Bahadır ÖZER

Ürün kalitesini iyileştirmeye, verimliliği arttırmaya, yeni ürün geliştirmeye yönelik bir ArGe
 
Sektörde üretim ve tüketim, Ortadoğu, Asya ve Doğu Avrupa & BDT gibi gelişmekte olan pazarlara doğru kaymaktadır. Gerek hammadde tedariği gerekse tüketim açısından gelişmekte olan bu pazarlara yakınlık bizler için yeni fırsatlar yaratmaktadır. Bunun yanısıra, Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı olan Avrupa piyasası Assan Alüminyum için önemini korumaktadır. Assan Alüminyum olarak ihracatımızın %80’ini Avrupa ülkelerine, geri kalanını ise Ortadoğu ve Amerika’ya gerçekleştirmekteyiz.
 
Assan Alüminyum’un kısa bir özgeçmişi?
Yassı alüminyum sektöründe faaliyet gösteren, Türkiye’nin lider kuruluşu olan şirketimiz, sanayiciliğe ilk adımını 1972’de başlattığı Kartal Sac ‹şleme Ünitesi ile atan Kibar Holding bünyesinde 10.000 ton/yıl üretim kapasitesiyle 1988 yılında kurulmuştur. Alüminyum Folyo Üretim Tesisleri’ni ise 1995 yılında devreye almıştır. Assan Alüminyum, Tuzla tesislerinde verimlilik ve kapasite artırmaya yönelik yaptığı yatırımların yanısıra, 2005 yılında 35.000 ton/yıl kapasiteli “Nasaş Alüminyum/Standart Aluminyum” firmasını TMSF ihalesinden satın aldıktan sonra Dilovası tesislerine yaptığı büyük ölçekli yatırımlar neticesinde, 2009 senesi itibariyle istihdam ettiği yaklaşık 1000 çalışanıyla kapasitesini iki tesisinde toplam 210.000 ton/yıl seviyelerine çıkarmıştır. Bugün Avrupa’daki en büyük 7 kuruluş arasında yer alan Assan Aluminyum, önümüzdeki 1-2 yıl içerisinde 75.000 ton/yıl folyo ve 175.000 ton/yıl levha üretimiyle toplam 250.000 ton/yıl üretim kapasitesine ulaşmayı hedeflemektedir.

Assan Alüminyum’un ürün çeşitleri nelerdir?
Assan Alüminyum, üniversite ve diğer araştırma kuruluşları ile yakın işbirliği içinde yürütmekte olduğu ArGe faaliyetleri ile yeni fikirler ve uygulamalar geliştirmede öncülük ederek, ürün yelpazesini her geçen gün daha da geliştirmektedir. 6.35 mikrometre kalınlığında folyodan başlayıp 4 mm kalınlığında levha üretimine kadar uzanan bir yelpazede, 1000, 3000, 5000, 6000 ve 8000 serisi alaşımlarda, Türkiye’de ve dünyada ihtiyaç duyulan birçok yassı mamulün üretimini başarıyla gerçekleştirmektedir. Assan Alüminyum bir iki yıl içinde 75.000 ton/yıl folyo ve 175.000 ton/yıl levha üretimiyle toplam 250.000 ton/yıl üretim kapasitesine ulaşarak özellikle ambalaj, otomotiv, beyaz eşya, distribütör ve inşaat sektörlerine yarı mamul arz eden Avrupa’nın en önde gelen ilk beş şirketinden biri konumuna gelmeyi hedeflemektedir.

Türkiye ve Dünya pazarında Assan Alüminyum’un yeri ?
Assan Alüminyum, kurulduğu zamandan bu yana yaptığı yatırımlarla global stratejilere çabuk uyum sağlayan dinamik bir şirket olarak hem ülkemizde hem de dünya alüminyum camiasında saygın bir konuma ulaşmıştır. fiirketimiz, yassı alüminyum sektöründe Türkiye`nin lider kuruluşudur. Kendi üretim teknolojisine sahip olan ve ihtiyaçlar doğrultusunda sürekli olarak üretim proseslerini yenileyen Assan Alüminyum, bugün sürekli ince döküm teknolojisinde bir dünya önderidir. Dünyanın en yüksek ve en geniş ince döküm kapasitesi, Avrupa’nın en geniş soğuk haddelerinden biri ve yine Avrupa’nın en geniş gerdirme hatlarından biri Assan Alüminyum’da bulunmaktadır.

