Dacia
Dacia
 
2004 yılında lansmanı yapılan Dacia sadece 6 yılda otomobil pazarının vazgeçilmez bir oyuncusu haline geldi:
Binek araçta 2010 yılının ilk sekiz ayında (2009 yılına göre):
- Dünyada, Dacia satışları % 12.1 artışla 221 092 adete ulaştı ve pazar payı % 0.6’ya çıktı.
- Fransa’da, Dacia % 5.1 pazar payı ve % 118.4 artan satışlarıyla binek araç pazarında altıncı sırada yer aldı.
- Romanya’da lider marka olan Dacia, pazar payını 2.5 puan artırarak % 33.6’ya çıkardı.
- Türkiye’de ise 9925 satış adedi ve %2.5 Pazar payı ile 10cu marka konumunda.
Ticari Araçta, Dacia dünyada % 43.9 artışla toplam 15 839 adet araç sattı.
Logan sedan, Sandero, Logan MCV, ticari araçlar Logan van ve Logan pick-up’tan sonra, Dacia 4x4 Duster ile ürün gamını genişletmeye devam etti.
- 2010 Nisan ayında lansmanı yapılan Dacia Duster, ticarileştirildiği her ülkede başarılı oldu.Ağustos 2010 sonu itibariyle dünyada 64 000’den fazla Türkiye’de ise 1179 adetten fazla Duster satıldı.
- Aralık 2010’dan itibaren Dacia Duster kilometrede sadece 139 g. CO2 salımı ve 100 kilometrede sadece 5.3 litre yakıt tüketimi olandCi 90 partikül filtresi dizel motor seçeneği ile 4x4 versiyonunda satışa sunulacak. Dacia Duster 4x4 dCi 90 partikül filtresi Dacia ecoÇ imzasına sahip olacak.
Dacia bu kış ikinci kez Trophée Andros’un buz pistlerini fethe çıkacak. Dacia’yı sadelik, etkinlik ve sağlamlık değerleri için seçn Alain Prost, yeniden Dacia Duster yarış aracının direksiyonunda olacak.