Barry Callebaut

Hızla Büyüyen Türk Çikolata Pazarına, Dünya Devi Barry Callebaut Desteği Geldi
 
Türkiye ve komşu pazarlarda gelişme hedefleyen dünya lideri Barry Callebaut, ilk entegre üretim tesisini Eskişehir’de açtı. Barry Callebaut, Türkiye’deki müşterilerine pazarlarını büyütmek ve geliştirmek icin destek olmaya geldi. Son teknoloji harikası olan Eskişehir çikolata üretim tesisi, ilk aşamada yılda 14.000 ton çikolata üretecek. Barry Callebaut tüm EEMEA bölgesindeki operasyonlarına (Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Türkiye merkezinden yeni bir köprü oluşturuyor.
 
Yüksek kaliteli kakao ve çikolata üretiminde dünya lideri olan İsviçre merkezli Barry Callebaut, Ekim 2012’de yatırımını duyurduğu, Türkiye’deki ilk çikolata fabrikasının resmi açılışını 2 Ekim’de yaptı. Eskişehir’de açılan son teknoloji harikası tesislerde, ilk aşamada yılda 14.000 ton çikolata üretilecek. Üretim tesisine yapılan toplam yatırım tutarının 16 milyon CHF (35 milyon TL / 13 milyon EUR / 17 milyon USD) olduğu açıklandı. Türkiye’nin Orta Anadolu bölgesinde yer alan Eskişehir, mevcut ve potansiyel yeni çikolata pazarı müşterilerine yakın bir konumda bulunuyor. Eskişehir üretim tesisi, Barry Callebaut’un hızla büyüyen Türkiye çikolata pazarına girişi ve şirketin EEMEA bölgesinde yeni olanaklar yaratması için yerel üs görevi üstlenecek. Barry Callebaut CEO’su Juergen B. Steinemann, “Türkiye’deki ilk ve EEMEA bölgesindeki ikinci çikolata fabrikamızı açıyor olmaktan büyük bir heyecan duyuyoruz. Türkiye’deki bu yeni yatırımımız, hızla büyüyen çikolata pazarlarındaki genişleme stratejimize yönelik atılmış önemli adımlardan biridir. Eskişehir üretim tesisimizin, hızla büyümekte olan Türkiye ve komşu pazarlardaki, ileriye yönelik hedeflerimiz açısından daha güçlü bir konuma gelmemizde yardımcı olacağını düşünüyoruz” dedi. Açılış töreninde konuşan Barry Callebaut EEMEA Başkanı Filip De Reymaeker, “Türkiye, dünyada en hızlı büyüyen çikolata pazarları arasında beşinci sırada bulunuyor. Yüksek kaliteli çikolata üretimi, teknik hizmetler ve yeniliklere olan talebin hızla artış gösterdiği bu pazarın, bizim için önemli bir büyüme potansiyeli oluşturduğu düşüncesindeyiz. Eskişehir’in merkezi konumunun, hammadde kaynaklarına çok daha yakın olması ve fabrikamızın, hizmet vermeyi arzuladığımız müşterilerimize 400 kilometrelik bir alan içerisinde bulunması nedeniyle büyük avantaj sağlayacağı inancındayız ” dedi. Türkiye’de çikolata tüketimi, kişi başı 2 kg ile, halen düşük bir seviyede bulunmaktadır. Bununla birlikte, yerel çikolata ürünleri pazarının toplam hacmi, son beş yıl içerisinde yaklaşık %50 artışla 125.000 tona ulaşmış durumdadır. Pazarın, 2013- 2018 yılları arasında, yılda % 6’nın üzerinde artış göstererek – yıllık %1 ila %2 olan global çikolata pazarındaki uzun vadeli ortalama büyüme oranının çok üzerinde - büyümeye devam etmesi beklenmektedir. Barry Callebaut, EEMEA bölgesindeki ilk çikolata fabrikasını, 2007 yılında Moskova’nın 60 km güneyinde yer alan Chekhov’da açmıştır. Şirketin EEMEA bölgesindeki yıllık satış hacmi, o tarihten bu yana iki haneli oranlarda artış göstermektedir. Bölge merkezini, bu yılın başlarında İstanbul’da konumlandıran Barry Callebaut, Kasım 2013’te, yine İstanbul’da çikolatacılar, pasta şefleri, fırıncılar, oteller, restoranlar ve hazır yemek firmaları gibi profesyoneller için bir eğitim merkezi işlevi görecek olan Chocolate Academy™’yi açacaktır. Şirket ayrıca geçen yıl, Belgrad, Sırbistan’da satış ofisi açmıştır. Merkezi Zürih olan Barry Callebaut, kakao çekirdeği satın alımından, çikolata üretimine kadar her aşamada yüksek kaliteli kakao ve çikolata üretiminde dünya lideri bir kuruluştur. Barry Callebaut, 2011-2012 mali yılında 4,8 milyar İsviçre Frangı (4,0 milyar Avro / 5,2 milyar ABD Doları) civarında satış gerçekleştirmiştir. Barry Callebaut’un tahmini yıllık gelirinin, kısa bir süre önce Petra Foods’dan devraldığı kakao fabrikası dahil, yaklaşık 6 milyar İsviçre Frangı (4,9 milyar Avro / 6,4 milyar ABD Doları) olması beklenmektedir. Şirket 8000’den fazla çalışanıyla dünyanın çeşitli yerlerinde toplam 50 üretim tesisi işletmekte ve ürünlerini 100’den fazla ülkede satmaktadır. Barry Callebaut, çikolatacılar, pasta şefleri, fırıncılar, oteller, restoranlar ve hazır yemek firmaları gibi profesyonel ve özel tasarım çikolata kullanıcılarından endüstriyel gıda üreticilerine kadar tüm gıda endüstrisine Callebaut® ve Cacao Barry® adı altında ürün tedarik etmektedir.