Levent BALKIR Levfu Mağazacılık San. Tic. Ltd. Şti. ve TÜGİAD üyesi

Sosyal Bilinci Yüksek, Toplum İhtiyaçlarına Duyarlı Bir Firma: Levfu Mağazacılık
 
Vizyonumuz: Faaliyet gösterdiği her alan ve coğrafyada lider, şeffaf, tercih edilen, büyüme ve karlılığını sürdürebilen en güçlü ve güvenilir perakende grubu olmaktır.
 
LEVFU Mağazacılık’ın kuruluşunu, tarihçesini ve gelişimini bize anlatır mısınız ?
1991 yılında Heykel Nalbantoğlu’nda Levent BALKIR tarafından kurulan şirket, mağazacılık hayatına yine aynı sokaktaki 16 m2 bir mağazayı devir alarak başlamıştır.
1993 yılına kadar çeşitli markaların ürünlerini satmış, değişen tüketici eğilimlerinin farkına vararak 1993’ün ikinci yarısı kendi markası olan Sunny Jeans’in üretimine başlamıştır.
Levfu Mağazacılık, Sunny Jeans markası ile 1993 yılından 1997 yılına kadar her yıl artan müşteri sayısı ile çok yüksek bir satış grafiğine ulaşmıştır. Fakat yerel markaların sonraki yıllarda aynı performansı sergilemesindeki tereddütler, Levfu Mağazacılığı dünya çapında markaların bayiliğine yönlendirmiştir. Böylece 1997 yılında uluslararası bir marka olan Levi’s®’in bayiliği alınarak mevcut mağazada korner şeklinde satışları yapılmaya başlanmıştır. Aynı yıllarda mağazacılık sektöründeki ihtiyaçları önceden algılayabilen Levfu Mağazacılık, 1998 yılında Zafer Plaza A.V.M. temel aşamasında iki adet mağaza yeri kiralayarak zincir mağazacılığa ilk adımını atmıştır. 1999 yılında Zafer Plaza’da Levi’s® ve Tommy Hilfiger mağazaları açılmıştır. Bu mağazaların kısa dönemde yakaladığı başarılar, Levfu Mağazacılık’ı daha değişik segmentlerde mağazalar açmaya yönlendirmiştir. İleriki yıllarda Levfu Mağazacılık bünyesine, Dockers®, Beymen Club, Accessorize, Gas ve Network markalarını da dahil etmiştir.
1999 ile 2004 yılları arasında geçen sürede Levfu kurumsallaşmayı kendine hedef olarak belirlemiş ve büyümeyi sindirdikten sonra 2006 – 2007 yılları arasında bünyesine 11 yeni mağaza daha ekleyerek perakendede 650 m2 olan satış alanını yaklaşık 10 kat arttırarak 6.000 m2 ye çıkarmıştır. 2008 ve 2009 yıllarındaki krizle birlikte birkaç verimsiz noktayı kapatmış fakat 2010 yılı ile birlikte yine büyümede yeni ivme kazanarak 10 mağazalık yeni projelere imza atmıştır.
Levfu, 2006 yılı sonunda 10 olan mağaza sayısını 2007 yılında 19’a çıkartmış fakat 2008 yılı sonunda dünyada yaşanmaya başlanan mali kriz nedeniyle birçok verimsiz noktayı kapatmıştır. Bu durağanlığı 2010 yılı ile birlikte harekete çevirmiş ve yeni 10 mağaza projesiyle tekrar büyüme yönünde yeni hedeflere koşmaya başlamıştır.
Şirket 2006 yılı Haziran ayına kadar sadece Bursa’da faaliyet göstermiştir. Fakat 2006 yılı Haziran ayında ilk şehir dışı mağazasını Balıkesir ili Susurluk ilçesi Ulusoy Outlet Alışveriş Merkezi’nde açmıştır.
Bünyesinde bulundurduğu marka yelpazesi ile perakende sektöründe C ile A+ arası tüm segmentasyonlara hizmet vermekte.

Vizyon ve misyonunuzdan biraz bahseder misiniz?
Misyonumuz: İnsanların markalarımız sayesinde kendilerini farklı hissetmesini, heyecan duymasını, kendine güvenmesini ve hayatın her anını keyifle yaşamasını sağlamak.

