Ferda KERTMELİOĞLU

Mobilera dünyanın en iyi ve en büyük 10 mobil şirketinden biri!
 
CNBC-e Business Dergisi tarafından Türkiye'nin 40 yaş altındaki en başarılı 10 genç girişimcisi arasında gösterilen TÜGİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Mobilera Holding BV Yönetim Kurulu Başkanı Ferda KERTMELİOĞLU dergimize Mobilera’yı anlattı.
 
Mobil pazarlama ve reklam sektörünün önde gelen firmalarından olanMobilera’nın temeli 2001 yılında atıldı. 2008 yılı başında ise şirket, yabancı girişim sermayesi (private equity) fonlarının ilgisini çekmeyi başararak sektöründe yatırım alan ilk Türk firması oldu. Mobilera, halihazırda Türkiye, Portekiz, Rusya, Kazakistan, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Ürdün, Bulgaristan ve İngiltere olmak üzere dokuz ülkede faaliyet gösteriyor. Mobilera, tamamen kendi kaynaklarıyla geliştirdiği ve altı yıllık araştırma ve geliştirme sürecini içeren CRM tabanlı teknoloji platformlarıyla, müşteri sadakatini, ürün satışlarını ya da pazar payını artırmayı hedefleyen müşterilerine katkıda bulunuyor. Mobilera, aynı zamanda müşterilerine, mobil telekom operatörlerinin izinli veri tabanlarını kullandırmak ve mobil internet sitelerine, web siteleri ve portallere, sosyal medya ağlarına ve interaktif kiosklara reklam banner’ları koydurmak suretiyle, hedefli ve ölçülebilir pazarlama imkanı sağlıyor ve bu bağlamda dijital medya planlama hizmeti de sunuyor.

Yakın zamandaki gurur verici bir haber, Mobilera’nın mobil iletişim dünyasının gündemini belirleyen ve mobil pazarlama sektörünün fikir liderleri tarafından her gün takip edilen uluslararası Mobithinking.com sitesi tarafından dünyanın en büyük ve en iyi 10 mobil şirketi arasında gösterilmesiydi. Büyüklük, coğrafi kapsam, uzmanlık, iş ortakları, finansal durum, sahip olunan müşteriler, bağlantılar ve vizyon gibi kriterler gözetilerek hazırlanan Mobithinking.com mobil şirketlerlistesi, mobil pazarlama dünyasında uzman kabul edilen kurum ve üst düzey yöneticiler tarafından oluşturuluyor.

Kuruluşundan beri sektöründe pek çok ilke imza atan Mobilera, bugün dünyanın önde gelen telekom operatörlerine, abonelerine sunmuş oldukları konuşma süresi gibi promosyonların yanında moda, eğlence, perakende ve fastfood gibi günlük hayatta da kullanabilecekleri fırsatları yaratmak ve yönetmek şeklinde hizmet veriyor. Belirli bir abone kitlesine odaklanan bu pazarlama yaklaşımı, hedef kitleye yönelik uygun teklifler sunarak, geri dönüş oranını ve müşteri memnuniyetini artırıp telekom operatörleri ve aboneleri arasındaki bağı kuvvetlendiriyor. Bunun yanı sıra, telekom operatörleri Mobilera’nın sıradışı mobil pazarlama yöntemleri sayesinde abone sayılarını ve abone başına ortalama gelirlerini arttırarak, abone kayıplarını ciddi oranlarda azaltıyor. Mobilera’nın yaratıcı fikirleri kazandığı ödüllerle de onaylanıyor. 2009 senesinde Mobilera tarafından gnctrkcll ile co-brand olarak gerçekleştirilen Kraft-Patos ‘’Tamam mı Devam mı?’’ kampanya kurgusu, MMA Awards’da en iyi mobil kampanya ödülünü kazanmıştı.

Mobilera ayrıca proje geliştirdiği alanlaraweb ve mobilden sonra yepyeni bir mecra daha ekledi. 1,5 yıllık Ar-Ge sonucugeliştirilen proje sonucunda, Türkiye yepyeni bir interaktif reklam mecrası kazandı: İnteraktif Kent Ekranları. fiu an İstanbul’un mecra olarak en değerli noktası İstiklal Caddesi üzerineki 15 ekran, her gün bir milyondan fazla kişi tarafından izleniyor. Coca-Cola, Unilever, Garanti Bankası, Cornetto gibi dev markalar, daha şimdiden pek çok interaktif uygulamayıekranlar aracığıyla sahaya indirdiler. Mobilera, yaratıcı ifikirlerin bulunmasından, uygulamaya, tasarım ve yazılım sürecinden, proje ve saha yönetimine kadar 360 derece hizmet vererek outdoor reklamcılıkta bir ilki daha başlatmış oldu. Mobilera, pek çok projenin kurgu tasarımını, donanım ve yazılımını, görsel ve işitsel tasarımların tamamını anahtar teslimi hazırlıyor.

Mobilera Holding BV tüm bu yeniliklerin yanında global genişleme stratejisi kapsamında, iştiraki olan Mobilera Iberia üzerinden, Blue Harbour şirketini satın aldı. Portekiz’de bluetooth ve mobil pazarlama konularında faaliyet gösteren butik bir şirket olan Blue Harbour ile satın alma anlaşmaları31 Mayıs tarihinde tamamlanmış oldu.

Mobilera, ayrıca 700’ü aşkın üyesi olan ve içinde telekom operatörleri, çok uluslu markalar, Google, Yahoo, Microsoft gibi dünya devlerinin yer aldığı Dünya Mobil Pazarlama Kuruluşu (“MMA”)’in son üç yıldır Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’dan oluşan EMEA Bölgesi yönetim kurulunda seçimle gelmek suretiyle temsil ediliyor. Son seçimlerde EMEA başkan yardımcılığını almakla kalmamış, global yönetim kurulunda da yerini almış bulunmaktadır. Yine bu sektöre olan inancı doğrultusunda 2009 yılında MMA Türkiye’nin kuruluşunda öncülük etmiş ve yönetim kurulunda aktif olarak yerini almıştır.

Son derece hızla büyüyen bir sektör içinde yer alan Mobilera, AR-GE ve teknolojiye sürekli yatırım yapıyor. Bir yandan Avrupa Birliği EUREKA Fonları kapsamında projeler geliştirirken, bir yandan da yeni ürün ve servis yatırımları yapmaya devam ediyor. EUREKA kapsamında yürütülen projelere; giyilebilir bilgisayarlar, akıllı ev otomasyonu, yeni nesil HD TV uygulamaları, cep telefonu ile araç yönetim entegrasyonları, cep telefonları üzerinden sayısal kişilik uygulamaları örnek olarak gösterilebilir. Bu projelerin çoğunda Mobilera ya yurt dışı ya da Türkiye içi konsorsiyum lideri olarak yer alıyor.

Mobilera bugün yurt içi ve yurt dışında çalışan 70’i aşkın profesyonel yöneticisi ve çalışanı ile müşterilerine hizmet veriyor.