EĞİTİM / BÜMED

BÜMED, Boğaziçi Üniversitesi Kültürünü İlköğretime de Yayıyor
 
Boğaziçililer, anaokullarını açtı, ilkokul için kolları sıvadı.
 
ODTÜ ve İTÜ’den sonra Boğaziçililer de ilköğretime adım attı. Boğaziçi Üniversitesi Mezunları Derneği’nin ( BÜMED ) öncülüğünde başlatılan girişimde bu öğretim yılında anaokulu faaliyete geçirildi. BÜMED ve EFİNST Dil Okulları’nın ortaklığında kurulan Merak Eden Çocuk Anaokulu, İstanbul Arnavutköy’de 100 yıllık taş binada iki hafta önce öğretime başladı. Projenin ilk adımı olarak, İngilizce eğitiminin ağırlıklı olacağı " Merak Eden Çocuk Anaokulu " Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Programı öğretim üyeleri gözetiminde hizmete sokuldu. Eğitim dünyasında büyük yankı uyandıran işbirliğinin ikinci halkası ise ilköğretim okulu olarak oluşturuldu. Gelecek öğrenim yılında BÜMED-EFİNST ortaklığı ilköğretim okulunu da devreye sokacak.

Boğaziçi Üniversitesi Mezunları Derneği (BÜMED), eğitim sektöründe çığır açacak ve adından çokça söz ettirecek tarihi bir proje geliştirdi. Bünyesinde 15 binin üzerinde Boğaziçi Üniversitesi mezununu bulunduran BÜMED, 20 yılı aşkın süredir eğitim dünyasına hizmet veren EFİNST Dil Okulları Grubu ile ilköğretim kurumları oluşturma kararı aldı. İki öncü kuruluşun ortaklığı ile eğitim dünyasında çok önemli bir hizmetin bayrağını taşıyacak olan Merak Eden Çocuk Eğitim Kurumları’nın ilk halkası olan anaokulu, geçen 19 Eylül tarihinde faaliyete geçirildi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Programı öğretim üyeleri gözetiminde hizmete sokulan anaokulu kura olmaksızın tüm başvuru sahiplerine kapılarını açtı. İlk öğretim yılı nedeniyle başvuru sahipleri kuraya tabi tutulmadan, öncelik sırasına göre kabul ediliyor. Özel metodlarla İngilizce eğitimine dayanan eğitim sistemi ile faaliyet yürütecek olan anaokulun ardından, iki kurum, önümüzdeki yıl da ilköğretim okulunu hizmete sokacak. İngilizce eğitiminin ağırlıklı olacağı " Merak Eden Çocuk Anaokulu ", 100 yılı aşkın bir tarihe sahip olan Arnavutköy’deki Büyük Akıntıburnu Rum Okulu binasında eğitim veriyor. Girişim ile Boğaziçi Üniversitesi ve Robert Kolej’in ardından Boğaziçililer’in ilköğretimde de kendi ekollerine uygun eğitim zincirinin önemli bir halkası daha eklenmiş oldu.

ANAOKULUNU İLKÖĞRETİM İZLEYECEK
EFİNST Dil Okulları Genel Müdürü Bora GÜNDÜZYELİ, eğitim dünyasına farklı bir bakış açısı getirmek üzere yola çıkan " Merak Eden Çocuk Anaokulu "nun, 148 yıllık geçmişi olan Boğaziçi Üniversitesi’nden aldığı kültürel ve bilimsel mirası ile EFİNST Dil Okulları’nın bu alandaki deneyiminin birleşimi olacağını söyledi.
GÜNDÜZYELİ girişim ile ilgili şu bilgileri verdi:
“ EFİNST Dil Okulları olarak ilköğretim okulu alanına yatırım yapmak istiyorduk. Karşımızda Boğaziçi gibi tarihi ve köklü geçmişe sahip bir kurum olunca hiç tereddütsüz bu işe girmeye karar verdik. Biz bu projelerde yatırımcı ve işletmeci kuruluş olarak görev alacağız. Eğitim programlarını ise tümüyle Boğaziçi Üniversitesi tarafı üstlenecek. EF olarak önce anaokulu ile işe başlamayı uygun gördük. Bu alanda Boğaziçiler’le çok örnek bir işbirliği başlattığımızı düşünüyoruz. BÜMED ile attığımız bu ilk adımı ilköğretim alanında yeni çalışmalar takip edecek " dedi.

BU GİRİŞİMLE TARİHİ BİNA İLELEBET OKUL OLARAK YAŞAYACAK
Anaokulu olarak seçilen binanın önemine değinen Bora GÜNDÜZYELİ, "Bina gerçek anlamda harap olmak üzere idi. Sadece tek bir öğrencisi kalmıştı. Arnavutköy Rum Vakfı, bu tarihi binanın başka amaçlarla ayakta kalmasını değil, okul olarak hayatını sürdürmesini ısrarla istiyordu. Biz de okul olarak kurulan bu tarihi binayı anaokul olarak yeniden düzenleyerek burasının ilelebet okul kalmasına fırsat tanımış olduk. Bu konuda Arnavutköy Rum Vakfı’nın da büyük katkısı oldu. Kendilerine müteşekkiriz. İnsanlığa ve İstanbul’a büyük bir hizmet sunmuş oldular. Onlar bu tarihi binanın okul olarak faaliyetine devam etmesinden çok memnunlar. Hatta bu okuldan mezun olan çok sayıda kişi var, onlar da okullarının yaşatılmasından dolayı sevinçlerini ifade ettiler" diye konuştu.
Okulun Arnavutköy’de, tarihi Büyük Akıntı Burnu Rum İlkokulu’nun binasının restore edilmesi suretiyle yeniden eğitim hayatına kazandırıldığını vurgulayan GÜNDÜZYELİ, " Okulun en önemli özelliği giriş kapısında yer alan 1902 tarihli kuruluş yılı. Türkiye’de bu büyüklükte bir anaokulu yok. Büyük ve yüksek tavanlı sınışarıyla anaokuluna başlayan çocuklarımız çok şanslılar. Bir dönümlük bahçesinde asırlık ağaçlar bulunan, doğal bir oyun alanı sunan Merak Eden Çocuk Anaokulu’nda eğlenerek öğrenen, yerel değerlerle iç içe büyüyen, çok kültürlülüğü saygıyla karşılayan çocuklarımızla mutlu bir ortam oluşturmayı hedefliyoruz " dedi.

