RAMAZAN KAYA

Bugüne Kadar Distribütörlüğünü Almak İstediğimiz Markaların Hepsini, Rakiplerimizin Arasından Sıyrılarak Aldık
 
Saat & Saat firması 1971 yılında bu sektöre aile şirketi olarak girmiş. Firmanın saat sektöründeki girişimleri, başarıları, distribütörlüğünü aldığı markalarla ilgili Ramazan KAYA’dan bilgi aldık.
 
Saat sektörüne 1971 yılında aile şirketi olarak başladık. Kurucusu dayım olan aile şirketine daha sonrasında ben ve ağabeyim Hamza Bey de dahil olduk. 70’li 80’li yıllarda Tahtakale’de toptan iş yapılıyordu. 1994 yılında Adidas markasının Türkiye distribütörlüğünü aldık. Bu bizim için değişim dönemi oldu. Daha öncesinde toptan çalışıyorduk. 10.000 saat ithal ettiğimiz zaman 5-10 tane ara toptancıyla dağıtılır, işimize bir sonraki partinin gelmesinde devam ederdik. Çok kolay ve rahat bir işimiz vardı.
Adidas distribütörlüğünü almamızla sistem değişti.Daha profesyonelce çalışmamız gerekti. Ürünümüzün perakende fiyatını belirlememiz, bayilik ağını kendimizin oluşturması gerekiyordu. Perakende fiyatının da, bayi toptan fiyatının da fiks olması gerekiyordu.
Dolayısıyla profesyonellik gerekiyordu. İşi profesyonelleştirmek çok zor bir uğraştı. Marka ve fiyat farkı vardı, ciddi bir servis istiyordu. Biz bunu iyi yaptığımıza inanıyoruz. Adidas’ın arkasından Esprit’nin distribütörlüğünü de aldık. Onu da oturtmayı başardık. Bu başarımızın akabinde elimizdeki dünya markaları bize referans oldu. Donna Karan’ı, Diesel’i, Armani’yi aldık; derken bugün 20 markaya ulaştık. Türkiye’de ki bayilik ağına en güçlü ve en büyük satış organizasyonu ekibine sahibiz.
Saat & Saat’in onur kaynaklarından bir tanesi de bugüne kadar distribütörlüğünü yaptığımız markalardan hiçbir uyarı almamak olmuştur. Aksine hep ödüller aldık. Diğer dünyadistribütörlerinin de katıldığı toplantılarda Türkiye olarak hep ön plana çıktık. Konuşmacı olduk. Markaların gerek reklam, gerekse dağıtım ağlarını nasıl yaptığımızı anlattık. Bu bizim öğünç kaynağımız oldu. Şu anda en güçlü dağıtım ağı ve reklam organizasyonuna sahip şirketlerden birisiyiz. En büyük özelliğimiz ayda bir bayilerimizi ziyaret etmemizdir. Bayinin Van’da, Malatya’da veya İstanbul’da olması hiç farketmez. Sipariş alınır alınmaz hiç önemli değil, sıkıntıları varsa giderilir.Son derece profesyonelce çalışıyoruz. Sattığımız bütün ürünlerin detaylarını toparlar, rapor haline getirir ve çalıştığımız firmalara göndeririz.
Firmalarda "Eğer diğer distribütörlerimiz de sizin kadar çalışsa bizim distribütörlerimizi ziyaret etmemize gerek kalmaz, masa başından işimizi çok daha iyi yaparız" demişlerdir. Bayilikleri onaylamadan evvel fotoğraf çekiyoruz ve onayını yurtdışından alıyoruz. Dolayısıyla hangi kalitede bayilikler verdiğimizi ziyaret etmeden biliyorlar. Hangi modeli hangi bayimize sattığımızı en ince detaylarıyla ana firmalara bildiriyoruz, o yüzden bize ancak nezaket ziyaretine geliyorlar. Bugüne kadar distribütörlüğünü almak istediğimiz markaların hepsini, rakiplerimizin arasından sıyrılarak aldık. Bundan sonra da böyle devam edeceğini umuyoruz. Elimizdeki markaların hepsi birbirinden kıymetli. Moda markaların satışında güçlük çekmiyoruz.
Mesela Armani… Zaten nihai tüketici Armani markasının kalitesinin nerelerde olduğunu çok iyi biliyor. Diesel markasına döndüğümüz zaman; modelleri Diesel kullanıcısıyla o kadar örtüşüyor ki, Diesel alıcıları tarafından kapışılıyor.Bunların ikisi de birbiriyle alakası olmayan ürünler. Valentino’ya baktığımızda çok abiye, çok klas, çok zarif… Sadece doğru noktalara doğru servisleri vermek, satış sonrası hizmetimizi doğru yapmak. Bunlar bizim satışımızı ve ticaretimizi kolaylaştıran etkenler.
İstanbul ticaretin ağırlıklı döndüğü şehir olduğu için bizim satışımız da ağırlıklı olarak İstanbul’da, ama Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Antep, Denizli ve güney bölgesinde de satışımız var. Bizim öyle markalarımız var ki, fiyat grubu olarak Van’daki, Hakkari’deki müşteriye de hitap ediyor.Türkiye’de ayak basmadığımız il yok.Satış sonrası hizmetiyle, reklam planlamamız ile, müşterilere verdiğimiz hizmetle, elimizdeki markaların gücüyle çok iddialıyız.
En son Puma markamızın lansmanını yaptık, şimdi de bütün Türkiye’de dağılımını yapıyoruz. Puma markası zaten dünyada son beş yılın gerek koleksiyonuyla, gerek kalitesiyle, gerek markasının imajıyla yükselen trenddi. Buna şimdi bir de saati eklendi. Bütün dünyayla birlikte Türkiye’de de, beklenenin de üstünde güzel bir koleksiyonla satışa sunuldu. Bundan da çok güzel sonuçlar bekliyoruz.