RAMAZAN KAYA

PORSCHE’NİN TİMSAHI CAYMAN S
 
“Sporcu kimliği ile dikkat çeken Saat & Saat firması sahibi Ramazan KAYA 5 yıldır profesyonel olarak otomobil yarışları ile ilgileniyor. Pist yarışlarına katılıyor. Çeşitli yarışlarda aldığı ödülleri var. Aynı zamanda kayak sporu ile de ilgileniyor. Ramazan KAYA Elegans Magazin için Porsche Cayman S ile test sürüşü yaptı.”

18 Ocak 1969 doğumluyum. 1986`da İngiltere`de gördüğüm eğitimi bitirip döndükten sonra 1971 yılından bu yana faaliyet gösteren aile şirketlerinde Seiko5 saatlerinin, elektronik ürünler ve oyuncakların Türkiye distribütörlüğünü yürüttüm.1994 yılında dünyanın en büyük markalarından olan ADIDAS saatleri ve Esprit, DKNY ve Citizen`den sonra fashion markaları da bünyemize kattık. 2003-2004 yıllarında DKNY, Diesel, Emporio Armani, Burberry gibi markaların dünya lisansörü Fossil Grup tarafından "En İyi Distribütör" seçildik ve sonrasında diğer ülkelerin distribütörlerine sunumlar yaptık. Evli ve 3 çocuk babasıyım. TÜGİAD üyesiyim. Size, Alman spor otomobil ve lüks arazi aracı üreticisi Porsche’nin geleneksel karakteristik özelliklerini en iyi şekilde yansıtan ve bağımsız tasarım çizgisiyle dikkat çeken iki kişilik yeni spor otomobili Cayman S ile yaptığım test sürüşünde gözlemlediklerimi anlatacağım.

Boxster platformu baz alınarak geliştirilen ve adını küçük ve çevik bir timsah türünden alan Cayman S, sahip olduğu ürün özelliklerinden dolayı 911 Carrera ile Boxster S arasında konumlandırılıyor. Kendine has, kaslı bir tasarıma sahip olan Cayman S daha ilk bakışta Porsche ailesine mensup bir spor otomobil olduğunu hemen gösteriyor. Ancak, her ne kadar tipik Porsche çizgilerine sahip olsa da, farklı ve bağımsız tasarım çizgisiyle Boxster ve 911 Carrera modellerinden hemen ayrılıyor. Cayman S’in yeni ön bölümü oval ön farlar ve ilk bakışta göze çarpacak kadar geniş olan hava girişleriyle hemen dikkat çekiyor. Sis farlarının dış bölümde yer alan hava girişlerine entegre edilmiş olması Porsche tasarım felsefesini ön plana çıkartan öğeler arasında yer alıyor. Ön camın üst kenarının alçak konumlandırılmış olması ve belirgin bir şekilde ön plana çıkartılmış olan tavan çizgisiyse Cayman S’e has dinamik ön görünüm detayları olarak ön plana çıkıyor.

Uzun dingil mesafesine sahip yeni coupe çizgisi, yumuşak bir kavisle eğim alan alçak tavan yapısı ve yan camlar Cayman S’e tamamen bağımsız ve dinamik bir siluet kazandırıyor. Porsche Cayman S’e arkadan bakıldığında ise yine şişkin çamurluklarla bütünleşen büyük bagaj kapağı ve otomatik olarak açılan arka spoyler göze çarpıyor. Şık tasarımlı iki adet egzoz çıkışı ise arka spoylerin altına ortaya gelecek şekilde konumlandırılmış. Arka bölümde yer alan 260 litre kapasiteli bagajın rahat kullanılabilmesi için bagaj kapağı geniş bir açıyla açılacak şekilde tasarlanmış. Ön tarafta yer alan 150 litrelik yükleme alanı ile araç içerisinde yer alan birçok bölme bir araya geldiğinde iki kişilik spor coupe oldukça fonksiyonel ve kullanışlı bir yapı sergiliyor.

VarioCam Plus olarak adlandırılan ve Porsche’ye ait bir sistem olan teknoloji, emme supaplarını kumanda eden eksantrik mili ile emme supaplarının strokunu değişken olarak ayarlıyor. Cayman S’in 3.4 litrelik silindir hacmine sahip motoru bu teknoloji sayesinde 4400 d/d ile 6000 d/d arasında 340 Nm tork üretiyor. Otomobilde görev yapan altı silindirli Boxer tipi motorun üretmiş olduğu 295 HP güç, Boxster S’ten alınan ve geliştirilen altı ileri manuel şanzıman vasıtasıyla arka tekerleklere iletiliyor. Ortadan motorlu spor otomobili 275 km/s maksimum hıza ulaştıran motor, manuel şanzımanlı Cayman S’i 0’dan 100 km/s sürate hızlandırmak için ise sadece 5.4 saniye süreye ihtiyaç duyuyor. Kısa vites yollarına sahip manuel şanzıman ise rahat geçen vitesleriyle keyifli bir kullanım vaat ediyor. Cayman S isteğe bağlı olarak Porsche ailesinin diğer üyelerinde de kullanılan ve Tiptronic S olarak adlandırılan beş ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılabiliyor. Manuel kullanıma olanak sağlayan bu şanzıman direksiyon üzerinde bulunan butonlar vasıtasıyla vites değiştirme olanağı ve bununla birlikte sportif bir kullanım imkânı sunuyor. Tiptronic S olarak adlandırılan şanzıman özellikle bu spor coupe için revize edilmiş ve tamamen yeni bir elektro-hidrolik kumanda ile donatılmıştır. İleri teknoloji ürünü motor, özellikle alt ve orta devirlerde sunmuş olduğu yüksek çekiş gücüyle dikkat çekiyor.

18 inçlik alaşım jantlarla desteklenmiş olan alüminyum alaşım yürüyen aksam, büyük iz genişliği ile otomobilin sportif-dinamik karakterini en iyi şekilde tamamlıyor. Standart olarak sunulan Porsche Stability Management (PSM) ile birlikte bu yürüyen aksam sürüş dinamizmi ve aktif sürüş güvenliği konularına tamamen yeni bir yaklaşım getiriyor. Cayman S isteğe bağlı olarak Porsche Active Suspension Management (PASM) ile donatılabiliyor. Bu sistem sayesinde Porsche Cayman S’in yerden yüksekliği 10 mm kadar alçaltılabiliyor. Yine bu sistem amortisörlerin sertliğini yol ve sürüş koşullarına bağlı olarak ayarlıyor. Cayman S sürücüsü, orta konsolda yer alan buton vasıtasıyla “Normal” ve “Sport” olmak üzere iki farklı sürüş programından birini tercih edebiliyor.