Ömer KIZIL

Uludağ İçecek olarak 2009 birçok yeniliğe imza attığımız bir yıl oldu
 
Dünyaca ünlü modacı Dice Kayek tarafından tasarlanan, Türkiye’de ilk kez cobalt blue (lacivert) şişede üretilen hafif içimli bir maden suyu yaratan Uludağ İçecek Grubu Satış Pazarlama ve Dağıtım Genel Müdür Yardımcısı Ömer KIZIL ile ürünleri hakkında görüştük.
 
2009 sektör için ve kurumunuz için nasıl geçti?
Global bir krizin yaşandığı 2009 yılı, genelde sektör için yatay dereceli büyümelerin yaşandığı bir yıl olarak gerçekleşti. Bu noktada Türkiye’deki meşrubat sektörü için başarılı bir yıl olduğunu söylemek oldukça zor.

Uludağ İçecek olarak 5 farklı kategoride faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. Bu kategorilerden bazılarında düşüş yaşarken, özellikle yeni ürünlerin satış artışı ile birlikte 2001 yılından beri süregelen büyümemizi sürdürdük. Uludağ İçecek olarak 2009 yılı, genel olumsuz şartlara rağmen,birçok yeniliğe imza attığımız bir yıl olarak geçti.

Sürekli yeni ürünler üreten, farklı ambalaj alternatifleri üzerinde çalışan bir firmayız. Bu sene içinde, Efsane Gazoz’un efsane şişesinde yeni bir seri ürün çıkartık. Bu şişede Efsane Gazoz’un yanında Uludağ Portakallı Gazoz, Uludağ fiekersiz Gazoz ve Uludağ fiekersiz Portakallı üretmeye başladık. 17 Haziran günü,Uludağ Premium“hafif içimli doğal maden suyu” ürünün lansmanını gerçekleştirdik. Dünyaca ünlü modacıDice Kayek tarafından tasarlanan, Türkiye’de ilk kez cobalt blue ( lacivert ) şişede üretilen hafif içimli bir maden suyu yarattık.

Uludağ Premium’u “premium” yapan işlevsel özellik / faydalar neler?
Uludağ Premium, ile kez Türkiye’de maden suyu sektöründeki klasik maden sularından farklı olarak, dünya standartlarında özel tasarımlı“hafif içimli bir maden suyu”olarak konumlandırılmıştır. Türkiye’de yaygın olarak hazım amaçlı tüketilen maden sularının aksine,Uludağ Premium hafif içimiyle öğle ve akşam yemeklerine eşlik edecek bir sofra içeceğidir.

Bu noktada çeşitli ürün farklılıkları ve yeniliklerinden söz etmek mümkündür. Bunların başında, bir Türk markası olan Dice Kayek’in ilk kez endüstriyel anlamda bir ambalaj tasarlamış olmasıdır. Bunun yanında, Türkiye’de ilk kez maden suyu mavi cam şişe üretilmiş olup, Uludağ Premium Doğal Maden Suyu yeşil şişe maden sularından farklılaştırılmıştır.

Ayrıca fonksiyonel olarak, dünyanın en kolay açılan fakat sızıntı yapmayan Talog kapağı kullanımı söz konusudur.

Uludağ Premium markanız için belirlediğiniz hedef kitle kim?
İletişim Stratejimizi, “Premium Life” konsepti üzerinden oluşturduk. Buna uygun olarak da, görsel çalışmalarımızı “şişeden dökünen pırlantalar” ile tamamlayarak ürün imajını kıymetli bir mücevher algısı ile bütünleştirdik. Türkiye’de ve dünyada A ve A+sosyoekonomik statüdeki tüketiciler öncelikli hedefimiz olmuştur. Fakat tüketicilerden gelen yoğun istek karşısında, Uludağ İçecek tüketicilerin ürüne daha kolay ulaşmasını sağlamak ve ürünü evinde de tüketmek isteyen tüketicilerin taleplerini karşılamak amacıyla, zincir marketler ile işbirliğine gitmiştir.Macro, Carrefour, Metro ve Kipa Hiper marketlerinde Uludağ Premium satışa sunulmuştur. Bunun yanında ürünümüz hotel, restaurant, cafe ve niş marketlerde satılmaktadır.

Bize 2008 yılı ile 2009`da yaptığınız ihracat rakamlarını verebilir misiniz? Premium ihracatta bir fark yarattı mı?
Son dönemlerde hız verdiğimiz uluslarası fuarlar ile ihracatta yeni pazarlara ulaşılmış olunup toplam 40 ülkeye ihracat yapılmaktadır. Bunun içinde en büyük payı Uludağ Gazoz ve Frutti Meyve Aromalı Doğal Maden suyu almaktadır. fiu anda 40 ülkeye toplam 13 milyon $ lık ihracatımız gerçekleşmektedir. Uludağ maden suyu ise, Amerika, Avusturalya, Afrika, Kıbrıs, Irak, Moskova başta olmak üzere Yunanistan, Bulgaristan, Cezayir’e ihraç edilmektedir.

14 Eylül 2009’da yapılan Moscow World Food fuarında ve Ekim ayında Almanya’da yapılan Anuga Gıdave İçecek fuarlarında UludağPremium‘un ilk tanıtımları yapılmaya başlanmıştır.