İLKİM SANCAKTAROĞLU

Otomobil Ve Kadınlar
 
Türkiye'de özellikle büyük şehirlerde, çalışan kadın sayısının artması ile birlikte, trafikte daha fazla sayıda kadın görmeye başladık. Kadınlar hem kendileri için otomobil alıyorlar hem de eşleri ya da yakın çevrelerinin seçimlerinde etkili oluyorlar. Böylece kadınların araç satın alırken nelere dikkat ettiği, firmalar açısından büyük önem kazanıyor.
 
Kadınlar ile erkekler, diğer pekçok konuda olduğu gibi otomobil tercihlerinde de birbirinden ayrılıyor. Erkekler bir otomobilden güç, hız, performans, yakıt ekonomisi, daha sert ve kaslı dizaynlar beklerken, kadınların tercihlerinde estetik önem kazanıyor dolayısıyla da otomobil seçerken, tasarımına önem veriyorlar. Nissan ürün gamı açısından kadınların tercihlerini değerlendirecek olursak; Aileleriyle birlikte yolculuk eden kadınlar, geniş bagaj imkanı, fonksiyonel arka koltuk yapısı, 13 adet küçük saklama alanı bulunması gibi özellikler nedeniyle Note`u tercih ediyor. Micra ise kadınların en çok tercih ettikleri araçların başında geliyor. Micra’da bayan kullanıcı oranı %65.

Yaptırdığımız araştırmalarda bayanların Micra’yı tercih etme sebebleri; %33 sıradışı tasarım, %11 park etme kolaylığı olarak kendini gösteriyor. Diğer tercih sebepleri ise; uygun fiyatı, donanımı, tavsiye edilmesi ve ekonomik olması olarak sıralanıyor. Bu araştırmadan da anlaşılacağı gibi kadınların Micra’da ilgi gösterdiği en önemli özellik “sıradışı tasarım”. Çünkü kadınlar genelde otomobilde estetik ve dizayna önem veriyorlar. Rutin dışında, farklılaşan ve sevimli otomobiller kadınlar için bir çekim merkezi oluşturuyor. Özellikle Micra`yı bir ulaşım aracı olarak algılamanın ötesinde, kendi hayat tarzlarının dışavurumu gibi kullanıyorlar. Giydikleri çizme, ya da kullandıkları aksesuar ne kadar önemliyse, Micra’yla da aynı şekilde duygusal bir bağ kuruyorlar. Micra kullanıcısı bayanlar; 26-35 yaş aralığında, Tutucu olmayan, farklı olmaktan hoşlanan, teknolojiye ve yeniliklere açık olan, çoğunluğun peşinden gitmeyen, heyecanlı ve çoşkulu bir yaşamı seçen iddialı kişiler. Micra’yı tercih edenlerin %65’i bayan ve %76’sı da üniversite mezunu. Dizayn dışında segmentindeki en teknolojik ve fonksiyonelaraç olması da, Micra`nın tercih edilmesinin diğer bir nedeni. Micra`nın kullanıcısına sağladığı fonksiyonel özelliklerin en başında segmentinde hiç bir rakipte bulunmayan yolcu koltuğu altındaki saklama bölmesi geliyor. Çantalarını ya da değerli eşyalarını bu bölüme saklayan Micra sahipleri, son dönemde artan kapkaç olaylarına karşı kendilerini korumaya alabiliyor. Bunun dışında arka koltukların kayar olması sayesinde bagaj alanı ve oturma bölgesi optimum bir şekilde kullanılabiliyor. Torpido gözünde bulunan özel bir rafkullanıcısına ince düşünülmüş detaylar sunuyor. Teknolojik özellik olarak; akıllı anahtar, otomatik yanan farlar ve yağmur sensörlü silecekler bulunuyor. Bunun dışında akıllı aydınlatma sistemi ile kullanıcısının eve kadar güvenli bir şekilde gitmesini sağlıyor. Tüm bu detaylar kadınların hayatını kolaylaştırıyor.

