MUHTEREM İLGÜNER

Türkiye’nin Şehir Ve Yörelerini Markalaştırarak Zenginlik Elde Edeceğine İnanmaktayız
 
Brandassist markaya derinlik ve Türkiye’ye “artı değer” kazandırılması amacıyla kurulmuş bir marka danışmanlık şirketidir. İnancımızı buzdağı ile daha kolay tarif edebildiğimize inanmaktayız. Şöyle ki; bir buzdağının hacminin %90’ı suyun altındadır. Ancak %10’luk bölümü suyun üzerinde görülür. Güçlüğü ve ciddiyeti kavranamamış konuları anlatabilmek için “buzdağının tepesi” ibaresi kullanılır.

Ülkemize artı değer kazandırmanın ancak derinliğine marka anlayış ve uygulamaları ile mümkün olabileceğine olan inancımız nedeniyle verdiğimiz hizmetleri bu doğrultuda geliştirdik.

Şirketimizde 3 ana başlık altında hizmet verilmektedir;
• Global rekabete dayanıklı yeni markaların geliştirilmesi veya mevcut markaların güçlendirilmesi
• Marka değerlerinin ölçülmesi, finansal tabanlı marka stratejileri oluşturulması
• Şehir ve yörelerimiz ile coğrafi değerlerimizin markalaştırılması Her üç başlık altında verilen hizmetler için gerekli know-how’u edinebilmek amacıyla dünyanın en muteber kuruluşları ile işbirliği tesis edilmiştir.

Örneğin, yeni markaların geliştirilmesi aşamasında markalara isim bulmak çok önemli bir sorun olarak firmalarımızın karşısına çıkmaktadır. Her gün dünyada 2 milyon ticari ünvan başvurusu yapılmaktadır. Hem global rekabete uygun, anlamlı ve hem de hukuken korunabilir isim bulmak gittikçe güçleşmektedir. İsimler artık üretilmektedir. Ancak bunun için pazarlama bilgi ve deneyiminin yanı sıra linguistik, fonetik ve semantik gibi dilbilim bilgisine sahip olmak gerekmektedir. Bu nedenle, 25 yıllık deneyimi olan, bugüne kadar 1,200’den fazla markaya isim bulan NOMEN şirketi ile beraber çalışmaktayız. Türkiye dahil 12 ülkede faaliyet gösteren NOMEN’in referansları arasında Clio, Picanto, Yaris, Touran gibi otomobil markaları sayılabilir. Şu anda 3 önemli Türk firması için isim çalışması yürütmekteyiz.

Markalar eğer finansal sonuçlar doğurmuyorlarsa onlardan bekleneni veremiyorlar demektir. Bu nedenle markaların değerlerinin bilinmesi sağlıklı yönetim kararları alınabilmesi için şarttır. Uygulanan pazarlama stratejileri ancak bu şekilde kontrol edilebilir. Ayrıca, birden çok markaya sahip şirketlerin markalarının birbirine olan etkisini bilmesi ve böylece marka sepetini kontrol edebilmesi gerekecektir. Aksi halde kaynaklarını heba etme tehlikesi vardır. Bu amaçla BRANDFINANCE şirketi ile işbirliği yapmaktayız. Türkiye dahil 16 ülkede faaliyet gösteren BRANDFINANCE Shell, Vodafone, Danone, Sab Miller gibi dünyaca ünlü firmalara hizmet vermektedir. Bugüne kadar gerçekleştirdiği marka değerlendirme çalışmalarının kapsadığı değer 150 milyar dolardan fazladır.

Türkiye’nin şehir ve yörelerini markalaş-tırarak zenginlik elde edeceğine inanmaktayız. Globalleşme ve ülkelerin oluşturduğu birlikler sonucu ülke sınırları gittikçe silikleşmekte, şehirler ve yöreler ön plana çıkmaktadır. Sadece Avrupa Birliği’nde 150,000 yerleşim birimi kıt kaynaklardan pay kapmak için yarışmaya hazırlanmaktadır. Bu uygulama ile şehirlerimiz ziyaretçi – yatırımcı – nitelikli nüfus kontrolünü kendi ellerine geçirebilirler. Şehirlerimizin de tıpkı diğer ürünler gibi pazarlama/marka stratejileri olması gerektiğine inanmaktayız. Bu amaçla INTERLACE INVENT şirketi ile birlikte çalışmaktayız. INTERLACE INVENT bugüne kadar irili-ufaklı 200 yerleşim birimine markalaşma faaliyetleri konusunda hizmet vermiş olup Türkiye dahil 7 ülkede faaliyet göstermektedir.