Vizyonumuz: Faaliyet gösterdiği her alan ve coğrafyada lider, şeffaf, tercih edilen, büyüme ve karlılığını sürdürebilen en güçlü ve güvenilir perakende grubu olmaktır.

Stratejimiz: Sürdürülebilir büyüme için ciromuzu arttırmak. Müşteri memnuniyeti ve marka bilinirliğini arttırmak. Kurum kaynaklarımızı doğru yönetmek. Kurum değerlerimize sahip çıkan, yetkin ve başarılı insanlarla çalışmak. Sosyal bilinci yüksek, toplum ihtiyaçlarına duyarlı bir kurum olmaktır.

Kalite Politikamız: Levfu Mağazacılık Üst Yönetimi tarafından kalite anlayışımızı ve amaçlarımızı çalışanlarımıza, müşterilerimize ve tedarikçilerimize anlatmak için belirlenen kalite politikası aşağıdaki prensipleri içermektedir.
Tüm faaliyetlerimizde ISO 9000:2000 Kalite Yönetim Prensiplerini uygulamak.
Müşteri beklentilerinin üzerinde hizmet vererek müşteri memnuniyetini sağlamak,
Tüketici haklarını kanunlar çerçevesinde gözetmek,
Ürün ve hizmetlerimizin kalitesini etkileyen tüm süreçleri çalışanlarımızın katılımıyla sürekli iyileştirmek,
En önemli kaynağımız olan çalışanların motivasyonunu sağlamak ve sürekli eğitim yoluyla mesleki ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak,
Hedeflerimize ulaşmada takım çalışmasını esas tutmak,
Bayiliğini yaptığımız firmalarla karşılıklı işbirliği ve güven içerisinde çalışarak verimliliğimizi arttırmak,
Sosyal bilinci yüksek, toplum ihtiyaçlarına duyarlı bir firma olmak.

Mağazalarımız arasında belirlenmiş olan kriterlere göre düzenlediğimiz yıllık yarışmada birinci, ikinci ve üçüncü mağazalarımızın mağaza müdürleri yurt dışı tatilleriyle ödüllendirilmekte. Ayrıca satış elemanları arasında yapmış olduğumuz yarışmalarda yılın birinci, ikinci ve üçüncü satış elemanları sırasıyla yurt dışı tatili, yaz tatili ve kış tatili ile ödüllendirilmektedir. Sezonsal ve yıllık olarak mağazalarımızın almış olduğu başarı ödülleri bu listeye eklenebilir.

Kurumumuz sürekli olarak yurt dışında her yıl düzenlenen moda fuarları (Bread&Butter), yurt içinde düzenlenen Perakende Günleri Konferansları ve sektörle ilgili diğer fuar ve konferanslara katılmaktadır.

Kurumsal sosyal sorumluluk proje ve girişimleri çerçevesinde; 2007 yılının ilk yarısına kadar firmamızın belirlemiş olduğu kardeş okul ile birlikte yararlı çalışmalar. (Aktivite sponsorlukları, Yemek Yardımları, Giyim Yardımları), Çocuk esirgeme kurumlarıyla (ortaokul veya lise seviyesi) dönemsel olarak yapılan giyim yardımı çalışmaları, Firmada atıl duruma gelen bilgisayarlar ve bilgi işlem araçlarıyla seçilen kardeş okullarda bilgisayar laboratuar çalışmalarına katkıda bulunmaktayız.

LEVENT BALKIR
1968 yılında Burdur’da doğdum. İlk ve orta okulu Burdur’da bitirdikten sonra liseyi Bursa Erkek Lisesi’nde üniversiteyi de Uludağ Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor bölümünde okudum. Meslek hayatıma 1991 yılında Bursa’da 16 m2 bir mağaza açarak başladım, şu anda 20 mağazalık 5600 m2 ve 200 personelden oluşan hazır giyim perakendesi operasyonunu yönetiyorum. Temsilciliğini yaptığımız markalar arasında Beymen, Beymen Club, Network, Fabrika, Altınyıldız Classicss, Beymen Bussines, Tommy Hilfiger, Camper, Accessorize, Levis ve Dockers’ı sayabiliriz. Evliyim, çocuğum yok.