Nissan
Kriz ortamı SUV meraklılarını daha ekonomik bir seçenek olan crossover segmentine yönlendirdi
 
Nissan Otomotiv A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, kriz ortamında pahalı 4x4’ lerin vergi ve yakıt tüketimi gibi sebeplerle yerini, Qashqai gibi sınıfının yaratıcısı Crossover araçlara bıraktığını söylüyor.
Geçen yılki satışlarına baktığımızda SUV/Crossover segmentinin %5’ lik bir pazar payına sahip olduğunu görüyoruz. Bir önceki yıl bu oran %4,3’ tü. Yani bu segmente bakıldığında bir büyümenin gerçekleşmekte olduğu net bir şekilde görülüyor.
Ancak son günlerde tüketicilerin daha temkinli davrandıklarını görüyoruz. Bu toplumsal davranış şekli otomotiv sektöründe de kendisini derinden hissettirmekte. Örneğin heybetli görünümleriyle dikkati çeken 4x4’ ler yükselen döviz kurları nedeniyle tüketicilerin alım gücünü zorluyor. Yüksek yakıt tüketimleri ve vergi tutarları tüketicileri artık bu araçlara alternatif olan Qashqai gibi Crossover segmentindeki daha ekonomik araçlara yönlendiriyor. Crossover tasarım anlayışının 4x4 görünümünü yansıtması, daha küçük motor hacimleriyle şehir hareketli yaşantısında ekonomik yolculuk imkanı sağlaması bu alana kayışın sebepleri arasında. İşte bu noktada Nissan Qashqai ön plana çıkıyor.