Bekir KOYUNCU

Teknolojisi ve kalitesi ile dünya çapında kendini kanıtlamış markaların ürünlerini sunuyoruz
 
Bilişim alanında, Türkiye’ye teknolojisi ve kalitesi ile dünya çapında kendini kanıtlamış markaların ürünlerini sunmaktayız.
 
Bize Bekir KOYUNCU’yu ve kuruluşundan bugüne şirketinizi tanıtır mısınız?
Kayseri Yahyalı 1974 doğumluyum. Doğu Akdeniz Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümünden 1997yılında mezun olduktan sonra 1997-98 yıllarında Amerika Birleşik Devletleri’nde eğitimime devam ettim.1998’den itibaren de Koyuncu Elektronik Firmasının büyümesine hizmet etmeye çalışıyorum. Evli ve 2 çocuk babasıyım. Yıllar içinde ailenin diğer şirketlerinde de yönetim kurullarında görev aldım.
Koyuncu Elektronik’in temel faaliyet alanı teknoloji ürünlerinin Türk kullanıcısına erişiminde üreticiden satış kanalına sağlıklı bir köprü oluşturmaktır. Bizim ticaretimizde temel prensip olarak belirlediğimiz üründe, kanal yönetiminde, talep oluşturmada ve satış sonrası hizmette doğruları bir araya getirmek kurgusu sağlıklı köprü kavramımızı ifade ediyor. Bilişim alanında, Türkiye’ye teknolojisi ve kalitesi ile dünya çapında kendini kanıtlamış markaların ürünlerini sunmaktayız. Türkiye’yi yurt dışı pazarlarda satılamayan ürünlerin ucuz fiyatlara boşaltıldığı bir pazar olarak görmüyoruz. Ülkemizin ürün kalitesinden ödün vererek fiyat odaklı bir pazar haline getirilmesine karşıyız. Bu amaçla AMD, Babylon, BenQ, Bigg, Creative, Dell, Fujitsu, I-Mate, Konica Minolta, Powercolor, Palit, Microsoft, MSI, Packard Bell, Samsung, Tp-Link gibi dünya çapında kalitesi ile kendini kanıtlamış markaların ürünlerini Türkiye’de satışa sunuyoruz. Tabi ki satışa sunduğumuz ürünlerin kullanıcılara daha iyi fiyatlara erişmesi için sürekli uğraşıyoruz ama sade ucuz olsun diye kaliteden ve hizmetten ödün vermiyoruz. Yıllar boyu süregelen yükselişimizin arkasındaki temel faktörlerden birisi olan “doğru ürün” anlayışımızın hem Türk kullanıcısı hem de satış kanalı tarafından kabul gördüğünü yükselişe bakarak söyleyebiliriz.
Ancak ürünün tek başına hiçbir şey ifade etmediğini düşünüyoruz. Satış kanalının doğru kurgulanması ve yönetilmesi de en az ürün kadar önemli.
Türkiye’de “büyük perakende mağazalar, geleneksel bilgisayar bayileri ve çözüm ortakları” olmak üzere üç temel satış kanalı var. Biz her üçüne de kendi ihtiyaçları ve kanalın dinamikleri doğrultusunda en iyi şekilde yaklaşmaya uğraşıyoruz. Her üç satış kanalı için farklı satış birimimiz ve satış yönetimimiz var. Kanallar arasındaki farklılıklar bu kanallarla birlikte yapılan iş geliştirme çalışmalarını da farklılaştırıyor. Koyuncu Elektronik her müşterisinin iş modelini, imkanlarını daha iyi anlayıp her müşterisi ile daha büyük işler yapmanın arzusunda ve gayretindedir.
Tabi ki talebi oluşturup ürünü satmakla iş sonuçlanmıyor. Satış sonrası destek en önem verdiğimiz konuların başında gelmekte. Kullanıcıların satın aldıkları ürünler hakkında çevrelerini etkilemelerini en büyük pazarlama aracı olarak görüyoruz. Bu doğrultuda bitmiş ürünlere doğrudan tüketici desteği verirken, bilgisayar parçalarına satış kanalı üzerinde destek vermekteyiz.
Türkiye’de bilişim sektörünün son birkaç yıldır yakaladığı yükseliş trendini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bilişim ürünlerinin kullanımında ve satışında çok ciddi bir değişim yaşanmakta. ‹nternet ve dijital ürünlerin hayatımıza girmelerinin yanında, tüketici davranışlarındaki değişiklikler, bilişim pazarının koşullarını yeniden tanımlıyor. Bu bağlamda bilişim sektörü toplumun en dinamik, dünya ile paralel büyüyen ve son çıkan ürünleri kullanan veya ihtiyaç listesinde üst sıralara koyan bireylerinin toplamda sağladığı sinerji ile yükseliyor. Bu değişim sadece çözüm geliştirici veya satış temelli bilişim firmalarını değil, işinin tanımında bilişim geçen her birey ve organizasyonu yakından ilgilendiriyor.
Orta ve uzun vadede sektörün geleceğine dair tahminleriniz nelerdir?
Yerel oyuncuların büyümesi yanında yurtdışı kaynaklı büyük firmaların pazarımıza gelmesiyle özellikle bilişim zincirinin her segmentinde hissedilecek bir değişim olacağını öngörüyoruz. Değişime ayak uydurma ve etrafımızdaki fırsatları yakalama isteğimiz ve bu konudaki becerimiz sektörümüzü güzel sonuçlara eriştirebilir.
Her köşesi fırsatlarla ve yeni yeni alt iş alanları ile dolu bilişim sektörü mutlaka mevcuttan daha iyi ve oturmuş bir sektör haline gelecektir.
Global durgunluğun tüm sektörlerde yaşanan olumsuz etkilerinin mümkün olduğunca hasarsız atlatılmasını ve sektörümüzün sağlıklı büyüme trendini önümüzdeki yıllarda da devam ettirmesini temenni ediyorum.