Hyundai
Hyundai
 
2009’un ilk iki ayında Türkiye’nin En Çok Tercih Edilen Otomobil Markası ünvanını alan Hyundai, Mart ayında da hızını kesmedi ve yılın ilk çeyreği itibariyle otomobil satışlarındaki birinciliğini sürdürdü.
Hyundai, 2009’un ilk üç ayında Türkiye’de 10 bin 186 adet otomobil satışı gerçekleştirip yüzde 14,9 pazar payı elde etti ve geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki 6 bin 503 adetlik satışını yüzde 57 oranında artırmış oldu. İkinci sıradaki marka ile arasında önemli bir fark yakalayan Hyundai, böylece yılın ilk çeyreğinde “Türkiye’nin En Çok Tercih Edilen Otomobil Markası” ünvanını korudu.
Hyundai, 2009 yılı Mart ayında 4 bin 993 adet otomobil satışı gerçekleştirerek, ilk iki ayda olduğu gibi en çok otomobil satan marka oldu. Hyundai’nin Mart ayındaki toplam satışı ise 5 bin 549 adet olarak gerçekleşti. Ocak-Mart döneminde toplamda 11 bin 306 adet araç satarak pazardan yüzde 11,7 oranında pay alan Hyundai, toplam satışlardaki ikinciliğini de sürdürdü. Otomotiv pazarında satışlar geçtiğimiz yılın ilk üç ayına göre yüzde 20 oranında daralırken Hyundai’nin satışlarının tam tersine yüzde 47 oranında artırması dikkat çekti. Hyundai’nin en başarılı modeli ise Accent Era oldu ve ilk üç aylık satış rakamları doğrultusunda “Türkiye’nin En Çok Tercih Edilen Otomobili” ünvanını elde etti. Türkiye çapında her kesimden tüketici tarafından beğenilen Accent Era; geliştirilen kalitesi, güvenliği, konforu, ekonomikliği ve performansıyla övgüleri topladı. Türkiye İzmit Fabrikası’nda Türk tüketicisi için üretilen Hyundai Accent Era’dan ilk üç ayda toplam 6 bin 299 adet satıldı. Tek başına 49 markanın üç aylık toplam satışlarını bile geride bırakıp tüm araçları geçen ve tam bir Türkiyeli olduğunu ispatlayan Accent Era, 2009’un ilk üç ayında Türkiye’nin En Çok Tercih Edilen Aracı oldu.