NİHAT SANDIKÇIOĞLU

Keyif Veren Bir Yaşam Alanı: Tepe Nautilus
 
Deniz konseptini işleyen ve ziyaretçilerini seçkin bir atmosferde ağırlayan Tepe Nautilus, Türkiye’nin tek tematik alışveriş merkezi ünvanıyla ulusal ve özel günlerde farklı konsept ve önerilerle öne çıkıyor. Tepe Nautilus’ta uluslararası ve ulusal birçok mağaza farklı konseptlerini ilk kez sergiliyor.
 
Tepe Nautilus, Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Munzam Sosyal Güvenlik ve Yardımlaşma Sandığı Vakfı’na (TİBAŞ) ait araziyi Tepe Grubu tarafından 49 yıllığına “yap-işlet-devret” modeliyle kiralanmasıyla kuruldu. 170 bin metrekarelik alanda kurulan Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezi Tepe Nautilus, bir deniz kenti olan İstanbul’un önde gelen gözde lokasyonları arasında yer alan Kadıköy Acıbadem’de Eylül 2002 tarihinden bu yana faaliyet gösteriyor. Kısa zamanda Anadolu yakasının yeni çekim merkezi olan Tepe Nautilus, 125 mağazasıyla her hafta ortalama 250 bin ziyaretçiyi ağırlıyor. Tepe Nautilus, çatısı altında 30 uluslararası, 70’i aşkın önde gelen ulusal markayı buluşturuyor. Yüksek teknoloji ile donatılmış akıllı bir binada işlevsel ve ferah bir tasarıma sahip olan Tepe Nautilus, 2700 araç kapasiteli ücretsiz akıllı otoparka sahip bulunuyor. 8 salonlu CineBonus’ta sinema keyfi, Sports International’da spor, bowling salonunda eğlence, farklı kavramlarla tasarlanan 2000 koltuk kapasiteli 18 cafe, fast-food ve restoranda mutfak zenginliği, bebek bakım odası, sağlık odası, ambülans servisi gibi hizmetler sunan Tepe Nautilus, alışveriş keyfine yeni imkan ve kolaylıklar sağlıyor. Tepe Nautilus, yalnızca üstün nitelikli ürün ve hizmetleri bir araya getiren bir alışveriş merkezinin değil, aynı zamanda bireylerin buluşma mekanı olarak hayatın tüm renklerini içeren bir yaşam alanı sunuyor. Ziyaretçilerine sürekli yenilikler ve farklılıklar yaşatmayı hedefleyen Tepe Nautilus, yaz döneminde hayata geçirdiği farklı temalardaki akvaryumlar ile deniz konseptini, deniz yaşantısını en etkili şekilde gözler önüne seriyor ve interaktif elektronik kiaosklar aracılığı ile ziyaretçilerini deniz yaşantısı, deniz canlıları konusunda bilgilendiriyor.

Neden Nautilus?

İstanbul’da yaşayanların tüm ihtiyaçlarını karşılayabilen bir alışveriş merkezi kimliğinin yanında, psikolojik ve toplumsal tatmin sunmayı hedefleyen ve yaşamdan keyif alanların buluşma noktası olarak doğru bir lokasyonda konumlanan Tepe Nautilus, adını denizlerin altında gelişmiş biyolojik hayatın başladığı çağlarda dev boyutlarıyla yaşamış ve günümüzde renkli görünümleri ve gizemiyle paleantologların büyük ilgisini çeken Nautilus’lardan alıyor. 500 milyon yıldır yaşamını sürdüren, yaşam sembolü olarak da tanımlanan ve kabuğunun kesiti mükemmeliyeti temsil eden “altın oran”a sahip olan Nautilus, Rönesans’tan bu yana da birçok sanatçıya ilham kaynağı oldu. Kadıköy’ün tarih boyunca denizle iç içe olması, denizin de yaşamın dinamiğini, değişimi, coşkuyu, tutkuyu ifade etmesi deniz konseptinin seçilmesinde önemli rol oynadı. Alışveriş merkezinin dekorasyonunda ve mimarisindede tamamen bu konseptten yararlanıldı. Bir zamanlar birkaç metreye yakın boyutlarıyla denizlerin altında şato kuran Nautilus’ların adı, hayal gücüyle dünya edebiyatına damgasına vuran Jules Verne’nin ünlü “Denizler Altında 20.000 Fersah” adlı romanındaki efsanevi denizaltının adının da ilham kaynağı olmuş.

Misyon

Alışveriş ve eğlence sektöründe öncü bir marka kimliği ile öne çıkarak tüketicilere hayatın tüm renklerini paylaşabilecekleri yeni bir yaşam alanı sunmak, hayata geçirilen çağdaş konseptlerle ulusal ve uluslararası arenada örnek bir konuma sahip olmak.

Vizyon

Yeniliklere açık, öncü ve popüler etkinlikleriyle tercih edilen bir buluşma noktası olmak, deniz kenti İstanbul’un şehir kültürüne yapıcı katkı sağlamak, sağlıklı ve güvenilir bir alışveriş merkezi olmanın yanında bireylere keyif veren bir yaşam alanı sunmak.

