Çiğdem Penn Xsights Araştırma ve Danışmanlık Kurucusu ve Genel Müdürü

Stratejik Araştırmalar Merkezi: Xsights
 
Kuruluşundan bu yana dört farklı kıtada projeler yürüten Xsights, yenilikçi, yaratıcı ve analitik yaklaşımıyla tüm müşterilerine kaliteli araştırma çözümlerine dayalı, başarı odaklı bir yol haritası çiziyor.
 
2004 yılında Londra'da kurulan Xsights Araştırma ve Danışmanlık, dört kıtada ve birçok sektörde faaliyetlerini yürüten uluslararası bir araştırma şirketidir. Kurulduğundan bu yana çalıştığı ülkelerin kültürüne, dinamizmine uyum sağlayan Xsights, 2010 yılında İstanbul ofisini açarak uluslararası deneyimini Türkiye’ye taşıdı. İstanbul ofisinin kuruluşunun ikinci yılında yüzde 400 gibi bir büyüme rakamına ulaşan Xsights, iletişimden pazarlama ve satışa, müşteri ilişkilerinden insan kaynakları ve sosyal konulara, araştırma yaptığı tüm alanlarda çıkan sonuçları en son düşünce akımları ve trendleri dahilinde yorumlayıp en doğru öngörüyü sunarak müşterilerinin kararlarına ışık tutmakta, risk ve fırsatları günümüzün dinamik rekabet koşullarına göre değerlendirmektedir.

Xsights’ın yaklaşımıyla müşterileri için fark yaratırken, yaratıcı ve dinamik ekibi ile yeni pazarlara açılmak, pazardaki boşlukları belirlemek, yeni yatırımlar yapmak isteyenlerin ihtiyaç duyduğu güvenilir bilgiyi sağlamaktadır.

Xsights, süreçlerini geliştirmek, başarısını ilerletmek, kurumu için yeni bir yön çizmek isteyenlere özel araştırma çözümleri sunmaktadır.

Online Araştırmada Öncü
Evlerde internet erişim oranının yüzde 50 sınırını aşmasıyla beraber internet üzerinden yapılan araştırma sayılarının da hızla arttığı Türkiye’de Xsights online araştırma alanındaki pazar payını hızla arttırmaktadır. Xsights, ayda yaklaşık 50,000‘in üzerinde online anket yapmaktadır.

Kamuoyunun Nabzı Xsights’ın Elinde
Xsights, online araştırma alanında Türkiye’nin ilk ve en büyük online pazar araştırması ve kamuoyu yoklaması platformu olan Türkiye’nin Sesi Paneli’ni Turkcell ile birlikte hayata geçirerek bu alanda da öncü bir rol üstlendi. Türkiye’nin her şehrinden katılan panelistleriyle Türkiye temsiliyetini sağlayan, ESOMAR kuralları içerisinde ve “çift onay” prensibiyle oluşturulmuş olan Türkiye’nin Sesi Paneli bu özellikleriyle bir yandan kamuoyunun nabzını elinde tutarken bir yandan da müşterilerine hızlı, ekonomik ve güvenilir veri sunuyor. Her geçen gün büyüyen bir platform olan Türkiye’nin Sesi Paneli ülkemizin her bölgesindeki tüketicilere ulaşarak, tüm demografi ve coğrafyadan farklı görüşleri müşterilerine taşıyor.

Xsights İtibar Araştırmalarında Yeni Bir Devir Açıyor
Kurum, kuruluş ve şirketlerin itibar ve algılarını X-Percept ve X-Rep modelleriyle ölçümleyen Xsights, bir ilke daha imza atarak İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin akademik desteğiyle Türkiye İtibar Endeksi çalışmasını başlattı. Xsights, 26 ilde 4 bin kişiyle online ve yüz yüze görüşerek hazırladığı İtibar Endeksiyle Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerindeki şirketlerin kamuoyu nezdindeki itibarını ölçümledi. İtibar Endeksi, Türkiye’de kurumsal itibar ve algı araştırmaları alanında yeni bir devrin de başlangıcı olacak. Rakamlarla Xsights
• 2011 Yılı Büyüme Oranı: Yüzde 400
• Araştırma Yaptığı Ülke Sayısı: 73

”b”Rakamlarla Türkiye’nin Sesi Paneli”/b””br”• Online Panelist Sayısı: 25 bin
• Aylık Cevaplanan Soru Sayısı: 58 bin
• Aylık Ziyaretçi Sayısı: 22 bin
• Aylık Sayfa Görüntüleme Sayısı: 240 bin Çiğdem Penn
Xsights Araştırma ve Danışmanlık Kurucusu ve Genel MüdürüÇiğdem Penn lise eğitimini Notre Dame de Sion Fransız Kız lisesinde tamamladı. Boğaziçi Üniversitesi’ndeki lisans eğitiminin ardından London School of Economics’te örgütsel ve sosyal psikoloji alanında değişim yönetimi üzerine yüksek lisans yaptı. İngiltere’de TNS, Ipsos, MORI gibi önemli araştırma şirketlerinde üst düzey yönetici olarak çalışan Çiğdem Penn 2004 yılında Londra’da Xsights Araştırma şirketini kurdu. İngiltere ve Türkiye‘den başka, Kazakistan başta olmak üzere birçok Orta Asya ülkesinde araştırma ve danışmanlık hizmeti verdi. Bu dönemde Çiğdem Penn TÜGİAD İngiltere temsilciliğinin kurulmasına da katkıda bulundu.
2008’ de Nepal’e taşındı, Güney Asya‘da Birleşmiş Milletler’in farklı ajanslarına izleme ve değerlendirme konusunda danışmanlık yaptı. 2010 yılında Xsights’ın İstanbul şubesini açan Penn, iletişim pazarlama ve satış konularında başarı odaklı araştırmalarla müşterilerinin performansını yükseltip ve en doğru kararları vermelerini sağlayarak başarılı stratejilere imza atmalarına katkıda bulunuyor. Xsights Uzmanlık Alanları:
•Kurumsal İtibar ve Algı
• Entegre Pazarlama İletişimi
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk – Sosyal Etki
•Uluslararası Araştırmalar
•İnsan Kaynakları
•Yerel Yönetim Araştırmaları

Xsights’ın yaptığı Araştırmalar:
•Kurumsal Algı ve İtibar Araştırmaları
• Pazarlama ve Reklam Araştırmaları
• Dış Pazar Fizibilite Çalışmaları
• Medikal Araştırmalar
• Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Araştırmaları
• Müşteri ve Bayi Memnuniyeti Araştırmaları
• Gizli Müşteri Denetimleri