Takashi HIRAO

“Çevreye duyarlı ürünler’’ yaratıp pazarlamak istiyoruz
 
SANYO Gulf olarak Türkiye’de enerji, çevre, hayat tarzı ve sağlık alanlarına konsantre olarak iş hacmimizi büyütmeye kararlıyız. Dağıtım ve kanal ortaklarımıza daha yakın omak, pazarı daha iyi anlamak için kısa sure once Türkiye ofisimizi kurduk.
 
Firmanızın yaptığı işi tam olarak tanımlayabilirmisiniz?
Firmamızın global vizyonu olan ‘’Think GAIA – Dünyayı ve üzerindeki tüm varlıkları yaşayan bir bütün olarak düşünmek’’ rehberliğinde, SANYO Electric Co. Ltd. Enerji, çevre ve hayat tarzı çözümleri sunan, çevre bilinci ve sosyal değerleri ön plana çıkaran lider bir global üretici firmadır. Kurumsal misyonumuz 2010 yılında karbon-nötr (üretiminde oluşan karbon miktarı, sattığı ürünlerin sayesinde karbon seviyesindeki düşüşe katkısına eşit), 2020 yılında ise karbon-eksi (üretiminde oluşan karbon miktarı, sattığı ürünlerin sayesinde karbon seviyesindeki düşüşe katkısından düşük) bir firma olmaktır. Bu misyon çevreye katkı konusundaki kararlılığımızı göstermektedir, ve gururla söyleyebilirim ki “Ürünleriyle dünyayı kurtarabilecek bir firma varsa o da SANYO’dur’’. SANYO 1964 yılından bugüne Ortadoğuda yeralmıştır, 2004 yılında % 100 bir SANYO kuruluşu olarak bölgeye daha konsantre olabilmek amacıyla SANYO Gulf FZE firması kurulmuştur.

Son yıllarda bölgenizdeki elektronik ve tüketici elektroniği pazarlarında gelişmeler nasıldı?
Bölgede sabit bir büyüme yaşandı ve eknomik krize rağmen yavaşlama pek olmadı, dolayısıyla önümüzdeki dönemde olumlu ekonomik gelişmelerle birlikte, artan hızda bir büyüme trendi öngörebiliriz.

Genel olarak SANYO’nun 2009 performansından bahsedebilir misiniz, satışlarınızda artış hedefliyor musunuz? Özellikle Türkiye pazarında?
Öncelikle Ortadoğu-Afrika, Türkiye ve Türki Cumhuriyetleri kapsayan bölgenin bağlı olduğu SANYO GULF FZE(SANYO’nun Dubai Serbest Bölge Firması) hakkında bilgi vermek isterim. Krize rağmen 2009 yılında çift haneli yıllık büyüme rakamları hedefliyoruz.
2008’de birçok firma bütçelerini yakalamada güçlük çekerken biz SANYO GULF olarak %19 gibi tatminkar bir yıllık büyüme sonucu elde ettik.
2009’da hedeflediğimiz satış gelirlerini yakalamak için Afrika ve Türki Cumhuriyetleri’nde yeni pazarlara odaklanarak bu bölgelerden elde edeceğimiz gelirin tüm satışlarımıza oranının % 30 olmasını hedefliyoruz.
Türkiye’de Dual Kamera, Projektör, Güvenlik Kamerası, Ticari Klimalar, beyaz ve kahverengi eşyalara odaklanarak önümüzdeki birkaç yıl boyunca iş hacmimizi katlayarak büyütmeyi hedefliyoruz. Türkiye için hedeflediğimiz büyüme rakamlarının başarılması bizim SANYO GULF olarak diğer SANYO bölge merkezlerine göre güçlü konumumuzu korumamız açısından stratejik önem taşımaktadır. Halihazırda Türkiye pazarında projektör, güvenlik kameraları (CCTV) ve fotoğraf makinası / video kamera, ticari klima sistemleri pazarlarında güçlü konumlardayız.

SANYO’nun ana ürün grupları ve Türkiye genel stratejisi nelerdir?
Sanyo’nun iş alanları 3 ana gruptur; Enerji, Ekoloji ve Elektronik. Bu üç alan oldukça zengin ve farklı ürünleri kapsar, örneğin; şarj edilebilir piller, fotovoltaik güneş enerjisi sistemleri, dijital görüntüleme aletleri, kişisel navigasyon sistemleri, ev aletleri, elektronik komponentler, Dual Camera©,LCD projektörler, biomedical ve laboratuvar çözümleri, güvenlik kameraları (CCTV), ve birçok diğer ürün grupları. Türkiye pazarındaki stratejimizi 3 ana prensip çevresinde uyguluyoruz; 1)Tüketici ürünlerinde organize perakende kanalında azami yaygınlık ve alternatif kanalların geliştirilmesi 2)Ticari ürünlerimizin B2B kanallarında geniş penetrasyonu 3) Kalıcılığımızın ve büyümemizin garantilenmesi için ürün gamımızın genişletilmesi.

Sizce yüksek büyüme gerçekleşen ve gerçekleşecek pazarlar hangileridir?
Daha önce belirttiğim üzere Ortadoğuda büyüme oranlarımız oldukça iyi, bunun yanında Afrika pazarındaki cirolarımızı 2010 yılı sonunda 100 milyon USD ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda ekiplerimiz daha fazla iş fırsatını gerçeğe dönüştürmek üzere yoğun çalışma sergiliyor. Geçtiğimiz yıl Afrika %40’lık yıllık büyüme sonucuyla bölgelerimiz arasında birinci sıradaydı. Hindistan ve Türkiyede konsantrasyonumuzu ve enerjimizi öncelikli olarakyönelttiğimiz bölgeler.
Bugün Türkiye 800 milyar USD ye yaklaşan GDP (gayrisafi milli hasıla) ile dünyanın 17. büyük ekonomisi ve 70 milyonun üzerinde bir hedef müşteri kitlesi. SANYO Gulf olarak Türkiye’de enerji, çevre, hayat tarzı ve sağlık alanlarına konsantre olarak iş hacmimizi büyütmeye kararlıyız. Dağıtım ve kanal ortaklarımıza daha yakın olmak, pazarı daha iyi anlamak için kısa süre önce Türkiye ofisimizi kurduk.

SANYO lider bir global marka, yıllık ArGe harcamalarınız ne boyutlardadır?
Ürün geliştirme konusunda, kalıcı ve sağlıklı bir topluma katkı amacıyla, öncelikli odak noktalarımız; enerji tasarrufu, dönüştürülebilir materyal kullanımı, uzun ömürlü ve dönüştürülebilir ürünler, çevreye zararlı hammadde kullanımının sürekli olarak azaltılması.
Böylece “çevreye duyarlı ürünler” yaratıp pazarlamak istiyoruz. Bu yıl ArGe bütçemiz 700 milyon USD olarak belirlenmiştir.

Ekonomik kriz ve tüketicilerin düşen satınalma gücüne rağmen müşteri memnuniyetini sağladığınızı söyleyebilir miyiz?
Müşteri memnuniyetine ve bu konunun işimiz için hayati önemine olan inancımız kesindir.
Müşteriye sunduğumuz ürün ve servislerin değerini arttırmak için SANYO Gulf ve distribütörlerimiz olarak sürekli olarak satış sonrası hizmetlerimizin geliştirilmesine odaklanmış durumdayız ve etkili bir operasyon, müşteri taleplerine geri dönüş sürelerinin minimizasyonu için tüm arka birim fonksiyonlarımızı ve bilişim sistemlerimizi geliştiriyoruz.