Haluk TOPBAŞ Topçesan Topbaş Çelik Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü

Vizyonumuz En İyisini Yapmak ve Türk Sanayiinin Hizmetine Sunmaktır
 
1976’da, sanayinin önemli bir girdisi olan zincir üretiminde Zimaş Zincir Sanayi şirketi ile iş hayatına başlayan grup, bu gün, her biri kendi alanında Türkiye’nin Avrupa’nın en önemli üreticilerinden bir haline gelmiştir.
 
Topbaş Group içinde bulunduğu tüm sektörlerde, dinamik ve yenilikçi atılımlarını sürdürmektedir. Hedefimiz, son zamanlarda, toplumun tüm kesimlerince de benimsenen, 2023 Türkiye vizyonuna uygun doğrultuda, Türkiye’nin, gelişmiş 10 Dünya ekonomisi içersinde yer almak için en küçük katkıyı sağlayacak şekilde yaptığımızın en iyisini yapmak ve Türk Sanayiinin hizmetine sunmaktır. Bugün, 50 yılı geride bırakan Grubumuzun, ikinci nesil temsilcileri olarak, üzerimize düşen her türlü sorumluluğu yerine getirmeyi bir görev bildiysek, yarın da bu vizyon doğrultusunda, üçüncü kuşak ile aynı güç ve istekle ilerleyeceğine inanıyoruz.

Zimaş İstanbul Şubesi ile zincir dağıtım ağını güçlendirdi. Türkiye’de hareket ve güç aktarma zincirlerinin lideri Zimaş Zincir müşterilerine daha iyi hizmet edebilmek, teknik problemleri daha çabuk çözebilmek amacı ile Ağustos ayından bu yana İstanbul Perşembe Pazarı’nda açtığı şubesinde standart zincirlerin yanı sıra özel konveyör taşıyıcı zincirleri Çimento, Kağıt, Demir Çelik, Seramik, Toprak Termik santraller, Hidro elektrik santralleri, Gıda Sanayi, Ambalaj Sanayi, Yük Taşıma ve Kaldırma gibi bir çok alan da kullanılan zincirler gibi sayıları 3500’ü aşan çeşitliliği ile sektörlerin ihtiyacına daha süratli bir şekilde cevap vermeyi amaçlıyor.

Topçesan, BMW Fiat ZF Lemforder ‘in öncelikli tercih ettiği bir tedarikçi
1987 yılında kurduğumuz Topçesan Çelik, sıcak ve soğuk dövme sektöründe kısa zamanda kendinden söz ettirerek, 200’e yakın çalışanıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Teknolojik otomasyona önem vererek, BMW, Tofaş, Fiat, ZF Group gibi dünya devi firmalara hizmet vermektedir. 22 bin metrekarelik alanda kurulu Topçesan, dövme hane, kalıp hane, ısıl işlem, özel talaşlı imalat tesislerini de kapsayan entegre bir çelik dövme ve işleme fabrikasıdır. Ürünlerinin yüzde 80’lik bölümü Avrupa’nın saygın ve isim yapmış otomotiv firmalarına ihraç etmektedir.

S&T Scholz Topbaş Çelik Sanayi A.Ş.
Zincir ve dövme şirketlerimizin kaliteli hammadde ihtiyacını, tedarik etmek ve yan sanayinin kaliteli çelik ihtiyacını karşılamak için Bursa Serbest Bölgede kurduğumuz S&T Scholz Topbaş Çelik sanayi isimli şirketimiz Kalıp çeliği, özel alaşımlı çelikler kabuk soyma taşlama boy kesme soğuk çekme gibi işlemlerden geçirerek grup şirketlerimiz başta olmak üzere sanayiimize hizmet vermektedir.

Çizaş Çelik ve Zincir İmalat Sanayi
Modern tarımın öneminin her geçen gün daha iyi anlaşıldığı günümüzde makineli tarıma hızla geçilmektedir, bu sebeple tarım makinelerinde kullanılan zincirlerde kullanım alanının özelliklerine göre yüksek güçte kalitede ve çeşitliliktedir. 1983 yılından günümüze kadar pazarın lideri konumundaki şirketimiz Türkiye’nin yanı sıra Yunanistan, Bulgaristan, Almanya, Belçika gibi çeşitli ülkelere tarım makineleri zinciri üretmektedir.