Assan Alüminyum, sürekli döküm teknolojisindeki lider konumunu ve saygınlığını, dünyanın en geniş ve en ince dökümünü yapabilen döküm makinelerine sahip olmanın yanısıra, bu makinalarla daha önce hiç üretilmemiş alaşımları geliştirme faaliyetleri ile yüksek performanslı yeni ürünler üretilmesi için yürüttüğü ArGe çalışmalarıyla korumaktadır. Sürekli gelişim ve yenilikçilik felsefesini ArGe çalışmalarında benimseyen, doktora yapmış, bilimsel olarak dünyada tanınan, nitelikli çalışanlarıyla hizmet veren, TÜB‹TAK, üniversiteler ve diğer araştırma enstitüleriyle ortak projelere imza atan ciddi bir ArGe birimimiz mevcuttur. ArGe bölümümüz, sınıfının en üstün test cihazlarıyla donatılmış fiziksel test, metalografi ve kimya laboratuvarlarına sahiptir. fiirketimiz, müşteri isteklerini ve beklentilerini algılamada ArGe’nin satış ve üretim prosesinin içinde doğrudan olması gerektiğine inanan bir ArGe felsefesini benimsemektedir. Farklı disiplinlerin bakış açısı, bilgi birikimi ve deneyimi bu başarının elde edilmesinde önemli bir unsurdur. Bugün şirketimizde, son kullanım açısından aslında rakip teknoloji olan sıcak haddeleme teknolojisiyle üretilenlere benzer özelliklerde ve üstün kalitede malzemeler üretebiliyoruz. Bu konuda da yatırımlar yapıyoruz. Müşteri odaklı ürün geliştirme felsefesi ile kullanım alanına uygun alternatif ürünler oluşturuyoruz. fiirketimizde, sürekli döküm tekniğinin bu zamana kadar araştırılmamış jenerik sorunları, ileri malzeme karakterizasyon yöntemleriyle ortaya konmuş ve bu sayede temel metalurjik mekanizmaların anlaşılması sağlanmıştır. Bu çalışma prensibi sayesinde sürekli döküm tekniği ile üretilmesi zor ve hatta imkansız olarak nitelenen bazı alaşımların ve yüksek performanslı yeni ürünlerin üretilmesini sağlamış durumdayız. Son hızla devam eden ve sürekli olarak ürün kalitesini iyileştirmeye, verimliliği arttırmaya, yeni ürün geliştirmeye yönelik yürüttüğümüz ArGe faaliyetlerimiz, şirketimizin bu günlere gelmesinin temel sebebini oluşturmaktadır

Assan Alüminyum Türkiye’nin yassı alüminyum ihtiyacını, gerek teknolojisini ve ürün yelpazesini sürekli geliştirerek başarıyla gerçekleştirdiği üretimiyle, gerekse ürün yelpazesinin dışındaki ürünler için tedarik kanallarını kullanarak karşılamayı kendine misyon edinmiştir. Türkiye’de beyaz eşya, otomotiv ve imalat sektöründe konvansiyonel malzemelerden alüminyuma geçişin hızlanmasını, sadece tedarik edebildiği malzeme çeşitliliği ile sınırlı kalmayarak aynı zamanda müşterilerinin ihtiyaç duyduğu teknik destek ile her koşulda sağlamıştır. Müşteri beklentilerini eksiksiz karşılama misyonunu yerine getirmek üzere kendi iç kaynaklarını tedarikçileri ile yürüttüğü projelerle birleştirerek mükemmelleşmeyi varolmanın vazgeçilmez gereği olarak görmektedir. Assan Alüminyum, ülkeye sadece üretim yapan bir firma olarak katkıda bulunmamaktadır. ArGe faaliyetleri, üretim deneyimleri ve kalite kavramına bakışı doğrultusunda üretilen bilgiler akademik ortamlarda sunulan bildiriler ve yayınlanan makaleler haline dönüşmektedir. Kendisini sadece üretim yapan bir firma olarak değil aynı zamanda yürüttüğü bilimsel içerikli çalışmalarla da akademik ortamlarda ilgi ve dikkat çeken bir konuma getirmiştir. Yine bu kapsamda, üniversite ve TÜB‹TAK gibi araştırma kurumları ile ortak projeler yürütmektedir.

Assan Alüminyum, yassı alüminyum sektöründe Avrupa’nın en büyük 7. üreticisi konumundadır. Yassı alüminyum sektörü, GSY‹H’a paralel büyüyen bir emtia pazarı haline gelmiştir. Düşük üretim maliyetleri, yüksek kalite ve verimlilik uluslararası arenada rekabet edebilmek için gereklidir. Düşük işçilik maliyetlerine sahip olan ve ölçek ekonomisine ulaşan gelişmekte olan pazardaki üreticiler, çokuluslu üreticilerle fiyat rekabetine girebilmektedir. Aynı zamanda tüketimin yoğun olduğu önemli pazarlara yakın olmak da navlun maliyeti tarafında bir avantaj sağlamaktadır. Artan rekabet yüzünden sektördeki büyük oyuncular yüksek katma değerli ürünlere odaklanarak ve müşterilerle uzun dönemli işbirlikleri kurarak fark yaratmaktadırlar. Assan Alüminyum’un pazarlama stratejisi bu temel bilgiler doğrultusunda oluşmuştur. Assan Alüminyum, gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren diğer tipik üreticilerden kendisini yüksek katma değerli ürün ve hizmetleri daha ucuz maliyetlerle üreterek ve bu şekilde küresel alüminyum üreticilerine meydan okuyarak farklı kılmaktadır. Assan, teknolojisinin elvermediği bazı ürünleri ARGE departmanından aldığı destekle üretmeyi başararak yeni pazarlara ve sektörlere açılımlar yapmaktadır. Dolayısıyla, kendisini güvenilir, ekonomik ve sektördeki dev üreticilere alternatif sayılan bir üretici olarak konumlandırmaktadır.

Assan Alüminyum’un ürünleri ağırlıklı olarak inşaat, ambalaj, dayanıklı tüketim malları ve ulaştırma sektörlerinde kullanılmaktadır. Assan, Avrupa pazarında hemen hemen tüm katma değeri yüksek ürünlerin satıldığı sektörlerde (i,e OEM) pazar payını arttırmayı, diğerlerinde ise payını korumayı hedeflemektedir. Bunun yanısıra, daha kârlı olan iç pazarda da satışlarını arttırmak birinci önceliğidir. Özellikle, inşaat, toplu taşıma, otomobil, beyaz ve kahverengi eşya sektörlerinde son 5 yıldır üretimin Avrupa’dan Türkiye’ye kaymış olması, yassı alüminyum tüketimini de hızla arttırmaktadır. Dolayısıyla, Assan bu sektörlerin yanısı