Evrim ARAS

Hizmet sınırlarımızı her geçen gün daha da genişleterek müşteri memnuniyetini artırıyoruz
 
Kargo sektörü hızla büyüyen ve dinamik bir sektör. Bu açıdan bir sorun gözükmüyor. Ancak sektörde yaşanan en büyük olumsuzluk rekabet konusunda yaşanıyor. Rekabet için fiyatların aşağıya indirilmesi sonuçta tüm sektöre zarar veriyor.
 
Aras Kargo’nun gelişmelerini ve geldiği noktayı bizimle paylaşır mısınız?
1979 yılında, Aras Pazarlama’nın kurulmasıyla temelleri atılan Aras Kargo artık, 20 Bölge Müdürlüğü, 28 Transfer Merkezi, 754 İrtibat Bürosu, 2500 araçlık filosu ve 7 bin 700 uzman kadrosuyla her ay 6 milyon kişi - kurum ve kuruluşa hizmet veriyor. Ülkemizin bütün il ve ilçelerinde, 1.500’ü aşkın yerleşim birimine hizmet götüren Aras Kargo 800’e yakın yerleşim merkezinde faaliyet gösteren Mobil Servislerle, hizmet sınırlarını her geçen gün daha da genişleterek müşteri memnuniyetini artırıyor.
Aras Kargo, 2001 yılından itibaren teknolojik yatırımların beklenen sonucu vermesiyle birlikte büyüme sürecinde büyük adımlar attı. İnsana ve insan kaynaklarına bakış açısındaki olumlu değişimler ile çalışanları üzerinde motive edici etkiyi yarattı. Hızla büyüyen firma, tümüyle yeni bir yapılanma ve yenilenme sürecine girdi. "Önem Taşır" sloganıyla kurumsal kimliğini değiştirdi. Kargo sektöründe her zaman ‘ilk’leri gerçekleştiren Aras Kargo, müşterilerinden gelen talepler doğrultusunda geçen yıl da onların tüm ihtiyaçlarına seslenen yeni ürünler geliştirdi. Aras Kargo, yeni hizmetlerinin yanı sıra kalite yolculuğunda emin adımlarla ilerliyor. Kal-Der tarafından geçen yıl “Mükemmellikte Kararlılık” belgesiyle taçlandırılan Aras Kargo, 2009’da da EFQM Mükemmellikte Yetkinlik Belgesi almaya hak kazandı.

2010 ve sonrası için Aras Kargo’nun hedefleri nelerdir?
Aras Kargo,“7 Kıtada 7 Yıldızlı Hizmet” konsepti ile başlayan çalışmalarına aynı hızla devam ediyor. Bu amaçla 2010’da bu hedefimize ulaşmak için adımlar atacağız. Verimliliği artıran operasyonel iyileştirmelerimize devam edeceğiz.
2010’lu yıllarda Orta Doğu’dan başlayarak Avrupa ve daha sonra tüm dünyada Aras Kargo şubeleri açarak bir dünya markası olma konusunda aldığımız kararın arkasında durduğumuzu bir kez daha ispatlayacağız.

Sektörün kısa ve uzun vadeli geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Kargo sektörü hızla büyüyen ve dinamik bir sektör.Bu açıdan bir sorun gözükmüyor. Ancak sektörde yaşanan en büyük olumsuzluk rekabet konusunda yaşanıyor. Rekabet için fiyatların aşağıya indirilmesi sonuçta tüm sektöre zarar veriyor. Rekabet artarkan kârlılık azalıyor, bu da sonuçta sektörün gelişimini olumsuz etkiliyor. Türkiye gerek jeo-politik konumu, gerekse genç nüfusu nedeniyle yabancı sermayenin ilgi odağı. Kriz döneminde bile Türk kargo sektörü cazibesini yitirmedi. Yerli firmalar arasında kurulan stratejik ortaklıklar, kimilojistik firmaların yabancı yatırım fonlarıyla temas halinde olmaları sektörde çehresel değişikliğin bir işareti olarak okunabilir. Yeni ortaklıklar ve satın almaları gündeme getirebilir.

Sektörün çözüm bekleyen sorunları ve çözüm önerileriniz neler?
Firmalar mali yapılarını güçlendirerek yeteneklerini artırıcı yatırımlara yönelmelidir. Yine kaliteli insan kaynağı sektörün en büyük ihtiyaçlarından biridir. Özellikle, yüksek personel devir oranı gelişimin önündeki en büyük engeldir. Sektör insan kaynağına ve teknolojiye çok daha fazla yatırım yapmaya devam ediyor. Firmaları fiyatları düşürmek yerine hizmette rekabete yönelmeliler, teknoloji ve insan kaynaklarına yatırım ağırlık kazanmalı. Özellikle nitelikli yönetici bulmakta sorunlar yaşanıyor. Firmalar sorunlarını aşmak ve çağa ayak uydurmak için çabalıyorlar. Ancak, devletin de üzerine düşen görevler var. Bürokrasinin azaltılması çok önemli bir konu, gümrüklerde teknolojik yatırımlara ağırlık verilmesi şart.

Dünya ekonomik krizi Türk Lojistik Sektörünü ve dolayısıyla Aras Kargo’yu nasıl etkilemektedir? Buna karşı alınması gereken önlemler nelerdir?
Küresel kriz taşımacılık sektörünü önemli ölçüde sarstı. En belirgin etkisi isei kârlılık oranlarının önceki yıla oranla düşüş göstermesi. Inovasyona önem veren firmalar bile yatırımlarını ertelemek zorunda kaldı. Birçok firma çalışanlarıyla yollarını ayırdı. Birçok firma pazardan çekildi. Biz önceden hazırlıklı olduğumuz için krizi erken atlattık. Ekonomideki dalgalanmalara rağmen kararlı adımlarla yeniden yapılanma çalışmalarımızı başarıyla uyguladık. Krize rağmen büyümemizi sürdürüyoruz. Kriz, zaten planladığımız birtakım değişimleri hızla gerçekleştirmemiz için bir zemin oluşturdu. Ekonomideki dalgalanmalara rağmen kararlı adımlarla yeniden yapılanma çalışmalarımızı başarıyla uyguladık.

Kriz döneminde Aras Kargo’daoperasyonel verimliliğin sağlanması, bizi parmak ısırtan bir kârlılığa götürdü. Kargo sektöründe her zaman ‘ilk’leri gerçekleştiren Aras Kargo, müşterilerinden gelen talepler doğrultusunda, 2009’da da onların tüm ihtiyaçlarına seslenen yeni ürünler geliştirdi. Aras Kargo, yeni hizmetleriyle müşterilerini memnun etmeye devam edecek.Önceliği verimliliğimizi artıracak projelere verdik. Çalışanlarımızı acente sahibi yaparak hem onları kazandırdık, hem de maliyetleri aşağıya çekerek biz kârlı çıktık. Bölge ve şube birleştirmelerini gerçekleştirdik. 2010’da acenteleşme hızımız daha da artacak. 2008’de koyduğumuz bir ‘dünya markası olmak’ hedefimizden kriz döneminde bile taviz vermedik.