PORSCHE
PORSCHE
 
Merkezi Almanya’nın Stuttgart kentinde bulunan Porsche AG, her yıl "Manager Magazine" dergisi ve Bielefeld kamuoyu araştırma enstitüsü Emnid işbirliği ile gerçekleştirilen ünlü “İmaj Profili” çalışmasının 2005 yılı sonuçlarını açıkladı. Yaklaşık 2 bin 500 şirketin temsilci müdürlerinin oylarıyla belirlenen araştırma sonucunda üst üste dördünce defa Porsche AG, tüm sektörler içinde birinci sırayı almaya hak kazandı.

Almanya’da faaliyet gösteren her sektörden şirketleri kapsayan bu çalışmada şirketler, yönetim kalitesi, yenilikçilik, iletişim, bir işveren olarak cazibe düzeyi, çalışanlar için yönlendirme (oryantasyon) programları, fiyat/yarar oranı, finansal güç ve büyüme dinamikleri gibi sekiz kritere göre değerlendiriliyor. 16 sektörden 177 şirketin katıldığı ve 1000 puan üzerinden yapılan genel değerlendirme sonucunda Porsche AG, 910 puanla liderlik koltuğunda kalmayı başardı.

Alman otomotiv sanayinin bir anlamda podyumu paylaştığı araştırmada 872 puan alan BMW ikinci, 841 puan alan Audi ise üçüncü oldu. Bu üç şirketiyse sırayla Adidas, Puma, Google, Coca Cola, SAP, Toyota ve Bosch takip etti.