çok basit tüm zor sanılan sorularda olduğu gibi cevap yalın ve basit:

Mutluluk.
Niye yaşıyoruz niye uğraşıyoruz; bir yudum mutluluk için değil mi?

Şimdi en zor soru geliyor gündeme: Nasıl mutlu olunur?
Bunun da cevabı yalın ve basit olmalı.

Evet tabii ki basit. İnsan sevilmek ve sevmek ister; başarmak ve takdir görmek başartmak ve takdir etmek ister.
Richard Bach'ın Martı adlı kitabını çoğunuz okumuşsunuzdur.

Martı'da Jonathan Livingston adlı bir martı bütün gün sadece karın doyurmak için uçan martılara bakar ve birşeyi farkeder:
''Ben sadece karın doyurmak için mi uçacağım? Tüm martılar yemek bulmak için uçuyorlar, peki ben?'' diye sorar kendine.

Yine cevabı kendi bulur:
''Benim bir şahininki gibi keskin gözlerim olmayabilir, bir kartalınki gibi güçlü kanatlarım da yok ama ben sadece karın doyurmak için uçmayacağım. BEN UÇMAK İÇİN UÇACAĞIM. SINIRLARIMI ZORLAYACAĞIM.'' der.

İşte bu farkındalıkla yaşam yolculuğunu değiştirir. Martılar kurulu önce karşı gelir hatta dışlarlar Jonathan’ı sonra kendini ve sınırlarını aşan uçmak için uçan martımız başka martılara da örnek olur ve gelişimi başlatır. Artık uçmaktan keyif alan farklılıklarının farkına varan martıların sayısı çoğalmıştır.

Kitabı okumayanlara içtenlikle tavsiye ederim.
Şimdi gelelim PERAKENDE SEKTÖRÜNE:
Firmalarımız para kazanıyor, satış yapıyor da peki farklılıkları ne?

Müşteriler hangisini niye tercih etmekteler?

Yoksa insertler ellerinde ne, nerede daha ucuzsa oraya mı gidiyorlar?

Satış yapıp ciroları arttırıyorum derken karlılıkları ne durumda?

Bu işe yatırdıkları parayı buraya koymayıp devlet tahvili alıp koysalar yoksa daha mı çok kar ederler?

Sektörün artık ‘Profesyonel Perakende Yönetimi Yaklaşımı’ ile farklılıklarını bilerek sadık müşteriler yaratarak, müşteri algısını doğru yöneterek, karlılıklarını bilerek ve önemseyerek yönetmeleri mutlak yapılması gereken.

Perakende Mühendisliği Yaklaşımı,
Marka Yönetimi,
Ticari Yaklaşım boyutlarıyla iş yapmak temel gerçektir.
Bu yaklaşım kurumsal ve karlı yaklaşımı getirecektir.
Hepimize farklılıklarımızla değer yaratacağımız mutlu ve başarılı çalışmalar diliyorum.