Gökhan ÖZTEL İlk Etap Etiket ve Ambalaj San. Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili & TÜGİAD Bursa Şubesi Yedek Yönetim Kurulu Üyesi

“Türkiye Genelinde, İç Piyasaya Üretmekte Olduğumuz Toplam Etiket Üretimlerimizdeki İş Hacmimizde Ciddi Oranlarda Bir Artış Yakaladık”
 
Sektörel bazda, detaylı bir şekilde ele aldığımızda içecek sektöründe etiket üretimimizde %40, gıda sektöründe etiket üretimi oranlarımızda %20, şampuan, kozmetik v.b. kişisel bakım etiket üretimlerimizde %20, deterjan etiketi üretimlerimizde %25, promosyon etiket ve diğerlerinde de %10’luk oranında bir artış ile, genel toplam iş hacmimizde %23 oranında bir büyüme yakaladık.
 
2013 yılı içersinde yakalamış olduğumuz, üretim hacmimizdeki bu olumlu yöndeki artışları, daha önceden müşteri odaklı yatırımını yapmış olduğumuz “ Innovative Baskı “ tekniklerinden elde ettiğimiz baskı sonuçları ile gerçekleştirdiğimizi söyleyebilirim.
Yine bu yıl içerisinde yatırımını gerçekleştirdiğimiz rulodan ruloya etiket kalite kontrol ve sarım makinesi (Roll to roll %100 label inspection and rewinding machine) işlerin kombinasyon etiket baskı makinemizden sonra %100 insan’ın (operatörün) gözle kontrol etmesine gerek kalmadan kamera ile 350mt/dk kontrolünün sarım esnasında tek geçişte yapılabilmesini sağlamış bulunmaktayız.

Çok yeni bir teknoloji olan ve daha çok ilaç basım sektöründe kullanılmaya başlanan bu sistemi artık biz kombinasyon etiket basımlarımız için sistemlerimiz içerisine dahil etmiş bulunmaktayız. Bu yatırımlarımızı ilerleyen dönemlerde diğer üretim makinelerimize de “ in-line “ olarak taşımayı planlamaktayız.

Rulo etiket basımlarımızda olduğu gibi aynı şekilde tabaka tutkalsız etiket basımları için ön gördüğümüz müşteri odaklı yatırımlarımız olacak. Tek geçişte, çok renkli, bünyesinde bir çok baskı tekniklerini barındıran tabaka etiket baskı makinesi gibi, sürdürülebilirliğin ön planda olacağı, üretimlerimizi yaparken enerji tasarrufunun ve firelerin minimum seviyelerde olacağı, geri dönüşümün ön planda olacağı bir yatırım planı. Günümüzdeki sürdürülebilir yaşam planımıza uygun olan bu proje ile ilgili şu anda araştırma ve geliştirme aşamasındayız. Aynı zamanda rulo kendinden yapışkanlı etiket basım departmanımız içinde hali hazırda yatırım planlarımızı değerlendirmekle ilgili ön görüşmeler yapmakta olup 2 veya 3 yıl içerisinde kapasite artışına gidebiliriz.

Türkiye’nin önde gelen önemli etiket firmasıyız ve Türkiye’nin hemen hemen her bölgesine etiket üretimi yapmaktayız. Ürettiğimiz etiketler ambalaj, şişe ve ürün üzerlerinde, dünyanın dört bir yanına dolaylı yoldan müşterilerimiz tarafından gönderilmektedir. Coca-Cola İçecek Azerbaycan firmasına su etiketi üretimi yaparak, 2014 yılı itibariyle de ilk ihracatımıza başlamış bulunmaktayız. 3 yıl içerisinde ihracat olarak iş hacmini %20 seviyelerine çıkarmayı hedeşiyoruz. Firma olarak şimdiye kadar ihracata hiç odaklanmamış, hep Türkiye’nin etiketcisi olarak üretimlerimize devam etmiştik. Ancak teknoloji ve kapasite olarak çok üst seviyelere geldiğimizi düşünüyorum.