Sponsorluk Yönetimi

Tepe Nautilus AVM olarak sponsorluk yapmaya hazırlanırken birkaç konuya çok dikkat ettik, bunlar:
• Ana temamız “deniz” ile ilgili bir konu olması
• Sosyal bir değer taşıması ama “magazin” içerikli olmaması
• Yaratılacak etkinliğin görsel boyutlarının olması
• Saygın bir kurum olması

Sualtı Fotoğraf Milli Takımı sponsorluğunun markamıza ciddi değerler kazandırdığına inanıyorum. Başta gelen dünya şampiyonluğu basında oldukça fazla yer aldı ve sponsorluğumuz dolayısıyla markamız da bu şampiyonlukla birlikte anıldı, hatta yapılan ve az da olsa yayımlanan röportajlarda “Tepe Nautilus sponsor olmasaydı bu şampiyonaya katılamayacaktık” sözleri yer aldı. Gerek şampiyona öncesindeki hazırlık aşamalarında gerekse şampiyona sırasında çekilmiş olan fotoğraflar müthiş bir görsel zenginlik taşıyor. Bunların altın madalya alan fotoğraf ile birlikte sergilenmesi, yazılı ve görsel basında yer alması zaman zaman markamızın önüne geçse de bizim amacımızın markamızı öne çıkarmadan bu güzellikleri görmek isteyen kişilerin alışveriş merkezimize gelmeleri sağlamak, bunlardan hoşlanan yani doğa ve deniz tutkunu olan insanların bizim ile buluşmasını ve bizi benimsemelerini sağlamak olmasından dolayı esas amacımıza ulaşmış olduk.Deniz sevgisi olan insanlar bundan sonra kendileri gibi doğaya ve denizlerimize duyarlı bir Tepe Nautilus olduğunu ve bu konuyla ilgili Tepe Nautilus’ta mutlaka birşeyler bulacaklarını bilerek gelecekler. Ayrıca yine çok büyük bir görsel zenginlik içeren ve deniz yaşamının heyecanını, gizli güzelliklerini sergileyen ve izleyicilerini bilgilendiren akvaryumlarımız da bu olguya çok önemli destek veriyor. Dünyada ileri ülkelerde de çok yaygın olarak kullanılan sponsorluk müessesesi ülkemizde de özel sektörün çok benimsediği bir tanıtım ve halkla ilişkiler aracı. Marka ile bütünleşebilen konularda üstlenilen sponsorluklar sonucunda izleyici, yandaş, taraflar, ziyaretçi, kullanıcı, müşteri, ve benzeri sıfatlar taşıyan ilgili kişiler üzerinde kurum-etkinlik-marka bağı oluşmasını sağlıyor. Bu etkinliklerin başarı ile sonuçla-nıyor olması esas olumlu katkıyı getiriyor. Sponsorluk böylelikle aynı maddi değerin sadece tanıtım amaçlı medyaya harcanma-sından daha fazla bir olumlu etki yaratmış oluyor. Bir etkinliğin haber değerinden yararlanılmasının yanısıra “özdeşleşmek” gibi bir pozitif değerden de yararlanılmasını sağlıyor. Sponsorluk müessesesi ülkemizde giderek daha da yaygınlaşacak mutlaka. Özellikle maddi değer azlığı nedeniyle istediği işlevi göremeyen bazı kamu yararına dernekler, tanıtım ve halkla ilişkilerin gücü ile daha fazla ses çıkartmak ve değer yaratmak fırsatını kullanacaklar. Bizim yaptığımız gibi adı çok duyulmamış, faliyetleri insanlar tarafından çok beğenilmesine rağmen bütçe yetersizliklerinden dolayı aktivite yapamayan ve dolayısıyla medyada yer alamayan kamu kurumları bu vasıta ile asıl amaçlarına ulaşabilme olanağını yakalayacaklar. Bütün bunların yanısıra tabii ki zaten büyük olan, futbol, basketbol gibi spor organizasyonları veya büyük kitlelere ulaşabilen konser organizasyonları birtakım markaların işte o ilgilileri ile buluşmasında “sponsorluk” çok daha fazla araç olarak kullanılacak.

Tepe Nautilus’un Kampanyasında Otomobiller Yarışıyor!

Tepe Nautilus müşterileri 05Aralık - 05 Şubat tarihleri arasında aynı gün içerisinde yapacakları her 30 YTL’lik alışverişleri karşılığında “yılbaşı kampanyasına” katılma şansı yakalıyor. Her 30 YTL’lik alışveriş ile bir adet çekiliş hakkı kazanılan kampanyada 7 otomobil seçeneği bulunuyor. Her bir paket için 2 seçeneğin bulunduğu bu kampanyadaki Nissan marka otomobillerden oluşan muhteşem hediye paketleri söyle sıralanıyor; 1. talihli “Macera Paketi’ndeki Nissan 350Z veya Pathfinder arasında seçim yapabiliyor. 2. talihli “Aile Paketi”ndeki X-Trail’i seçebildiği gibi 2 otomobile birden sahip olabilme şansı veren Primera ve Micra seçeneği tercih edebiliyor. 3. talihli Almera veya Micra alternatiflerinin bulunduğu “Trend Paketi”nden seçim yapabiliyor. Tepe Nautilus bu yıl bir ilki gerçekleştirerek kampanyaya katılımı kolaylaştırmak amacıyla elektronik ortamdan da yararlanıyor. Kampanyaya katılmak için elektronik bilgi noktalarında üye girişi bilgilerini girmek ve alışveriş fişini kayıt masasına getirmek yeterli oluyor. Kampanya kapsamında yaptıkları alışverişlerde İş Bankası