İlker OVACILLI As Karo Genel Müdürü & TÜGİAD Çukurova Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi

“Doğal Mermer, Granit, Bazalt ve Andazit Taşlardan Daha Dayanıklı Terrazo ve Prekastlar Üretebiliyoruz”
 
Türkiye’de karoların birim fiyatlarının yenilendiğini vurgulayan As Karo Genel Müdürü İlker OVACILLI, “Bu sayede geçmiş yıllara göre projede karo ve prekast grubu daha fazla pay kazandıracak duruma geldi ” dedi.
 
Mersin’in Tarsus ilçesinde Bekir OVACILLI tarafından 1974 yılında kurulan As Karo, Ar-Ge çalışmaları sonucunda ürettiği inovatif ürünleri ile 42 yıldır sektörün öncü firmaları arasında yer alıyor. Türkiye’de karo üretiminde kapasite açısından ilk 3 firma arasında yer alan As Karo, 6 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 35 bin metrekare alanda faaliyet gösteriyor. Takım ruhu ile çalışan yetişmiş 90 kişilik kadroları ve teknolojik alt yapıları ile yıllık 1,8 milyon metrekare üretim kapasitesine sahip olduklarını söyleyen As Karo Genel Müdürü İlker OVACILLI, terrazo karo, merdiven basamakları, kaldırım karoları, banklar, washbeton karolar, harpuşta ve denizlikler gibi çok çeşitli ürün gamlarının olduğunu kaydederek, “Bugün 1.200’den fazla çeşide sahip olan ürün yelpazesi ile As Karo üretimde kullandığı ileri teknolojinin yanında Ar-Ge çalışmalarıyla da müteahhit, mimar, mühendis ve nihai kullanıcılara yapı bitirme elemanlarında sürekli yeni seçenekler sunuyor” dedi.

Türkiye’de karoların birim fiyatlarının yenilendiğini ifade eden OVACILLI, artık bazalt tanecikli, granit tanecikli, kuvars tanecikli, andezit tanecikli, terazzo karo gibi farklı çeşitli ürünlerin fiyatlandırılmasının da farklı olduğunu aktararak, eskiden genel tanımlar olduğunu ve detaylı bir fiyatlandırma olmayınca özellikli ürünlerin tercih edilmediğini dile getirdi. “Ürünler detaylandırılınca özellikli ürünlere olan talep de arttı ve karoların birim fiyatlarının hepsi yenilendi ve şuan mükemmel hale geldi. Doğal andezitden daha dayanıklı terazzo andezit, doğal bazalttan daha güçlü terazzo bazalt üretimi yapabiliyoruz.
Şuanda doğalından daha uzun ömürlü, daha dayanımlı, daha kuvvetli, daha az su emen ve daha az aşınan ürünler üretebiliyoruz. Buna bağlı olarak talepler de arttı. Tercih olmasının sebebi de bu ürünlerin gücü ve fiyatı ile ilgili. Birim fiyatlarının yenilenmesinden dolayı alıcılar artık bu ürünlerin de kullanılabileceğini ve kullanırken de para kazabileceğini öğrendi. ” dedi.

“Doğal ahşap görünümlü beton levha ve plaka üretimine başlayacağız”
Ürün çeşitlerini yeni yatırımlarla sürekli artırdıklarını dile getiren İlker OVACILLI, 2015 yılında ÇKA’dan da destek alarak 2 milyon TL’lik pres makinesi yatırımı yaptıklarını ifade ederek, bu yatırımla 60x60 cm ebatlarında karolar üretmeye başladıklarının bilgisini verdi. Ayrıca cephe kaplama levhaları da üretebiliyor hale geldiklerini vurguladı. “Sektörde daha güçlü bir konuma geldik” diyen OVACILLI, üretim kapasitelerini de yıllık 1,2 milyon metrekareden 1,8 milyon metrekareye çıkardıklarına dikkat çekerken, 2016’da da yeni ürün üretimine ağırlık vereceklerine işaret edip, doğal ahşap görünümünde beton levha ve plaka üretimine başlayacaklarını ifade etti. Ahşaptan ayırt etmesi mümkün olmayan beton plakalar üreteceklerine vurgu yapan OVACILLI, “Ar-Ge çalışmalarımız sonucu geliştirdiğimiz bu ürün lüks yapıların iç mekanlarında dekor amaçlı kullanılıyor. Bu üretimi yapabilen ender firmalardan olacağız. Genellikle sanayi alanlarında kullanılan ürünler üretiyoruz. Bu üretimle lükse de hitap edecek ürünler ile ürün gamını genişleteceğiz.” şeklinde konuştu.

“Karoların üzerine resim veya yazı işleyebileceğiz”
Ar-Ge çalışmalarının aralıksız devam ettiğini vurgulayan OVACILLI, şuan karoların üzerinde printerdan yazı veya resimlerin işlenebileceği bir teknoloji üzerinde çalıştıklarını ifade ederken, bunun için bir proje hazırlayarak KOSGEB’e sunduklarını aktardı ve projelerinin kabul edildiğini dile getirerek “Bu üretim Türkiye’de ilk olacak” diyen İlker OVACILLI, 7,8 milyon TL’lik bir yatırımla 2017’de üretime başlamayı hedeflediklerinin altını çizdi.

“30’a yakın ülkeye ihracat yapıyoruz”
İlker OVACILLI, Türkiye genelinde hizmet verdiklerini aktarırken, son 5 yıldır ürünlerini ihraç ettiklerini söyledi ve yeni ürünlerle birlikte ihracattaki etkinliklerini de artırmak istediklerini ifade ederken, şuan üretimlerinin yüzde 15’ini ihraç ettiklerini ve bu oranı yüzde 40’lara çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı. Şuan Avrupa ağırlıklı olmak üzere 30’a yakın ülkeye ihracat yaptıklarını dile getiren OVACILLI, Fransa ve Singapur’a ihracata başlamak için girişimlerinin olduğunu aktararak Avustralya’da iki bayilerinin olduğunu ifade etti ve Britanya’da da satış ofis açtıklarını dile getirirken ayrıca 6 ülkede direk kendilerine bağlı satış ofislerinin de bulunduğunu anlattı.