Okulun kuruluş süreci ve farklılaşma boyutu hakkında değerlendirme yapan ve Merak Eden Çocuk isminin özellikle seçildiğini vurgulayan Okul Müdürü Yasemin DUCE, " Biz, her çocuğun kendine ait bir hızda ve şekilde öğrendiğine, oyunun küçük çocukların öğrenmesi ve gelişmesinde en önemli süreç olduğuna, çocukların gelişim düzeylerine uygun olan eğitimsel yaşantılarla en iyi şekilde öğrenebildiklerine inanıyoruz.
Ebeveynlerin öğrenme sürecinin çok önemli bir parçası olduğunu, çocukların hem birbirlerinden hem de rol modellerinden öğrendiklerini düşünüyoruz. Eğitim programımız, çocuklarımızın bilgi ve becerilerini sosyal ve fiziksel çevreleri ile etkileşim halinde kullanabilmelerine olanak veriyor " diye konuştu.

EĞİTİM PROGRAMI, BOĞAZİÇİ’NİN DANIŞMANLIĞINDA SUNULUYOR
Merak Eden Çocuk Anaokulu’nun kuruluş felsefesinde özgün bir fikir altyapısı bulunduğunu ve eğitim programının tümüyle Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyelerince oluşturulduğunu söyleyen Yasemin DUCE, şu bilgileri verdi:
"Biz, sınıf değil birey yetiştirmek üzere, çocuk merkezli bir anlayışla yola çıkıyoruz. Bu amaçla, okulumuzun hem temel eğitim programı ve içeriği, hem de yabancı dil eğitim programı merak eden çocuklar yaratmak için özel olarak hazırlandı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Programı öğretim üyelerinden oluşan danışma kurulumuz, temel dersler ve eğitim felsefemizle ilgili programı hazırladı. Yabancı dil programımız da yine danışma kurulumuz ve alanında yetkin dil bilimcilerin ortak çalışmalarıyla kurumumuza özel olarak oluşturuldu" dedi.

YOGALI YABANCI DİL EĞİTİMİ
EFİNST’in yabancı dil eğitiminde büyük bir deneyime sahip olduğunu hatırlatan Bora GÜNDÜZYELİ, İngilizce konusunda çok farklı bir yaklaşım benimseyeceklerine, öğrencileri yabancı dil dersi gibi değil, ana dil öğrenir gibi bir eğitimden geçireceklerine dikkat çekerek bu konuda şunları söyledi:
"Merak Eden Çocuk Anaokulu’nda yabancı dil eğitimimiz İngilizce’dir. Merak Eden Çocuk yabancı dil programında her yaş grubu için öğrenim kazanımları belirledik ve programımızı kitap veya materyal değil, öğrenim kazanımı odaklı olarak hazırladık. Program, günlük hayatı yansıtan aktivitelerle ve çocukların aşina olduğu temalarla şekillendirildi. Eğitimin çok ciddi bir konu olduğunu ve bunun bilimsel temellere dayandırılması gerektiğini her zaman akılda tutarak etkin bir öğrenme için gerekli olan üç temel unsuru, yani " yenilik, merak ve amaç edinimini "programımızın tüm aşamalarında kullandık. Bunun yanı sıra yabancı dil programında yer alan ‘corpus’ bölümü ile sene sonunda her yaş grubu için elde edilecek kelime bilgisini açık bir şekilde tanımlayarak yaş grupları arasındaki geçişlerin somut temellere dayandırılmasının sağladık. Yabancı dil programımız bu süreçte bilişsel, sosyal, duygusal ve duyusal gelişim alanlarını destekliyor. Bu programla çocuklarımızın yabancı dili kullanma arzu ve yetisine sahip bireyler olmalarını hedeşiyoruz. Yogalı İngilizce eğitimi de yabancı dili bir ders gibi değil ana dil öğrenir gibi öğrenilmesine önemli katkı yapacak."

TÜRKÇE VE İNGİLİZCE BİRBİRİNİ DESTEKLEYECEK
Okulda uygulanacak olan ana dil ve yabancı dil programlarının birbirini destekler nitelikte olmasına büyük önem verdiklerini kaydeden Merak Eden Çocuk Anaokulu Müdürü Yasemin DUCE, ise konuyla ilgili olarak "Bu amaçla İngilizce programı ve Türkçe programı sene boyunca iç içe geçmiş şekilde ve aynı eğitim yaklaşımlarıyla devam etmektedir. Türkçe derslerde olduğu gibi İngilizce programında da her yaş grubu için öğrenim kazanımları net bir şekilde belirlendi, yapılan tüm aktiviteler amaca yönelik ve dili sosyal olarak kullanmayı teşvik edecek şekilde tasarlandı. Dil öğrenim sürecinde gelişim ve öğrenim kazanımlarının paralel gitmesi ve tüm dil becerilerinin bir arada kullanıldığı dersler ve çalışmalar düzenlenmesi akademik yaklaşımımızda önemli bir yer tutuyor" dedi.

Detaylı bilgi için; www.merakedencocuk.com