CEM MURATOĞLU

Cardrock, Avrupa’nın En Büyük Açıkhava Festivali Roskilde’ye Örnek Oldu
 
Türkiye’nin yenilikçi bankası Akbank’ın Rock’n Coke Festivali için geliştirdiği e-cüzdan uygulaması, CardRock sistemi Avrupa’nın en büyük açıkhava festivali Roskilde’de de kullanılacak. Rock’n Coke’a katılarak, sistemi inceleyen Roskilde Festival organizatörleri sistemin işleyişini çok başarılı bulduklarını, önümüzdeki yıl kendilerinin de aynı sistemi kurmak istediklerini belirterek, Akbank’tan cardrock konusunda detaylı bilgi edinebilmek için destek istediler.
 
Roskilde Festival Komitesi’nden Paul JENSEN, CardRock sistemini çok fantastik bulduklarını ifade ederek,“Bizim festivalimiz cok büyük, sadece çalışan insan sayısı 20 bin. Her çalışan festival sırasında bir şeyler alıyor. Kimin nereden ne aldığını, ne kadar ödediğini kontrol etmemiz çok zor oluyor. Aynı şey izleyiciler için de geçerli. Bozuk para bulmak problem oluyor. İzleyicilerin paralarını kaybetme riskleri var. CardRock sistemi bunu kontrol edebilmenin en doğru yolu. Çok büyük nakit yönetimi gerektiren festivallerde nakit açığını ortadan kaldırmanın, harcamaları ve gelirleri kontrol etmenin en iyi yolu olduğuna inandık. Burada Akbank yetkililerinden sistemi nasıl kurduklarını bize anlatmalarını istedik. Gerçekten çok başarılı bir sistem, önümüzdeki yıl biz de bu sistemi festivalimizde kullanacağız” diye konuştu.

Avrupa’nın en büyük Açıkhava festivali olarak bilinen Roskilde Festivali her yıl Danimarka’da gerçekleştiriliyor. Dünyaca ünlü rock gruplarının sahne aldığı festival toplam 4 gün sürüyor ve festivali ortalama 100 bin kişi izliyor.

CardRock’ı geliştiren ekibin başında yer alan Akbank Bireysel Bankacılık Pazarlama Bölüm Başkanı Cem MURATOĞLU’da Rock’n Coke için geliştirdikleri CardRock’ın, ilk yıldan bu yanayurtdışındaki festivallerden çok büyük ilgi gördüğünü ve sistemi anlatmak için yurtdışından sürekli davet aldıklarını belirtti. MURATOĞLU “CardRock gerçekten festival boyunca yaşamı kolaylaştıran bir sistem. Hem izleyicilerin, hem çalışanların, hem de alanda satış yapan firmaların hayatını kolaylaştırıyor. İzleyiciler için, bozuk para taşıma zorunluluğu yok. Kayıp-çalıntı riski yok. Kartınızı kaybettiğinizi farkettiğiniz anda kartı alırken size verilen slip’i dolum kasasına getirmeniz yeterli. Kaybettiğiniz kartın içindeki paranız yeni karta yükleniyor. Böylece festival katılımcılarının mağduriyetini de önlemiş oluyoruz.”

Alanda çalışanlar ve satış yapanları da muhasebe açısından rahatlattıklarını belirten MURATOĞLU, “CardRock know-how’ı tamamen Akbank’a ait mükemmel bir çözüm. CardRock sayesinde festival katılımcıları 3 gün boyunca sadece eğlenmeye konsantre olabiliyor” diye konuştu.

MURATOĞLU, yaptıkları düzenlemeyle CardRock alımında zaman kaybını da önlediklerini ifade ederek, “CardRock’ları festival öncesinde önden yüklemeli olarak Akbank şubelerinde festival katılımcılarına sunuyoruz. 50 YTL ve 100 YTL şeklinde yüklenen CardRock’lar şubelerimizden temin edilebildiği gibi, festival sırasında da mobil ekiplerimiz ve dolum kasalarımızdan da alınabiliyor” dedi