Philippe GIRAUDEAU

Hayat branşında birinciyiz yerimizi koruyacağız
 
Hayat primi üretiminde 2008 yılının ilk yarısını 186 milyon 68 bin 238 YTL ile kapatan Başak Groupama yüzde 22.1'lik pazar payı ile bu sektörde birinci sırada yerini aldı. "Hayat branşında her 4 poliçeden biri bize ait" diyen Başak Groupama Emeklilik Pazarlama ve Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Philippe GIRAUDEAU, hedeflerinin liderliklerini korurken pazar payını da artırmak olduğunu söyledi.
Hayat branşında sağladıkları başarıyı emeklilik şirketlerinin tümünün bireysel emeklilik satışı üzerine yoğunlaşırken, kendilerinin bu alana özen göstermelerine bağlayan GIRAUDEAU, "Bunu yaparken bir yandan piyasa ihtiyaçlarını analiz edip, diğer yandan da bankaların bireysel bankacılığa eğilmesiyle beraber banka sigortacılığına yepyeni ürünler kazandırmaya çalışıyoruz" dedi.
 
Başak Groupama Emeklilik olarak hayat branşında yıl sonunda yaklaşık 300 milyon YTL`Lik bir üretim rakamını ulaşmayı hedeflediklerini de kaydeden GIRAUDEAU, yeni sosyal güvenlik düzenlemesini düşününce yaş ve prim gün sayısı artırımıyla emekliliğin daha da zorlaşacağını söyledi. GIRAUDEAU, şöyle devam etti: "Bu durumda daha kısa vadeye hitap eden hayat sigortalarına olan talep canlanmalı. Üstelik yeni Hayat Sigortaları Yönetmeliğinin birikimli ürünlere getirdiği kesinti yapısı müşteriler için daha avantajlı. Kesintiler azaldığı için müşterinin ödediği primlerinin neredeyse tamamı yatırıma yönlenecek. Doğru tanıtım, doğru ürün seçimi ve doğru finansal planlama yapıldığı takdirde hayat sigortacılığında birikimli ürünler çok avantajlı hale gelecek. Öte yandan konut kredilerine bağlı kredi hayat sigortaları ve uzun süreli hayat yani risk teminatlı ürünler popüler olmaya devam edecektir. Bu ürünler de müşteri ihtiyacına göre daha önce Türkiye’de olmayan irade dışı işsizlik gibi teminat türlerini beraberinde getirecektir."
Başak Groupama olarak Başak Groupama Emeklilik ve Başak Groupama Sigorta müşteri datalarını ortak bir veri ambarında birleştirmek üzere çalışmalar yürüttüklerini ifade eden GIRAUDEAU, "Bu işlem sonrasında yürütülecek segmantasyon çalışmalarında ilgili müşterinin Başak Groupama’ya sağladığı toplam katkıya bakmakla birlikte ayrı ayrı her iki şirkete de sağladığı katkı da göz önünde bulundurulacak. Ayrıca segmantasyon çalışmalarında kullanılmak üzere dünya çapında kabul görmüş bir yazılımın alınması için çalışmalar yapıyoruz. Segmantasyon çalışmaları sonucunda müşterilerimize bulundukları gruplara yönelik kampanya ve aktiviteler ile uygun ürünler sunulacak" diye konuştu.
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) ve Business Intelligence (İş Zekası) hedeflerini gerçekleştirmek için gelişmiş bir bilişim yapısını yürürlüğe koyacaklarına da dikkat çeken GIRAUDEAU, herşeyden önemlisinin bilgiyi yerinde toplamaya imkan veren tutarlı bir veri ambarına sahip olmak gerektiğini söyledi. GIRAUDEAU, şunları söyledi:
"Veri ambarının bilgi kaynağı olacak ticari ağları, acenteleri ve çağrı merkezini, mümkün olan en fazla ölçüde bir araya getirmeyi unutmamak gerekiyor. Daha sonra seçilmiş olan araç, bilgileri kendi aralarında birbirleriyle bağlantılı kılabilmemize imkan vermeli ve her müşteri ile ilgili olarak bize tutarlı görüntüler verebilmeli. Bu da, her müşteri segmenti ile uyumlu teklifleri inşa etmeye imkân veren bir çalışmanın tabanı olacaktır. Müşteriyi daha iyi tanıdıkça, o ölçüde, ihtiyaçlarına cevap veren ürünleri, teklifleri, “paketleri” ona önerebilirim. Başarının sırrı burada:müşterinin gerçek ihtiyaçlarına cevap verebilmek. Ama bunun için, onu tanımam, niçin bu veya başka bir ürünü aldığını ve en önemlisi belli bir ürünü niçin almadığını bilmem gerekiyor."