Son dönemde kadınlar şehir içi kullanımda genelde yerden yüksek, güvenli ve konforlu SUV araçları tercih ediyorlar. Nissan bunun için şehir içi kullanıma uygun SUV olan Crossover`ı kadınların beğenisine sunuyor. Qashqai bu anlamda kadınların tüm beklentilerine cevap vermeyi amaçlıyor.

Nissan’ın vizyonu tüm dünyada çok açık ve net.Nissan müşterilerine üstün değerler sunarken, benzersiz ve yenilikçi bir hizmetanlayışıyla hayatlarını zenginleştirmek için çalışıyor ve kendi sınırlarını zorluyor.

Nissan bu zorlamayı tek kelime ile özetliyor SHIFT_ .... yani “değişim”. Bu slogan ilk olarak “Shift_expectations” (beklentilerinizi _ değiştirin) ile başladı. Bugün ise “SHIFT_” konsepti, bizim operasyonel gelişimimiz için önemli bir anlama sahip. Düşünce kalıplarını yıkarak, çalışma tarzını değiştirerek, hedef için mücadele ederek, yeni ve daha yüksek değerler yaratarak “değişiyoruz”. 2006 yılında “Shift_to_one” konseptini sunduk. Bu, her bir müşterinin “özel olduğu düşüncesi ile oluşturulmuş bir marka stratejisidir.

Her araçta olduğu gibi Qashqai geliştirilirken de bu stratejiden yola çıkılarak müşteri ihtiyaçları göz önünde bulundurulmuştur.

Binek modellerde; çok uzun zamandır; klasik performans sunan, yetenekli ancak ilham vermeyen, tahmin edilebilir ve sıradan otomobiller üretilmekte. Tüketiciler, artık açık şekilde “Bundan fazlasını istiyoruz” diyorlar.

Ama bu konuda pek çok çelişkili istekleri var. İnsanlar;“Pratik vemükemmel iç donanıma sahip, kendilerini emniyette hissedecekleri, ancak şehir için çok büyük olmayan araçlar istiyor.

Nissan bu zor isteklerin hepsine cevap verebilecek bir araç geliştirdi; İşte bu araç Qashqai.

Adını İran` ın Zagros dağlarında yaşayan göçebe bir kabileden alan Qashqai, son yıllarda gelişmekte olan ve daha çok lüks markalarla özdeşleşen Crossover segmentinde yer alıyor. Crossover araçları; binek araçların performans ve konforunu SUV özellikleri ile birleştiği bir sınıf olarak tanımlayabiliriz. Qashqai; yüksek sürüş pozisyonuna rağmen mükemmel yol tutuşu ve güvenlik ekipmanları ile sürücüsüne güven veriyor.

Bir SUV aracın sunduğu yerden yükseklik, kullanıcıya verdiği emniyet hissi, binek modellerdeki konfor ve performans Qashqai’ye kimliğini kazandıran ana özellikler. Qashqai; dinamik dizayn, sürüş performansı, cezbedici ve kaliteli iç tasarım arayan geniş bir müşteri kitlesinin istekleri göz önüne alınarak geliştirilen ilk araçtır. Avrupa da yılda ortalama 100.000 adet Qashqai satışı gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Bu satışın Avrupa’da %80’inin, Türkiye’de ise %90’ının ilk kez bir Nissan aracına sahip olacak müşterilere yapılması beklenmektedir.

Türkiye’de “Asi Şehirli” olarak konumlandırılacak Qashqai’nin, klasik sedan/HB/MPV otomobil kullananlardan, daha küçük ve çevik 4x4 ve SUV araç arayanlara kadar geniş bir müşteri kitlesinin ilgisini çekmesini bekliyoruz. Bu söylediğimiz pazar büyüklüğü yaklaşık olarak 170.000 adet potansiyel müşteriye karşılık geliyor. Özgün tasarımı ve güven hissini pekiştiren yüksek sürüş pozisyonu ile müşterilerin kalbini kazanacağına inanıyoruz. Hedef müşterilerimizi; evli ve çocuklu, yeniliğe açık, kendisine şehir içinde ve dışında kaçamaklar yaratıp hayattan keyif almasını bilen grup olarak tanımlıyoruz. “Crossover” ve “yüksek sürüş pozisyonu” 2007’nin anahtar sözcükleri olacaktır.