GRUP OFİS
 
•Uzun zamandır işlemleri askıda bekleyen `Tanınmış Marka` konusu sonunda çözüme kavuştu. Buna göre, tanınmış markalarla aynı ismi taşıyan markalar, farklı mal veya hizmet sınıfları için tescil edilmek istense bile reddediliyor. Paris Sözleşmesi`ne göre uluslararası alanda da tanınmış marka olarak korunan bu markaların taklit edilmesi ise neredeyse imkansız.

•Avrupa Patent Vekili ve Grup Ofis Marka Patent Genel Müdür Yardımcısı Cenk SEVİNÇ, bu gelişmenin AB’den müzakere tarihi alınmasıyla birlikte, Türkiye ve Avrupa pazarında taklitlerinden yakınan Tanınmış Türk markaları için sevindirici bir gelişme olduğunu kaydetti. Reklam ve pazarlamaya istikrarlı bir şekilde yatırım yaparak belirli bir tanınmışlığa ulaşan ve Türk Patent Enstitüsü’nün (TPE) Eylül 2004 tarihinde yayınladığı kriterlere göre “tanınmış marka” statüsü kazanan Türk markalarıyla aynı ismi taşıyan marka müracaatları, farklı mal veya hizmet sınıfları için tescil edilmek istense bile reddedilecek. Sevinç, tanınmış (meşhur) markanın korunma alanının oldukça genişlediğini; bu markaların tanınmışlıklarından istifade ederek haksız rekabete yol açan şirketlerin ise bir anlamda önlerinin tamamen tıkandığını belirterek; `AB yolunda hızla ilerlenen şu günlerdeAvrupa pazarına “tanınmış marka” olmanın avantajlarıyla girmek isteyen `Türk markaları`nın TPE`nin belirlediği şu kriterlere göre bir dosya hazırlayarak müracaatta bulunmaları gerektiğini belirtti:

-Markanın tarihçesi, -Markanın yurt içi ve yurt dışı tescilleri,
-Markanın üzerinde kullanıldığı mal / hizmetin piyasadaki yaygınlığı, pazar payı, yıllık satış miktarı,
-Markaya ilişkin promosyon çalışmaları (promosyonun süresi, harcanan para, yayıldığı coğrafi alan (özellikle Türkiye`deki),
-Markanın tanıtım faaliyetleri (gazete, dergi, fuarlarda teşhiri vs.),
-Markanın tanınmışlığını gösteren bir mahkeme kararı ile marka taklidi nedeniyle açılan haksız rekabet davaları,
-Markanın tanınmışlığına ilişkin kamuoyu araştırması,
-Marka sahibi firmaya ilişkin özellikler,
-Markayı taşıyan ürüne ve marka sahibi firmaya ilişkin olarak alınmış belge ve ödüller (Dünya çapında ve varsa özellikle Türkiye`de),
-Marka bir satışa konu olmuşsa markanın parasal değeri -Marka tescilinin kapsadığı mal veya hizmet portföyünün genişliği,
-Markanın üçüncü kişilerce taklit edilip edilmediği,
-Markaya benzer başvuruların yoğunluğu, bu durumun tanınmış marka sahibine zarar verip vermediği.