Otomotiv Yan Sanayi Sektörünün 2011 Yılının İlk 3 Çeyreğibr>Otomotiv sektörüne genel olarak baktığımızda Türkiye’deki pazar büyümesinin, Haziran’a kadar ortalama % 33 artarak devam etmesine rağmen, Temmuz ayında bu artış azalarak % 2,37’ye inmiş, Ağustos ve Eylül’de % 4,7 azalışla sonuçlanmıştır.

Yan sanayi sektör olarak değerlendirildiğinde de, azalan iç taleple birlikte, ihracatta ise geçen yılın aynı dönemine göre % 18,9 seviyesinde bir artış göstermiştir.

Otomotivde, yurt dışına bakıldığında ise, başta Yunanistan’da başlayan krizin, tüm Avrupa’yı etkiler hale gelmesi, yılbaşından bu yana Avrupa pazarını etkilemiş ve toplamda ilk 6 aylık verilere bakıldığında geçen yılın aynı dönemine göre % 1,8 küçülmüştür.

Türk otomotiv sektörünün, dünyadaki bu genel durgunluk trendine bakıldığında, 2012 yılında kendini geliştirerek aşacağını öngörüyoruz.

Amerikan Kongresi’nin, Çin Yuan’ının Amerikan Doları’na karşı değer kazanması yönünde uygulayacağı yaptırımlar, Çin’in uluslararası pazarlarda rekabet gücünü etkileyecektir. Buna ilaveten, Türkiye olarak, TL’nin Amerikan Doları karşısında geldiği son noktada, önceki yıllara nazaran Çin ile Türkiye arasındaki kur avantajını oldukça azaltmış ve özellikle kalite konusunda belli bir seviyeyi yakalamış olan ülkemizi, yan sanayi tedariği konusunda avantajlı hale getirmiştir.

Bu yılın başlarında, özellikle Avrupa’daki OEM firmaları ile olan ilişkilerimiz, hem yeni ürünlerle hem de mevcut siparişlerimizdeki artışlarla daha köklü ve kalıcı hale gelmiştir. İzlenimlerimiz o ki, Türkiye’deki sektör içersindeki birçok firma için bunun böyle geliştiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Artık Türkiye, herkesten daha çabuk dizayn yapma kabiliyetine ulaştı, seri üretimde diğer ülkelere göre, ki buna Uzak Doğu ve Doğu Avrupa da dahil, fark edilir bir üstünlüğümüz var. İletişim konusunda da hızlıyız.

Bunun yanı sıra, iç pazarda da gelişmeye açık büyük bir potansiyel var. Yurt dışında önemli bir kriter olan 1000 kişiye düşen araç sayısında, Türkiye 111 adetler seviyesi ile Avrupa’nın Slovakya dahil en sonuncusu. Avrupa ortalaması, 515 adet araç seviyelerinde. Dolayısıyla, önümüzdeki 10 yıl – 15 yıllık trende baktı€ımızda, Türkiye’de Avrupa ile aynı ortalamaya gelmemiz için neredeyse 1000 kişiye düşen araç sayısını 400 adet daha artırmamız gerekir. Bu da kaba bir tahminle, nüfusun % 40’ı oranında bir ekstra araç satılmasıdır ki bu da ciddi oranda iç talebi artıracaktır.

Bu potansiyeli gören yabancı otomotiv üreticileri de yaptıkları açıklamalarla, Türkiye’de yapılacak yerli markayı desteklediklerini ve bundan fazla etkilenmeyeceklerini belirtmişlerdir.

Ve bu da daha şimdiden önümüzdeki yılların Türkiye için iyi geçeceğinin habercisi.

Yeni hedef pazarlarda da aynı gelişme; başta Bursa olmak üzere tüm Türkiye’deki otomotiv temsilcileri için sürmektedir.