Bundan sonraki hedefimiz 3 yıl içerisindeki plan dahilinde yurt dışında birebir müşteri ziyaretleri gerçekleştirerek ihracat iş hacmimizi arttırmak yönünde olacaktır. Yeni ihracat projeleri kapsamında global firmalarla ihalelere girmekteyiz ve sonuçlarının 2014 ve 2015 yıllarında şirketimize olumlu yönde yansıyacağını düşünüyorum. Bu arada şunu da ifade etmek isterim ki, Arge ve Inovasyon çalışmalarımızı İngiltere’de, Londra’da bulunan kurumsal bir firma ile birlikte çalışarak sürdürmekteyiz. Etiket basım sektöründeki yenilikleri ve inovasyon çalışmaları hakkında ciddi bir bilgi birikimi oluşturduk. Sektörel anlamda kazandığımız bu bilgi birikimlerimizi, mevcut ve yeni müşterilerimizle paylaşarak hayata geçirmeye başladık. İlerleyen zaman içerisinde, yaptığımız bu çalışmalarla, şirketimiz daha da kuvvetlenerek buna paralel büyüyüp sektördeki liderliğini sürdürmeye devam edecektir. Daha evvel de belirttiğim gibi, Türkiye’nin en önde gelen kurumsal markalarına etiket üretimleri yapmaktayız. Türkiye’de, her geçen gün yeni markaların ilave edilmesiyle, biz de müşteri yelpazemizi genişletmeye devam etmekteyiz. 2013 yılında şirket olarak hizmet vermeye başladığımız büyük markalardan Hayat Kimya ( Temizlik ve Ev Bakım ürünleri ) ve Ülker İçecek Grubu var. İçecek grubunda ağırlıklı olarak Bursa bölgesine hizmet vermekteyiz.

Bunları sayacak olursak; Erbak Uludağ İçecek, Nestlé, Erikli, Coca Cola, Özkaynak, Kınık, Fresha, Aroma, Tamek, Frigopak. Gıda Sektöründe ise; Penguen, Frigopak, Euro Gıda, Emek, Yudum, Kerevitaş, Tamek, Tat. Kişisel Bakım Ürünleri ve Deterjan kategorisinde de Unilever, Hayat Kimya, Sudesan, APS, Coster gibi markalar mevcut.

Sektörümüzdeki mevcut büyümenin seyrine gelince ; geçen yıldan bu yana gelen aşırı kur artışları kısa vadede kesinlikle büyümede bir daralmaya sebep olacağını düşünmekteyim, özellikle faiz artışlarından sonra 2014 yılında tüketimde ve buna paralel üreticilerin yatırımlarında bir yavaşlama söz konusu olacaktır. Tamamen tüketime dayalı bir sektörde hizmet vermekteyiz ve sezonsal dönemlerde inişler çıkışlar olabilir. Sektörümüz adına 2014 yılının 3. çeyrek başlarında, yani yaz döneminde piyasaların toparlanacağını ve büyümenin tekrardan normal seviyelere geleceğini düşünüyorum. Dünya’da ekonomik kriz devam ediyor. Yapılan ticarette bir yavaşlama söz konusu. 2014 yılında da aynı şekilde ekonomik krizin devam edeceğini düşünüyorum. Siyasi ve sosyal dalgalanmalar tüm sanayicileri olumsuz yönde etkilemektedir. Tüm sanayicilerin önlem almasında fayda var, tedbirli olunmalı. Ülkemizde ve dünyada doğru politikalar izlenmesi halinde yaşanan ticari krizin olumlu yönde çözüme kavuşacağına inanıyorum. Yılın ilk çeyreğindeki gelişmeleri gözlemlemekte fayda var. Son olarak da 2014 - 2015 yıllarında Dolar’ın Euro’ya karşı değerleneceğini düşünüyorum. Sanayiciler olarak bu verileri de yakinen takip edip göz önünde bulundurmamız gerekiyor. 2014 yılındaki hedefimiz toplam iş hacmimizde %25’ lik bir iş artışı yakalayabilmek, yani 2013 yılında elde ettiğimiz toplam iş hacmimizin üzerinde bir oran yakalamaktır. Yeni hayata geçecek olan projelerle bu hedeflerimizi rahatlıkla yakalayabileceğimize inanıyorum. Bu öngörüler doğrultusunda, iş hacmi büyümesine paralel olarak 2015 yılında kapasite artışı ile ilgili çalışmalarımızı tamamlayarak yatırım planlarımızı hayata geçirmeyi hedeflemekteyiz.

GÖKHAN ÖZTEL

1977 yılı İstanbul doğumlu Gökhan Öztel, 1981 yılında ailesi ile birlikte Bursa’ya taşınmış. 5 yıl Amerika’da Providence, Rhode Island eyaletinde Johnson & Wales Üniversitesi’nde işletme bölümünde okumuş ve 2001 yılında mezun olmuştur.
Askerliğini tamamladıktan kısa bir süre sonra çalışma hayatına atılan Gökhan Öztel, 1981 yılında babası Sedat Öztel tarafından kurulan İlk Etap Etiket ve Ambalaj San. Tic. A.Ş.’nde Genel Müdür olarak profesyonel yaşamına devam etmektedir. 2006 yılında evlenen Gökhan Öztel, Nazlı adında 8 yaşında bir kız ve Sedat adında 8 aylık bir erkek çocuk babasıdır.